• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jo lite cool var den allt. Känns som en skön blandning av många märken/modeller.
Vridring: Rolex YM?
Index: IWC?
Krona/visare: Tag Heuer?
Luggar: Oris?
Länk: Lite Gerald Genta style?

Har nog misstagit mig på prisbilden på detta märke, var rätt dyra klockor ser jag.
Inte många som säljer märket heller. Hittade ingen onlinebutik i EU som saluförde den modellen.

Har du kvar den? Kan du ge en kort recension?

Jag är väldigt nöjd med min Smiths. Designen är riktigt trevlig, den blästrade ytan ger ett hårt och robust intryck.
s.jpg
Nej, den är borta ur samlingen. Kommer ihåg att det var en riktigt fin klocka för småpengar. Enda nackdelen var att det var 22mm bandbredd vilket kändes lite obalanserat.

Rundar av passaroundveckan med några sista tankar om Dan Henry 1970.
20180429073606-01.jpeg

Det är absolut mycket klocka för pengarna! Några mindre förbättringar/finjusteringar och den hade varit riktigt bra.

[+]
  • Sitter väldigt bekvämt.
  • Gummit är utmärkt!
  • Kronorna, både utseende och funktion.
  • Vem gillar inte en piffig case back?

[-]
  • Jag erkänner det. Jag är en lume-junkie. Trots direkt solljus och uv-lampa lyser den knappt och det räcker inte alls för att se tiden på natten.
  • Trots AR-behandling är det mycket (lila?) reflektioner i mineralglaset.
  • Vridningen ser lite väl plastig ut.
  • Logotypen. Väldigt anonym och tråkig font, speciellt jämfört med monsterbläckfisken på baksidan.
Så, med bättre lume, glas och vridning hade det blivit en riktig fullträff (som jag gärna betalat några hundralappar extra för). Som den är nu är det en mycket prisvärd klocka som funkar utmärkt under årets ljusare dagar.

20180429073519-01.jpeg
20180429073622-01.jpeg

Är lite sugen på att klicka hem nån sommarklocka. Budget är ca 2-2.5k. I topp ligger just nu Dan Henry 1970 (den oreanga, ska ju vara en sommarklocka). Ge mig gärna fler tips, måste såklart inte vara ett mikromärke heller. Önskemål är:
  • Nån kul somrig färg, typ gul/orange etc
  • Badvänlig, 10atm räcker
  • Omgående leverans
  • Ca 38-42 mm
  • Under 2500:-
  • Måste inte vara ny, beggad funkar också
Hjälp mig, kära internetkamrater.

Är lite sugen på att klicka hem nån sommarklocka. Budget är ca 2-2.5k. I topp ligger just nu Dan Henry 1970 (den oreanga, ska ju vara en sommarklocka). Ge mig gärna fler tips, måste såklart inte vara ett mikromärke heller. Önskemål är:
  • Nån kul somrig färg, typ gul/orange etc
  • Badvänlig, 10atm räcker
  • Omgående leverans
  • Ca 38-42 mm
  • Under 2500:-
  • Måste inte vara ny, beggad funkar också
Hjälp mig, kära internetkamrater.
Lite dyrare än din budget men väldigt somrig.
95DE43C4-227D-492F-9C61-1CBFE1B05F7C.jpeg

Är det någon mer än jag som har en Borealis Bull Shark? Funderar på att byta/sälja min gröna mot en svart. Jag har annat grönt på väg in och jag kan ju inte ha två gröna :eek:
Det är ju dock en så pass grym klocka att jag måste ha en ersättare om denna får lämna.
20180425_100322~3.jpg

Har precis fått hem forumets första (?) Alexander.
Kom i en riktigt fräsig box...lackerat nånting med lite lyxigt tyg på utsida (och även insida).:cool:
0.jpg

Kom på länk (rasslig som man kan förvänta sig i denna prisklass). Det här ska ju vara min "NATO-klocka" så av med länken...typiskt att det är den enda klocka jag någonsin haft där avståndet mellan bandstift och boett varit alldeles för litet för att få in ett NATO.:banghead: Nåväl det fixade jag snabbt med att böja till bandstiften!:)
2.jpg

Så på med ett NATO! Och hur är då ett snabbt utlåtande? Ja, riktigt snygg, trevlig sunbursttavla, tunn, snygg boettform...ingen kvalitetsupplevelse direkt, men kommer att passa perfekt som min NATO-klocka!:)
0825-.jpg
Fick gräva många sidor tillbaka i tråden tills jag hittade inlägget om denna fining, Alexander. Hur tycker du att den varit @M.L. ? Any comments?

Fick gräva många sidor tillbaka i tråden tills jag hittade inlägget om denna fining, Alexander. Hur tycker du att den varit @M.L. ? Any comments?
Kul att någon annan också upptäckt denna doldis!:)
Tycker ungefär samma som första intrycket. Snygg boettform (ganska tunn), supersnygg tavla och chapterring. Efter att ha plockat bort länken ger den också ett helt OK kvalitetsintryck. Går som en kvarts ska. Har inte fortat sig särskilt mycket per halvår (vid omställning vintertid/sommartid). Hittade ett tvådelat NATO som jag tycker funkar perfekt till klockan.
AlexanderAlexanderAlexander.jpg

Är det någon mer än jag som har en Borealis Bull Shark? Funderar på att byta/sälja min gröna mot en svart. Jag har annat grönt på väg in och jag kan ju inte ha två gröna :eek:
Det är ju dock en så pass grym klocka att jag måste ha en ersättare om denna får lämna.
20180425_100322~3.jpg
Har varit sugen på den länge. Är ju riktigt ball. Men kanske lite biffig för mina handleder...

Hittade precis en bild på min gamla ocean 7 jag sålde för ett par år sedan. Ocean 7s första klocka numrerade 31. Saknar den ibland, men den var för stor och tung för mig. En riktig klump med 24 mm armband. Någon som köpt någon från ocean 7 på sista tiden?

B633B1B4-5A15-4AD6-B375-0CCE5EDA0B77.jpeg

Hittade precis en bild på min gamla ocean 7 jag sålde för ett par år sedan. Ocean 7s första klocka numrerade 31. Saknar den ibland, men den var för stor och tung för mig. En riktig klump med 24 mm armband. Någon som köpt någon från ocean 7 på sista tiden?

B633B1B4-5A15-4AD6-B375-0CCE5EDA0B77.jpeg

Gillar Ocean7, synd de inte kommer ut med några nya modeller...

Också ägt LM-1, en G-2 krono och två LM-7. Bra klockor, de två första trevliga och LM-7 hade aldrig sålts om det inte var för dess plankning ;)
28165B62-27C1-4C29-896F-9D11D602FAA7.jpeg

Skulle gärna prova en LM-1 gen 2 någon dag om en hittar till rätt pris...
82E43274-ED8A-4E78-9FF9-DFCAF6CAE536.jpeg

Tillbaka
Topp