• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

👋🏻
1000012128.jpg

Ref på den?? Nån gång i månaden gör jag en sökning på Squale quartz men alltid utan framgång. Du har ju den perfekta klockan - stensnygg boett och pålitlig kvarts. Om du vill sälja ställer jag mig först i kön
Tack! Det är en ff96 pvd. Här är en länk till en gammal annons med en liknande klocka med lite mer info:

Den är 44, men jag skulle säga att den är medel i strlk på mig (har 21 i handled). Med mesh på blir den hyfsat tung och "påtaglig" på armen.
Jag har f.ö. 45:eek:r som är mera "stora" även om jag nog önskar ännu lite större egentligen.. 😂
Har inte provat 1521/1545 tyvärr. För mig är det bara Matic som lockar hos Squale.
Rediga handleder! :D. Jag har 19cm men ganska stora händer så jag skulle tippa att den funkar.

Matic har en boett på 42,7 mm och vridringen mäter 44 mm. Boetten på Matic är samma i utformningen som på 1521 men lite större. Den kramar handleden fint. Jag har både 1521 och Matic och det är en tydlig skillnad i storlek, men det går absolut inte jämföra en Matic med t ex en 44 mm Panerai. Den största skillnaden hos Matic jämfört med 1521 är tjockleken. Matic är rakt av tjockare och som lök på laxen (eller double dome på dinkan) kommer det våldsamt kupade safirglaset.
Okej, tack för infon :). Man får fundera lite och se vad som dyker upp på marknaden... Hade halvt bestämt mig att spara pengar och satsa på en Pelagos men jag har lite svårt att rättfärdiga det när man kan köpa en Squale för typ en tredje-/fjärdedel av pengen för en Pelagos

Lade precis en spontanbeställning på en riktig beater. Ska bli intressant att se hur en kinesisk klocka för 500 spänn känns jämfört med hamiltonen jag hade tidigare

Kom fram imorse efter ca 3 veckor. Första intrycket är att den känns som min gamla hamilton fast mindre. Riktigt schysst kupat glas också. Enda negativa är att naton som den kom på var riktigt usel, samt att sekundvisaren är annorlunda jmf med bilderna på hemsidan. För 500 spänn är det svårt att klaga.

IMG_20241031_102128.jpg

IMG_20241031_102138.jpg

Tillbaka
Topp