• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Finishen är bra, särskilt för prisklassen. T.o.m urverket har hög finish (om än här syns visst slarv eller bristande kunskap). Förväntningarna bör läggas på en rimlig nivå såklart. Men lite av en ”high end”-dressare med micro rotor för en rimlig peng. Blir inte mycket roligare än så.
Aldrig stört mig på att urverket lever om. Är bara om man ligger med klockan vid örat, eller så hör jag dåligt.
Okej! Inte haft möjlighet att klämma och känna personligen men gillar mycket av det jag ser och hör. Som du säger, mycket tid investerat på finishen speciellt för prisklassen. Kul att du gillar den!
 
Idyllisk kväll i vårt lilla paradis.. ❤️
IMG_7997.jpeg
IMG_7996.jpeg
IMG_7995.jpeg
IMG_7994.jpeg
 
Hur funkar det på aliexpress, tex steeldive sd1953 sub homagen. Alla ska komma från steeldive official store men de kan kosta mellan 700-1000kr för samma klocka? Eller är det inte samma klocka?
Vet inte garanterat men läser du spec så är det förmodligen samma klocka. Sen kan det skilja sig i fraktkostnader och leveransdatum. Gäller nog mest bara att hitta den billigaste i röran 😵
 
Årets första "Havsbad" för mej och Cronos idag på Gräsö. Det var 12 grader i vattnet... jätteskönt 🥶

Bild tagen mot stranden på Gräsö innefrån Öregrund där vi har sommarhus.

20240710_141236.jpg

20240710_141301.jpg



Men om några dagar ska det blir varmare här, lagom till vi sätter fart mot stugan i Skåne... där det förstås inte alls ska vara varmt 🤔
 
Tillbaka
Topp