• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Var på besök i Maens showroom på Östermalm idag, då jag var sugen att spana på deras kommande månfas samt även ville pilla lite på deras Brooklyn med trippel kalender.

Synnerligen trevligt bemötande av Jules, en av ägarna. Det snackades nördigheter och han hade bra svar på alla mina frågor.

Personligen så älskar jag estetiken på vintageklockor, men jag älskar inte vintageklockor så Maens sortiment är helt klart min påse. Kvalitet/pris känns också helt rimligt.

Jag kommer nog lägga vantarna på en månfas när den släpps i maj. Den laxrosa sunburst-tavlan med rhodium plated visare och index var mycket vacker, så även den med vit tavla, där månfasen verkligen träder fram.

Trippelkalendern med pandatavla är också härlig. En möjlighet till panda utan Kronoberg. Den fanns även i en grym brun sunburst.

Nedan kommer lite bilder. Kan varmt rekommendera ett besök.
IMG_4654.jpeg

IMG_4652.jpeg
IMG_4653.jpeg
IMG_4655.jpeg

Tyvärr är det inte bra.
Vi hade sms-kontakt senast 13 oktober då han inte mådde så bra och behövde sjukhusvård. Därefter inget svar på mina sms.
Nu har jag fått den tråkigaste farhågan bekräftad.
Vår vän och klockbroder @Smooth Operator avled 16 oktober.
Tråden har blivit en allt igenom sympatisk profil och vänlig människa fattigare.
Det är mycket ledsamt.
Jag tänkte att jag ville dela med mig av detta då kanske fler undrat varför han försvunnit från tråden.

Hoppas ingen tar illa upp av detta inlägg, för det är verkligen inte meningen.😥

Beklagar förlusten av er klockvän, må han vila i frid :heart:

Tyvärr är det inte bra.
Vi hade sms-kontakt senast 13 oktober då han inte mådde så bra och behövde sjukhusvård. Därefter inget svar på mina sms.
Tråden har blivit en allt igenom sympatisk profil och vänlig människa fattigare.
Det är mycket ledsamt.
Jag tänkte att jag ville dela med mig av detta då kanske fler undrat varför han försvunnit från tråden.

Uppskattar att du skriver det! Också saknat ”Sid”, gjort nog ett tiotal affärer under årens lopp och grymt trevlig på alla sätt och vis där. Kändes som han också levde ett så härligt liv och levnadsglad 😔

Vila i frid ❤️

Skit också

IMG_6220.jpeg

IMG_6239.jpeg

IMG_6225.jpeg

Var så himla nöjd med denna Islander Bridgehampton, min första Islander och en av mycket få ST19-klockor med 12-timmarsbezel. Redan första kvällen undrade jag dock om jag ställt den fel, och nu märker jag att den går tre minuter för snabbt per dygn! Har kontaktat deras support, men eftersom de inte tillverkas längre känns det som jag måste försöka justera den själv.

Skit också

IMG_6220.jpeg

IMG_6239.jpeg

IMG_6225.jpeg

Var så himla nöjd med denna Islander Bridgehampton, min första Islander och en av mycket få ST19-klockor med 12-timmarsbezel. Redan första kvällen undrade jag dock om jag ställt den fel, och nu märker jag att den går tre minuter för snabbt per dygn! Har kontaktat deras support, men eftersom de inte tillverkas längre känns det som jag måste försöka justera den själv.
Du skulle ju kunna prova att avmagnetiserare den. Om balansfjädern blivit magnetisetad funkar den som den vore lite kortare och då går klockan fortare. Oftast fortar den sig mer är 3 min per dygn då, men det kan ju vara värt att prova.
Antingen köpa en manick för ett par hundra eller knalla in hos nån uris som fixar det medan du väntar.

Du skulle ju kunna prova att avmagnetiserare den. Om balansfjädern blivit magnetisetad funkar den som den vore lite kortare och då går klockan fortare. Oftast fortar den sig mer är 3 min per dygn då, men det kan ju vara värt att prova.
Antingen köpa en manick för ett par hundra eller knalla in hos nån uris som fixar det medan du väntar.
Tack, känns ju absolut värt att prova! Paketet var verkligen superlitet så känns ju inte omöjligt att klockan kan ha hamnat nära någon stark magnet under den långa frakten.

Tyvärr är det inte bra.
Det är mycket ledsamt.

Såg detta först nu, men såklart väldigt sorgligt, tack för att du delade informationen. Må han vila i frid.

Såg detta först nu, men såklart väldigt sorgligt, tack för att du delade informationen. Må han vila i frid.
Är ny på forumet men usch vad trist. Har gått genom lite av hans posthistorik.

Har inte hunnit avmagnetisera än men Marc från Long Island Watch svarade själv på mitt mail och erbjöd att de kunde ersätta mig för kostnaden av justering av en lokal urmakare, schysst lösning! Men ska förstås testa detta först.

Tillbaka
Topp