2024 närmar sig sitt slut, så tänkte köra min klock-krönika för året.
Började segt, men kom igång framåt våren.
Första klockan in var Wise, och detta är nog det som smällde absolut högst för mig. Den är briljant på alla sätt och vis!
Ett tag senare dök det upp en Aevig, numera i
@MoHaha ´s ägo.
Sen kom det en Nodus i somriga färger:
Hade sneglat på Astor & Banks, så när det dök upp en så slog jag även till på den. Mintgrön med allt vad innebär.
Sista klockan som kom in (Hittils, året är ju inte slut) var en BB58, som förstås kanske inte plastsar i tråden. Men den är med på listan ändå!
Var tvungen att sälja lite för att köpa BB58an, så Nodus fick lämna för den var lite för lik Astor & Banks, sålde även min älskade SPB147:
Vilket var tufft, då jag verkligen gillade den. Och så här efteråt så skulle jag säga att jag gillade den mer än BB58an. Framförallt så var tavlan det som jag saknade mest. BB58 är ju såklart en bättre klocka på dom flesta sätt och bärs fantastiskt med sina 39mm, men upplevde den nästan lite tråkig med sin matta tavla. Så en blå BB58 står nu högt på villhöver-listan, men det får bli lite senare.
Kanske är en ersättare till BB58an och 147an redan på väg (man måste alltid ha en svart/gilt dykare, det är sen gammalt).
Året är ju som sagt inte slut, så kanske finns det tid och plats för mer klockor.
God jul tråden, ni är bäst!