Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
[/QUOTE]
Tack! Hade den haft kritvita index och visare hade jag hoppat på det tåget för länge sen, men får kanske tänka om ändå!Jag är småkär i denna..ovm39
Vet inte om jag helt gett den där en ärlig chans faktiskt, får ta och undersöka mera Tack!Beroende på vad du menar med sub-alterantiv men CW c60 trident finns i svart/svart, utan mercedes, kronskydd och krona kl 3
Finns bra instruktionsvideos på Youtube. Ser inte så svårt ut om man har rätt verktyg. Funderade själv på att göra samma sak på en annan klocka men blev aldrig av.Funderar på att införskaffa mig en Steinhart Ocean 1 Pepsi GMT
Men och det är ett stort men.
Jag hatar datumcyklopet!
Vet någon hur svårt det är att ta bort ?
Annars blir jag tvungen att köpa en Ocean 44 GMT trots att jag är inriktad på 42:an
Påskägg, smurfar och solglasögon. Ett foto som ställer många frågor..Semesterklockan blir denna eftersom den tål stryk bäst av urvalet i lattjolajbanlådan.
Inte min, men här är bild på den varianten.Den vita är full lume
Funderar på att införskaffa mig en Steinhart Ocean 1 Pepsi GMT
Jag hatar datumcyklopet!
Annars blir jag tvungen att köpa en Ocean 44 GMT trots att jag är inriktad på 42:an
Fungerar ju mycket bättre än vad man skulle kunna tro. Fullt läsbart! