• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Blå måndag med Zelos :)

15256702523458087720575761598126.jpg
Cool den där, vad tycker du om den?

F3486B76-C3AC-4C9D-918C-2FAC514615EE.jpeg
Tja gänget. Innan jag dunkar ut den på K&S, kollar jag om någon vill köpa en jävligt fin Alexander Vathos diver inför sommaren. Ropade in den från tradera för någon vecka sedan men den gör sig inte riktigt som jag tänkt på min handled. 1000:- plus frakt isåfall till någon av mina mikromärkes vänner därute. Inboxa mig!

Ser riktigt bra ut! ;)
För egen del hade jag önskat att den var lite mindre. Har kommit fram till att min sweetspot är runt 40mm :)
Ja, jag är beredd att hålla med, 45mm känns i största laget. Men måste erkänna att jag trivs bättre och bättre med den för varje dag även om vi inte är helt kompisar än. Däremot tror jag nästan att jag har svårare för hur tjock den är snarare än diametern. Ska ge den lite tid, tror att den kan vara en go' sommarklocka :)

Ja, jag är beredd att hålla med, 45mm känns i största laget. Men måste erkänna att jag trivs bättre och bättre med den för varje dag även om vi inte är helt kompisar än. Däremot tror jag nästan att jag har svårare för hur tjock den är snarare än diametern. Ska ge den lite tid, tror att den kan vara en go' sommarklocka :)
Gör så! Den ser som sagt väldigt schysst ut och har dessutom väldigt bra specs. om man tänker på vad dom kostar.
Posta gärna fler bilder :)

Gör så! Den ser som sagt väldigt schysst ut och har dessutom väldigt bra specs. om man tänker på vad dom kostar.
Posta gärna fler bilder :)
Ja, jag är positivt överraskad över hur byggkvalitén känns initialt iaf. Länken är också bra och att man får med tre olika bezels i olika färger känns "lyxigt" i den prisklassen. Kommer säkert komma fler bilder framöver :)

F3486B76-C3AC-4C9D-918C-2FAC514615EE.jpeg
Tja gänget. Innan jag dunkar ut den på K&S, kollar jag om någon vill köpa en jävligt fin Alexander Vathos diver inför sommaren. Ropade in den från tradera för någon vecka sedan men den gör sig inte riktigt som jag tänkt på min handled. 1000:- plus frakt isåfall till någon av mina mikromärkes vänner därute. Inboxa mig!
Får man fråga vad det var med klockan som du inte gillade? (Och hur du upplevde kvalitet och utseende!)

Absolut inte mycket att gnälla på klockan. Stilrent utseende, mycket elegant och är definitivt bra pang för pengen. Jag visste vad jag köpte och ville ge den en chans, men blir inte bekväm med den bara. Jag vill ha den lite större. Den får lämna till någon som kommer att bära den mer än jag.

Håller med. Borealis måste nog vara en av de bästa jag ägt också. Förra året hade jag en Sea Farer, ångrar som fan att jag sålde den. Så denna kommer jag hålla hårt i.

Lämnade idag vidare microtrådens passaround.

Fin klocka, men är nog lite besviken. Vet inte om jag hade orimliga förväntningar, men kändes som att vissa saker kunde förbättrats genom bättre kvalitetskontroll.

Positivt:
- Perfekt storlek, kanske ngn mm för hög men annars perfekt.
- Supersnygg, gött färgschema förutom dom gula indexen
- Glasets form
- Tropic-bandet

Minus:
- bristande cq, typ liten miss i datumfönstret jag störde mig på
- Lumen
- skulle hellre haft 20 mm mellan luggarna
- inget safirglas

IMG_20180503_130529_870.jpg

Tillbaka
Topp