• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jockinho

Patek
2-Faktor
Avslutar dagen med tefatet…
IMG_9881.jpeg
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Har filiduttat över min villhöverlista och strukit det mesta, men jag har alltid tyckt att Mondaine Classic har ett stramt, fast ändå lite kul formspråk.Tror ta mig tusan att jag skall köpa det här uret i 40 mm inför min stundande 70-årsdag.

Klassisk vit eller favoritfärgen grönt? Lutar nog åt klassisk vit.
1000012214.jpg
1000012223.jpg
1000012220.jpg
 

Delgada

Patek
Har filiduttat över min villhöverlista och strukit det mesta, men jag har alltid tyckt att Mondaine Classic har ett stramt, fast ändå lite kul formspråk.Tror ta mig tusan att jag skall köpa det här uret i 40 mm inför min stundande 70-årsdag.

Klassisk vit eller favoritfärgen grönt? Lutar nog åt klassisk vit.
1000012214.jpg
1000012223.jpg
1000012220.jpg
VIT!!!!
Det kan finnas miljarder fina gröna tavlor, men om du ska ha den här tavlan är det utan tvekan vit som gäller!👍
Über-cool.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Har filiduttat över min villhöverlista och strukit det mesta, men jag har alltid tyckt att Mondaine Classic har ett stramt, fast ändå lite kul formspråk.Tror ta mig tusan att jag skall köpa det här uret i 40 mm inför min stundande 70-årsdag.

Klassisk vit eller favoritfärgen grönt? Lutar nog åt klassisk vit.
1000012214.jpg
1000012223.jpg
1000012220.jpg
Helt klart vit! Det är det enda rätta på den modellen. 👌
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Har filiduttat över min villhöverlista och strukit det mesta, men jag har alltid tyckt att Mondaine Classic har ett stramt, fast ändå lite kul formspråk.Tror ta mig tusan att jag skall köpa det här uret i 40 mm inför min stundande 70-årsdag.

Klassisk vit eller favoritfärgen grönt? Lutar nog åt klassisk vit.
1000012214.jpg
1000012223.jpg
1000012220.jpg
Vit!
Finns ju även den här modellen som liknar centralsynkningen på stationerna;
Visarna stannar i typ 2 sekunder innan minutvisaren hoppar framåt;

Dock tillfälligt slut nu.


Kuriosa;
What's SBB CFF FFS? SBB stands for 'Swiss Federal Railways', the national railway company of Switzerland – it's also called CFF (Chemins de Fers Fédéraux Suisses) and FFS (Ferrovie Federali Svizzere) in France and Italy respectively.

 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Vit!
Finns ju även den här modellen som liknar centralsynkningen på stationerna;
Visarna stannar i typ 2 sekunder innan minutvisaren hoppar framåt;

Dock tillfälligt slut nu.


Kuriosa;
What's SBB CFF FFS? SBB stands for 'Swiss Federal Railways', the national railway company of Switzerland – it's also called CFF (Chemins de Fers Fédéraux Suisses) and FFS (Ferrovie Federali Svizzere) in France and Italy respectively.

Den varianten är drygt 400€ dyrare, så jag nöjer mig med basmodellen.

Ja, det är kul att förkortningarna har blivit en så tydlig del av formspråket och logo. Det finns en fjärde förkortning, VFF vilken är romsk, men jag tror att den bara används i legala dokument.

Åker man tåg i Schweiz så kan man boka möten med minsta möjliga tidsmarginal mellan ankomsttid och mötestid. Precision!

Huruvida shuttletåget på Zurich flygplats drivs av SBB är jag osäker på, men det är en upplevelse att åka shuttletåget mellan terminalerna där ljudeffekter som gökur, joddling, råmande kossor, kobjällror, fågelsång m.m. håller resenärerna vakna.

Armbandsur för topic.
1000012254.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Den varianten är drygt 400€ dyrare, så jag nöjer mig med basmodellen.

Ja, det är kul att förkortningarna har blivit en så tydlig del av formspråket och logo. Det finns en fjärde förkortning, VFF vilken är romsk, men jag tror att den bara används i legala dokument.

Åker man tåg i Schweiz så kan man boka möten med minsta möjliga tidsmarginal mellan ankomsttid och mötestid. Precision!

Huruvida shuttletåget på Zurich flygplats drivs av SBB är jag osäker på, men det är en upplevelse att åka shuttletåget mellan terminalerna där ljudeffekter som gökur, joddling, råmande kossor, kobjällror, fågelsång m.m. håller resenärerna vakna.

Armbandsur för topic.
1000012254.jpg
Ska ju tilläggas att Stop2Go-verket käkar batteri som en galning också. Har köpt fina Renata-batterier till min och trots att det sitter ett CR2032(!) i så räcker det knappt ett år. Lätt att byta själv men rätt störigt när man ska nollställa urverket efter varje byte då nolläget alltid flyttas och "pausen" blir på fel ställe.
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Ska ju tilläggas att Stop2Go-verket käkar batteri som en galning också. Har köpt fina Renata-batterier till min och trots att det sitter ett CR2032(!) i så räcker det knappt ett år. Lätt att byta själv men rätt störigt när man ska nollställa urverket efter varje byte då nolläget alltid flyttas och "pausen" blir på fel ställe.
Och så saknar den väl den fina kronan? 👌
Man ställer väl in tiden med en "penna/pinne"?
 
Topp