• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Finns i en annan variant också såg jag när jag sökte. Den gav en del habegär. Kul med andra visare än FF-modellerna brukar ha.

IMG_6525.png
Ja, det är tre varianter. Här är den sista:

thorn-watch-T007_5_610x_crop_center.jpg

Affordable och mikro säger ni. Glashütte säger jag. Om byggkvalitet och finish är viktigare än spännande design kanske det kan vara något. 40mm och selitta sw400.
IMG_2673.jpeg
IMG_2674.jpeg
IMG_2675.jpeg
IMG_2676.jpeg
Den med blå tavla på länk är så snygg. Blev lite förvånad när jag såg priset oxå. €1000 känns billigt för det man får. Kollade på en Mühle Glasshutte Terrasport II i förra året men tycker att den här från DUG ser bättre ut och kostar €450 mindre.

Senast ändrad:
Tjusig i rött! Men då är det inte IxDao va? Skiftar tavlan färg mot mitten? Lite sugen på att köpa någon homage till grabben, då han fattat tycke för min 5303-3..
IMG_2408.jpeg
Tackar.
Det är en Tandorio. Och jo den skiftar färg och blir mörkare ut åt kanterna.
Finns i flera färger med och utan logo.

Tandorio NH35A automatic 40mm 200M diver Sapphire TD204 – Tandorio Watches https://search.app/6TgjEgBr2wT1GssT7

20250108_111241.jpg

En tusende 50-phantoms variant kanske inte är så upphetsande, men den här är lite nättare än vad de brukar vara med bara 38mm diameter exkl krona och knappt 46mm L2L. Och Titanium boett. Hm, väldigt blank för att vara Titanium - kanske är bildbehandling som spökar.

thorn-watch-T006_1_610x_crop_center.jpg

Här ser den lite mattare ut

thorn-watch-T006_5_610x_crop_center.jpg
Jag är en sucker för billiga FF kopior (även om de brukar bli en besvikelse irl) och de här såg grymt lockande ut.

Frågan är om man kan undvika att köpa och kan hyra dem istället? (internskämt för oss som var med på 80-talet)

Tillbaka
Topp