Sugen på en av deras fältklockor. Älska färgkombinationerna. Superfin världstid!Fick bli världstid från Farer igår!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sugen på en av deras fältklockor. Älska färgkombinationerna. Superfin världstid!Fick bli världstid från Farer igår!
Du är senaste bocken mao. Vad du vet iaf . /BukisSe här
Nya träningsklockan
Den lilla slynan har väl varit runt här på forumet
Jajemen.Du är senaste bocken mao. Vad du vet iaf . /Bukis
Sänder en tanke till @Smooth Operator med klockan på som jag fick från honom i en bytesaffär i slutet av sommaren.
Ha en god lördag.
Den tavlanTrevlig Lördag!
Jag vet! Blir inte klok på den. Skiftar enormt beroende på ljus och vinkel. På alla bilder så ser den randig ut men i verkligheten är den inte lika dramatiskt randig. Verkligen speciell. Till sommaren och solen så kommer den att bli ännu bättre. Helt klart en sommar klocka. Den ska med till Thailand så då får jag se hur den är i solen.Den tavlan
Tycker INOX är estetiskt tilltalande och bra vardags klocka. Kul att köra på olika band med.Vet inte om jag skriver i rätt del av forumet här. Men försöker samla mig lite information och erfarenheter från andra.
Kikar efter en ny klocka, och jag har hållit till i G-SHOCK träsket hela livet. Fick tag på min dreamwatch, MTG-B1000B-1A4. Absolutly stunning.
Men som med allt så dröjer det inte länge innan man börjar snegla efter något nytt. Känner att jag är färdig i G-SHOCK lägret, för nu. Mina ögon har fastnat för Victorinox I.N.O.X Carbon med paracord.
Är det nån som har en och vad är era tankar och åsikter? Huruvida den är prisvärd eller ej är inte särskilt relevant, utan mer intresserad av själva klockan
Är det någon här i tråden som har testat Ginault Silent Service med traveler bezel?
Har haft den med diver bezel innan men känner att travel är mer för mig rent estetiskt.
Får inte riktigt kläm på vad den efterliknar dock, SMP?
Ocean Rover är ju en sub homage men vad är då Silent Service?
Så kan det vara. Ja det känns som att Silent Service står på egna ben men att den troligtvis hämtar inspiration från något.Det är väl mer sannolikt att den är Ginaults försök att bryta sig loss från homage-träsket och att den inte ska likna något särskilt? Vet inte, bara mina tankar! Båda modeller är väldigt läckra oavsett.
Precis som med kläder (levis 501 vs krånglig japansk selvedge, t.ex.) så har jag märkt att jag landat i och slutat intressera mig för mycket annat än ett fåtal ikoniska og-modeller när det kommer till klockor… MEN, det senaste släppet från ”Serica” fångade minst sagt mitt intresse!
Även deras tidigare modeller ser fina ut. Dock så ser det här senaste släppet, den sk ”parade”, väldigt tjusig ut. Vad har vi på Serica? Någon erfarenhet?
Bilder knyckta av Serica.
Gillar Serica. Har en 4512 Commando som tickar på bra.Precis som med kläder (levis 501 vs krånglig japansk selvedge, t.ex.) så har jag märkt att jag landat i och slutat intressera mig för mycket annat än ett fåtal ikoniska og-modeller när det kommer till klockor… MEN, det senaste släppet från ”Serica” fångade minst sagt mitt intresse!
Även deras tidigare modeller ser fina ut. Dock så ser det här senaste släppet, den sk ”parade”, väldigt tjusig ut. Vad har vi på Serica? Någon erfarenhet?
Hej! Är själv sugen på att känna och klämma lite på en Lunar Classic. Vart ligger den där butiken? Hittade den inte när jag googladeVar på besök i Maens showroom på Östermalm idag, då jag var sugen att spana på deras kommande månfas samt även ville pilla lite på deras Brooklyn med trippel kalender.
Synnerligen trevligt bemötande av Jules, en av ägarna. Det snackades nördigheter och han hade bra svar på alla mina frågor.
Personligen så älskar jag estetiken på vintageklockor, men jag älskar inte vintageklockor så Maens sortiment är helt klart min påse. Kvalitet/pris känns också helt rimligt.
Jag kommer nog lägga vantarna på en månfas när den släpps i maj. Den laxrosa sunburst-tavlan med rhodium plated visare och index var mycket vacker, så även den med vit tavla, där månfasen verkligen träder fram.
Trippelkalendern med pandatavla är också härlig. En möjlighet till panda utan Kronoberg. Den fanns även i en grym brun sunburst.
Nedan kommer lite bilder. Kan varmt rekommendera ett besök.
Den där är bra!Tänkte sälja den här, så heads-up som sig bör i tråden först. Lite ovanligare SM som inte tillverkas längre:
Ingen Serica men väl en Serica hommage. Platsar både i kategorin affordable och i kategorin mikro.Precis som med kläder (levis 501 vs krånglig japansk selvedge, t.ex.) så har jag märkt att jag landat i och slutat intressera mig för mycket annat än ett fåtal ikoniska og-modeller när det kommer till klockor… MEN, det senaste släppet från ”Serica” fångade minst sagt mitt intresse!