• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nu när de har tagit fram en ny boett så kan vi räkna med att den kommer att komma i fler varianter. Finns i två versioner nu och det ska bli kul att se vad som kommer i framtiden! :)
Hoppas dom släpper med pencilhands med i sådanafall! Väldigt nära på att knipa den svarta men avvaktar tills vidare.

Hoppas dom släpper med pencilhands med i sådanafall! Väldigt nära på att knipa den svarta men avvaktar tills vidare.
Fördelen med den svarta är att den har silverfärgade visare och index så det är bara att köpa visare till någon annan Squale och slänga dit. :) Vad jag vet så finns inte Squales pensilhands i guldfärg så det skulle bli lite konstigt på en Pepsi. Silverfärgade visare och guldiga index tillsammans är jag väldigt tveksam till.

Ja, exakt. Den är också snygg men jag önskar att de i alla fall hade låtit bli Mercedes-visarna. Pepsin är ju onekligen en homage men där har de i alla fall valt lite andra färger. Den svarta är så nära att det känns som en kopia med annan logga.
Hmm.. det är ju lite oskönt. Vore nice att se en svart GMT, svärdvisare, grönt inlägg. :)

Hmm.. det är ju lite oskönt. Vore nice att se en svart GMT, svärdvisare, grönt inlägg. :)
Ja, det hade ju klart varit optimalt om de hade släppt den exakt som man vill ha den men inga problem att modda. Jag bytte ju visare på min 1545 och det var inga problem.

Är det förresten någon som vet om ETA och Selitta är så pass lika att visarna passar på båda? De nya 40mm har ju Selitta...

Ja, det hade ju klart varit optimalt om de hade släppt den exakt som man vill ha den men inga problem att modda. Jag bytte ju visare på min 1545 och det var inga problem.

Är det förresten någon som vet om ETA och Selitta är så pass lika att visarna passar på båda? De nya 40mm har ju Selitta...
Inte säker men hörde om nån som fått sitt eta 2824 verk utbytt mot ett selita 200 vid nåt service ärende och var lite irriterad över det. Om de inte bytte visare (och tavla) samtidigt, vilket jag inte uppfattade det som, så tyder det ju på att det är likadana infästningar för visarna...

Inte säker men hörde om nån som fått sitt eta 2824 verk utbytt mot ett selita 200 vid nåt service ärende och var lite irriterad över det. Om de inte bytte visare (och tavla) samtidigt, vilket jag inte uppfattade det som, så tyder det ju på att det är likadana infästningar för visarna...
Det är ju bra, då kan man använda Squale-visarna från övriga modeller på de nya. :)

Ahh, vad synd att vi inte sågs!
Jag brukar ju i sedvanlig anda glo efter klockor och såg ett par Tisell Marine Diver-homager, någon Panerai, några Planet Ocean och en vad jag tror var en Seiko 6105 :)
Ingen SKX011 dock..
Ojdå, många klock-connoisseurer där idag tydligen. Särskilt dom med Tisell, eller var det Tisell-homager? Förstod inte riktigt det där :D.

Apropå Glycine så kan det vara kul att veta att de var ett år före Rlx med två tidszoner. Airman nr 1 släpptes -53 och Rlx GMT -54. I och för sig helt olika lösningar och olika målgrupper (piloter resp resenärer) men det är ju i grunden samma problem som löstes. Kanske skall prata tyst om det annars får man väl på moppo om 24 timmars visning och sånt.. :) Jag kan ju tycka att Glycines lösning är elegantare men det är ju en smaksak. :angel: Åsså hör det ju inte hemma i denna tråden, sorry:oops:.
IMG_20180828_115400_5.jpg

Precis hemkommen från ett DHL servicepoint med detta..
20190708_153157.jpg
20190708_153333.jpg
20190708_153414.jpg
20190708_153438.jpg
20190708_153517.jpg

