• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Med en såhär tjusig länk blir inte ofta gummi/läder åker på.
IMG_2330.jpeg
Den där är lyckad och såvitt jag vet är det väl bara Yema som haft mönstret?
 
Den där är lyckad och såvitt jag vet är det väl bara Yema som haft mönstret?
Hade föredragit den helt borstade versionen på de senaste modellerna, men den är suverän. Jag har relativt smala handleder men sitter fantastiskt och väldigt följsamt och behagligt.

Vet faktiskt inte om det var några andra som körde samma stil på länk back in the days.
 
Om det ändå vore det. Elbil, lager i elmotorn. För andra gången på 7500mil. Fick inte tag på rätt lager sist så jag satte dit några som skulle vara ”minst lika bra” men det verkar de inte varit så nu blir det byte igen. Har man inte jobb så skaffar man sig.
Intressant! För en som inte mekat elbil än, har du officiell utbildning eller är det där sånt som en kompetent mekaniker kan hantera ändå? Jag menar, trots att den drivs av el så är det fortfarande en bil s a s. Med ibland dåliga lager, så som "det alltid varit".
 
Intressant! För en som inte mekat elbil än, har du officiell utbildning eller är det där sånt som en kompetent mekaniker kan hantera ändå? Jag menar, trots att den drivs av el så är det fortfarande en bil s a s. Med ibland dåliga lager, så som "det alltid varit".
Jag jobbar som ingenjör i fordonsindustrin, så jag har en lång rad utbildningar och erfarenhet därifrån. Jag skulle ändå säga att man kommer långt så länge man har intresse för elfordon och viss kunskap kring hur elsystemet är uppbyggt i en elbil, detta för att det inte ska bli farligt. Är ändå runt 400-800V från batterierna i en elbil så respekt ska man absolut ha. Fungerar allt som det ska kopplas batterierna ifrån när man stänger av bilen så i de allra flesta fall är det som att jobba på en vanlig bil skulle jag säga. Sen har alla elbilar en servicebrytare som man kan använda för att frånkoppla batterierna. Det kan dock vara lite svårt att hitta den som vanlig hemmamekare utan instruktion från tillverkaren.
 
Jag jobbar som ingenjör i fordonsindustrin, så jag har en lång rad utbildningar och erfarenhet därifrån. Jag skulle ändå säga att man kommer långt så länge man har intresse för elfordon och viss kunskap kring hur elsystemet är uppbyggt i en elbil, detta för att det inte ska bli farligt. Är ändå runt 400-800V från batterierna i en elbil så respekt ska man absolut ha. Fungerar allt som det ska kopplas batterierna ifrån när man stänger av bilen så i de allra flesta fall är det som att jobba på en vanlig bil skulle jag säga. Sen har alla elbilar en servicebrytare som man kan använda för att frånkoppla batterierna. Det kan dock vara lite svårt att hitta den som vanlig hemmamekare utan instruktion från tillverkaren.
Tack för ett välformulerat och informativt svar!
 
Han gå lite över ett dygn på året så var 2025s första klocka här. :D

942A84B0-8F44-400D-B130-5E1D931F9127.jpeg
2453C74E-7E34-4ED9-8B28-25E56993A3A5.jpeg
Trevlig! Gillar Victorinox, tycker de oftast är ett roligare alternativ till Certina/tissot och oftast bra priser begagnat 🙂

Jag har själv en Inoxdykare inne i väntan på reparation. Råka slinta när jag skulle byta batteri och repa spolen. Stendog efter det tyvärr, hoppas det inte blir alltför blodigt byta verk 🙏🏻
 
Trevlig! Gillar Victorinox, tycker de oftast är ett roligare alternativ till Certina/tissot och oftast bra priser begagnat 🙂

Jag har själv en Inoxdykare inne i väntan på reparation. Råka slinta när jag skulle byta batteri och repa spolen. Stendog efter det tyvärr, hoppas det inte blir alltför blodigt byta verk 🙏🏻

Just inoxen tycker jag har något. Den får måhända inga poäng för originalitet vad gäller modellnamnet.. men designen sticker ändå ut lite och det är mer än vad man kan säga om många andra modeller i det segmentet.
 
Tillbaka
Topp