• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Blått här med :)
IMG_7185.jpeg

Skönt att få lite perspektiv på sin samling, tyckte precis att jag började få för många...13 stycken 😅

Tänkte just samma sak, +15 i samlingen och svårt att lämna någon haha.
Instämmer. Har själv satt ett tak på 15 klockor vilket jag nu är uppe i.
Är sugen på en Seagull 1963 men måste först bestämma vilken av de befintliga som ska lämna. Just nu verkar ingen av dem vara aspirant på att flytta hemifrån.

Senast ändrad:
Bulova och IFL watches spexar till det med deras modell Super Seville.

Skojig, men som vanligt kommer frågorna "är det värt den extra kostnaden?" och "hur länge är det roligt med spex?"

IMG_0980.jpeg

Senast ändrad:
Skönt att få lite perspektiv på sin samling, tyckte precis att jag började få för många...13 stycken 😅

Tänkte just samma sak, +15 i samlingen och svårt att lämna någon haha.

Instämmer. Har själv satt ett tak på 15 klockor vilket jag nu är uppe i.
Är sugen på en Seagull 1963 men måste först bestämma vilken av de befintliga som ska lämna. Just nu verkar ingen av dem vara aspirant på att flytta hemifrån.

Allting är relativt och nog har även jag ibland tyckt att jag kunde ha nöjt mig med ett dussin klockor. Nu blev det inte så och en av orsakerna till det är att jag aldrig säljer någon av de klockor jag har köpt. Gillar dom för mycket och de är dessutom utspridda på de ställen jag växelvis bor på. Bra ur beredskapsskäl, bra för att det är kul att upptäcka klockor på nytt när jag byter boende. Jag byter dessutom ofta klocka under dagen, en på jobbet och en därefter. Är jag ledig kan det bli förmiddag, eftermiddag, kväll.

IMG_8417.jpeg

Tillbaka
Topp