• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Skulle det inte gå att knipsa av dem med en avbitartång? Känns spontant mer riskfritt än att bända bort dem…
Antar att du inte vill återvända de stiften ändå!?
Låter smartare än vad jag just föreslog :) Men å andra sidan - så länge det är något super-fett 3 mm stift så ger det sig ganska lätt för en vanlig tång.

Kör man med avbitare så får man se till att spara en liten stump vid boettsidan så att det går att få ut slatten så att säga. Annars kan det bli värre problem.

Kör också lite heads up i tråden! Såklart också lördag, så byten är naturligtvis av intresse också:)

1000009323.jpg
1000009325.jpg
1000009326.jpg
1000009324.jpg

Bilagor

• 1000009324.jpg
    1000009324.jpg
    472.5 KB · Visningar: 1
Lördag!
Denna finns kvar.

IMG_0381.jpeg

Bra tips! Skall omedelbart testa. Det är faktiskt inte en länk som sitter på utan läder, som tur är. Den absolut sista utvägen är väl att klippa upp lädret men det undviker jag helst 😅
Har du en vass brytkniv?
Lyckades få bort stift utan fläns genom att få fäste med en sån kniv. "Sågade" upp ett litet jack och sen trycka ihop med kniven.

Kan ingen köpa den här?
Tycker tråden behöver en sån 🙂

IMG_6145.jpeg

Kan ingen köpa den här?
Tycker tråden behöver en sån 🙂

IMG_6145.jpeg
Har spanat lite på den där och kan inte bestämma mig för om jag gillar den eller inte. Frågan är hur den upplevs irl. Så ja, någon annan får gärna köpa en och sedan dela med sig till oss andra. 😀

@ironcastle @Delgada @skyseeker Efter mycket om och men lyckades jag få bort bandstiften. De var troligtvis lite för stora för bandbredden vilket bidrog till bekymret, men jag såg när de var av att de var nästan helt släta. Lyckades faktiskt med ett vanligt bandstiftsverktyg, det som var avgörande var att jag tog på mig ett par handskar för den begränsande faktorn var tydligen att jag fick för ont i fingrarna för att kunna trycka hårdare 😂
Tack för alla tips och råd!

Det bästa som hänt sedan mjukost ❤️

Tänkte att den garanterat byggde på en klon av Venus 179 som var ett split-verk som en gång i tiden användes av "de flesta" (Bla Breitlings Duograph) som inte var avancerade nog att göra egna. Seagulls kronografer har alltid sagts att de baserades på att de helt sonika köpte Venus gamla maskiner och tillverkning så det låg ju nära till hands.
Men när man ser på bilder så ser layouten på verken (och placeringen av tredje pushern som mer liknar en Habring) helt olika ut så det var inte fallet med denna. Otroligt cool krono i vilket fall.

Tillbaka
Topp