Lite oväntat måste jag säga, och eftersom jag missade första omgången så mailade jag Gnomon och frågade när nästa batch skulle släppas.
2-3 veckor svarade dom, varpå jag insisterade på att betala direkt så jag verkligen skulle få en.
Den här var en sån klocka som "Jag bara måste ha"
Och faaaaan så bra den är, mycket bättre live än på bilder!
Och på tal om bilder så återkommer jag in det ärendet senare, när pulsen gått ner lite grann :)
Kalas, grattis

Precis hemkommen från ett DHL servicepoint med detta..
20190708_153157.jpg
20190708_153333.jpg
20190708_153414.jpg
20190708_153438.jpg
20190708_153517.jpg

Lite oväntat måste jag säga, och eftersom jag missade första omgången så mailade jag Gnomon och frågade när nästa batch skulle släppas.
2-3 veckor svarade dom, varpå jag insisterade på att betala direkt så jag verkligen skulle få en.
Den här var en sån klocka som "Jag bara måste ha"
Och faaaaan så bra den är, mycket bättre live än på bilder!
Och på tal om bilder så återkommer jag in det ärendet senare, när pulsen gått ner lite grann :)

Därför du lämnade Kolmården snabbt :D
Jag tänker att mikrotrådens ösgötar (alla andra välkomna med såklart) kanske kunde styra upp och ta en öl eller två innan sommarens slut. Vore trevligt! :)

Grattis till squalen!

Nu är ordningen återställd och jag har Squale i lådan igen.
Jag gillar verkligen denna, boetten känns så välgjord och sitter så bra på handleden. Klickade verkligen direkt.
Guld-index och visare mot den gråa tavlan är kalas-snyggt i mina ögon. Då o då ser det inte ens ut som guld..
Färgerna på bezelen tycker jag också är fantastiska, jag gillar verkligen metallic-looken. Ändrar sig beroende på ljus, ibland väldigt starka färger och ibland lite mer "subdued"
Jag är dock lite rädd för att dom ska släppa andra varianter med detta caset, då kommer jag nog bli tvingad till köp :D

Nu lite snabba bilder.
Italiensk öl, klockan till ära.
20190708_164838.jpg

20190708_164158.jpg

20190708_164136.jpg
Här vare gilt.
20190708_160305.jpg

Jag gillar verkligen denna, boetten känns så välgjord och sitter så bra på handleden. Klickade verkligen direkt.
Guld-index och visare mot den gråa tavlan är kalas-snyggt i mina ögon. Då o då ser det inte ens ut som guld..
Färgerna på bezelen tycker jag också är fantastiska, jag gillar verkligen metallic-looken. Ändrar sig beroende på ljus, ibland väldigt starka färger och ibland lite mer "subdued"
Jag är dock lite rädd för att dom ska släppa andra varianter med detta caset, då kommer jag nog bli tvingad till köp :D

Nu lite snabba bilder.
20190708_164838.jpg

20190708_164158.jpg

20190708_164136.jpg
Här vare gilt.
20190708_160305.jpg

Riktigt bra. Fin uppsättning klockor!

Därför du lämnade Kolmården snabbt :D
Jag tänker att mikrotrådens ösgötar (alla andra välkomna med såklart) kanske kunde styra upp och ta en öl eller två innan sommarens slut. Vore trevligt! :)

Grattis till squalen!
Haha, jaaa.
Plingade till i mobilen "Ditt paket finns att hämta"
"Packa ihop nu, fort som fan. Pappa har ett ärende att utträtta"
Nej, vars. Vi var där från öppning och åkte hem vid 14:30.
Och ja, öl i Östergötland. Jag är på.

Nu lite snabba bilder.
20190708_164838.jpg

20190708_164158.jpg

20190708_164136.jpg
Här vare gilt.
20190708_160305.jpg
Ja nu längtar man ju inte ännu mer :p
Ser riktigt bra ut.

Nu lite snabba bilder.
20190708_164838.jpg

20190708_164158.jpg

20190708_164136.jpg
Här vare gilt.
20190708_160305.jpg
Är tavlan grå? :woot: Fan, den där klockan bara växer och växer i mina ögon och då tyckte jag att den var bra från början... Stort grattis! :D

Tillbaka
Topp