• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lämnade idag vidare microtrådens passaround.

Fin klocka, men är nog lite besviken. Vet inte om jag hade orimliga förväntningar, men kändes som att vissa saker kunde förbättrats genom bättre kvalitetskontroll.

Positivt:
- Perfekt storlek, kanske ngn mm för hög men annars perfekt.
- Supersnygg, gött färgschema förutom dom gula indexen
- Glasets form
- Tropic-bandet

Minus:
- bristande cq, typ liten miss i datumfönstret jag störde mig på
- Lumen
- skulle hellre haft 20 mm mellan luggarna
- inget safirglas

IMG_20180503_130529_870.jpg

Känns som vi alla hittills tyckt samma. Med några få justeringar skulle den kunna bli perfekt! Måste dock säga att för 2k är designen väldigt trevlig och utbudet i det prisspannet på compressor (nya) minst sagt begränsad. Om det ens finns med ordentlig wr.

Om någon vecka är vi halvvägs, skoj! :)

Idag åker passaround-klockan med på heldag för närmare bedömning. Efter några timmar spenderade under gårdagen är mina initiala tankar att man måste påminna sig om vad den faktiskt kostar, bedöma den därefter, och att den nog paradoxalt nog mått bra av att kosta mer så att man slapp inkludera priset som konstant faktor. Det verkar som att de flesta har liknande tankar kring denna Dan Henry. Återkommer med fler bilder och utförligare tankar om några dagar.

3A28FE8D-64E7-41D1-879C-0169832656AF.jpeg

Finns, om någon vill, chansen på en ledig plats i den redan igångsatta Dan Henry passaround. Sista plats, så ca 5v innan det är dennes tur. 220kr och 1/10 att vinna den. Först till kvarn :)

Laventure kommer med nytt igen.

Nu blev det jobbigt! Hade inte tänkt att handla nu men 50 ex av varje klocka ger ju en viss begränsning i hur länge jag kan tänka...

Det här går jag igång på...
D4668360-2039-411F-A752-6689F71078DF.jpeg

86ABBCB8-47EE-46F3-BBE5-0486EEBC7D4C.jpeg

0E7A57AC-260D-4E96-833F-4C68985FAEE6.jpeg

D108DCD2-B8DE-4553-9948-AEDC9DD40181.jpeg

DDF201AC-B084-445D-B5AF-AD36B3C99C5F.jpeg

26BE423C-18C7-478E-B7F8-07E48966FC55.jpeg

Edit: lägger upp ett wake-up call till @Bjoerlin76 som jag kommer ihåg tittade på generation ett... denna modellen är väl nästan bättre?

Senast ändrad:

Nu blev det jobbigt! Hade inte tänkt att handla nu men 50 ex av varje klocka ger ju en viss begränsning i hur länge jag kan tänka...

Edit: lägger upp ett wake-up call till @Bjoerlin76 som jag kommer ihåg tittade på generation ett... denna modellen är väl nästan bättre?
Den är helt fruktansvärt snygg. Sen är alltid frågan vad ett mikromärke är värt. Monta kostar ca 15k utan moms, denna 30-35k med moms... Man får mycket annat smaskigt för dom pengarna.

Har inte sett någon snacka om Moray 38 av Benarus.
743158001.jpg
Moray PACMAN.jpg

Blir ju sugen på en. Har alltid älskat designen på Depthmastern, men de är svåra att hitta och dessutom en bra bit över budget. Samtidigt vet jag inte hur jag känner över att bära en plankning..

28_20140220112843_2729806_large.jpg

La upp en tråd om Laventure, togs inte emot allt för väl i den stora vida KS-världen.
Tyckte att jag höll en trevlig ton men responsen var väl så där...

Gillar micromärken men sportar i övrigt även vintage Tudor Snowflake, Rolex GMT, Tag Monaco, Sinn Finanzplatzuhr, Omega Seamaster, Longines LLD och lite annat. Väldigt blandat med andra ord och med det skrivet prövar jag andra mer ”godkända” märken.

Tråkigt med bemötandet men det är inget som tynger mig. Bara en reflektion....
Gillar ofta entreprenören bakom micromärken.

Tror att ni kan känna igen er. Läs gärna denna tråd för att förstå vår avvikelse.

https://klocksnack.se/threads/laventure-förtjänar-egen-tråd.92508/

Må gott

La upp en tråd om Laventure, togs inte emot allt för väl i den stora vida KS-världen.

Gillar micromärken men sportar i övrigt även vintage Tudor Snowflake, Rolex GMT, Tag Monaco, Sinn Finanzplatzuhr, Omega Seamaster, Longines LLD och lite annat. Väldigt blandat med andra ord och med det skrivet prövar jag andra mer ”godkända” märken.

Tror att ni kan känna igen er. Läs gärna denna tråd för att förstå vår avvikelse.

Må gott
Där blev du rätt så bashsad ja... Just när det gäller micromärken så verkar det vara fri lejd att totalsåga på ett sätt som inte görs med mer etablerade märken. .

Må gott
Hehe. Ja det där är ju en vanlig reaktion. Tjära och fjädrar!!
"Jag blir så förbannad när någon gillar något som inte jag gillar"

Tror att vi får mysa i vår ensamhet i den här tråden. Vi har åtminstone (enligt mig iaf) en väldigt mycket trevligare ton här än i många andra trådar, vilket är väldigt kul och en av orsakerna till att jag spenderar mest tid här + att jag diggar mikromärken och nästan uteslutande bär det.

Gillar dem skarpt om än att priset är i överkant.

Må gott
Trist :(

Må gott

Där blev du rätt så bashsad ja... Just när det gäller micromärken så verkar det vara fri lejd att totalsåga på ett sätt som inte görs med mer etablerade märken. .

Hehe. Ja det där är ju en vanlig reaktion. Tjära och fjädrar!!
"Jag blir så förbannad när någon gillar något som inte jag gillar"

Jag gillar många micromärken. Äger själv flertalet och har ägt. Jag hatar på det jag tycker är fult, inte märket. Exempel: aquanaut och Nautilus är bland de fulaste klockorna jag vet och kan tänka mig. Skulle inte böra om jag så fick dem gratis :)

så inget riktat personligt emot någon eller att det är ett ej etablerat märke. Jag säger vad jag tycker :)

Senast ändrad:
Tror att vi får mysa i vår ensamhet i den här tråden. Vi har åtminstone (enligt mig iaf) en väldigt mycket trevligare ton här än i många andra trådar, vilket är väldigt kul och en av orsakerna till att jag spenderar mest tid här + att jag diggar mikromärken och nästan uteslutande bär det.

Jag har bara hittat två trevliga trådar. Den här och Paneraitråden.

Har inte sett någon snacka om Moray 38 av Benarus.
743158001.jpg
Moray PACMAN.jpg

Blir ju sugen på en. Har alltid älskat designen på Depthmastern, men de är svåra att hitta och dessutom en bra bit över budget. Samtidigt vet jag inte hur jag känner över att bära en plankning..

28_20140220112843_2729806_large.jpg

Tycker den är grym pacman (inte världens vanligaste klocka originalet) men hade föredragit den med seiko-verk för bättre pris :)

Tillbaka
Topp