• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Squale och en stänkare.🥃
Nu blir det färgfilm.🥳
Trevlig helg.🤙
1000014054.jpg
 
Väldigt fin! Grattis!

Det skulle vara trevligt att höra vad du tycker om den efter ett tag när dammet lagt sig lite.

(Jag har nu 99% bestämt mig för en sådan om/när den kommer i traditionella färger. Tvekade mellan den stora Twelve och Nivada F77, men Twelve 38 tickar alla boxar).
Tack! Den är helt grym än så länge! Storleken är helt perfekt på mig (17cm handled). Påminn mig om några veckor så får du en djupare recension 😀
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Jag är väldigt nöjd med den!
För två tre år sedan vill jag sandblästrade boetter men den här polerade känns helrätt!

Själv har jag lite svårt för blästrat och föredrar borstat samt är lite rädd för mycket polerat...🫣 Ser så rätt ut här, vill inte ha för mycket bling men den är ju tämligen toolig hursomhelst! Det enda som oroar mig lite nu är storleken... ca 17cm runt handleden. 🤔
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Själv har jag lite svårt för blästrat och föredrar borstat samt är lite rädd för mycket polerat...🫣 Ser så rätt ut här, vill inte ha för mycket bling men den är ju tämligen toolig hursomhelst! Det enda som oroar mig lite nu är storleken... ca 17cm runt handleden. 🤔
Köper du från @sekvens är det väl 2 v returrätt på distansköp eller?
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Köper du från @sekvens är det väl 2 v returrätt på distansköp eller?

Så bör det vara. Jag får suga en stund till på karamellen då det faktiskt verkar som att jag blivit liiite mindre impulsiv med åldern och tänker efter länge och väl innan jag klickar köp nuförtiden. 😅

Tack för fina bilder och feedback hursomhelst. Gillar din Hanhart oxå 👌
 

Delgada

Patek
Jag kommenterar alltid om jag ser att någon har något spännande på armen 😬 i Göteborg i somras var det en med Seestern som brukar kika in i tråden ibland sa han 🙋🏻‍♂️

Kul! Problemet som jag kan uppleva är ju att jag måste komma ganska nära för att någorlunda avgöra vad som sitter på handleden vilket kan skapa obehaglig stämning med främlingar så jag försöker vara diskret 👀

Jag kommenterar också alla klockor jag ser som är något så när intressanta.
Brukar ofta bemötas med stor glädje från ägaren 🙂
Visst är det kul att spana in andras klockor, och lite lurigt emellanåt. I mitt jobb som sjukgymnast har dock möjligheten att vara lite närgången. Titt som tätt ser jag en fin klocka som jag kommenterar. Oftast är de personer som har dessa klockor också intresserade av att visa upp dem. Det har varit både omega, breitling och rolex, men även stürling och steinhart och en gång till och med en vostok då en medlem från rysstråden besökte mig. Så när jag är klar med mitt angående en axel eller en höft kan man alltid hinna med en stund med klocksnack och prova varandras klockor. Lite kul får jag ändå medge att det var att prova en rolex yacht master för +300k.
20240803_191954.jpg
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Visst är det kul att spana in andras klockor, och lite lurigt emellanåt. I mitt jobb som sjukgymnast har dock möjligheten att vara lite närgången. Titt som tätt ser jag en fin klocka som jag kommenterar. Oftast är de personer som har dessa klockor också intresserade av att visa upp dem. Det har varit både omega, breitling och rolex, men även stürling och steinhart och en gång till och med en vostok då en medlem från rysstråden besökte mig. Så när jag är klar med mitt angående en axel eller en höft kan man alltid hinna med en stund med klocksnack och prova varandras klockor. Lite kul får jag ändå medge att det var att prova en rolex yacht master för +300k.
20240803_191954.jpg

Jäklar så häftigt och kul! ❤️ Träffar sällan andra klockstollar ute i verkligheten...

När jag fyllde jämt för ett par år sen hade någon på jobbet nämnt för den presentansvariga att jag gillade klockor och tydligen pillade ihop egna (var inne i en fas med div. Seikobasereda moddar) så jag fick ett verktygsset från Kjell&co typ Alibaba... Inte riktigt hämtat mig än.

Tackade artigt och gick hem och slängde skiten.
 
Senast ändrad:
Topp