• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Varje dag en stund med den här godingen. Trevlig helg.
1000012164.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Personligen hade jag mycket hellre sett ett högkvalitativt integrerat gummi med ett stabilt viklås. Tänk Oris eller Omega. Eller cut-to-fit à la Sinn m fl.
Den här länken har on the fly adjustment, quick fix pinnar.
Titan som har nån beläggning, går inte att repa. Köper du klockan med gummi 559$.
Med länk 659$, alltså +100$.
Prisvärt tycker jag 😁

IMG_3420.jpeg
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
1000001941.jpg
1000001928.jpg

Ovanligt stark lysmassa, brukar bara se liknande från Seiko eller Citizen.

Den här gillar jag verkligen! 🤩 Extra kul att de håller storleken vintage också samt akrylglas. Ser ut att sitta perfekt på din handled.
Köpte du direkt från hemsidan och isåfall vad landade det på med moms etc? Är du nöjd med helheten?

Posta gärna fler bilder om andan faller på. 😊
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Blev sugen på en udda dykare igen, kom då minnas denna som @Smooth Operator nu innehar och som var kul. Finns det fler tips på lite udda (roliga) dykare för 1-3k 🤓
IMG_9867.jpeg
Vet inte om denna är tillräckligt "rolig", men den är lite kul för en liten peng och finns i tre färger med länk eller gummi.
1 501,31kr 57%OFF | BERNY 20Bar Diver Automatic Watch For Men Miyota 8215 Super Luminous Sapphire Swim Sport Mechanical Self Winding Men Wristwatch
 

Delgada

Patek
Blev sugen på en udda dykare igen, kom då minnas denna som @Smooth Operator nu innehar och som var kul. Finns det fler tips på lite udda (roliga) dykare för 1-3k 🤓
IMG_9867.jpeg
Om man kan tänka sig vintage är ju det här en både rolig och ovanlig dinka.
Lite sugen själv... Men jag släpper den till dig.😄
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Trodde jag skulle sakna vridring och datum men det har inte hänt. Den är otroligt bra den här. Tänkte testa den på något annat band men toleransen och passformen på ändlänkarna gör att det behövs ett sånt bandverktyg som trycker ihop båda bandstiftändarna samtidigt så den får sitta kvar på länken. Finns inget spel alls mellan boett och ändlänk. Det tunna Uncle Seiko spännet lyfte bekvämligheten något steg extra också.

FC31DD78-F032-4DDD-B7B2-2F437EAB43C9.jpeg
 
Topp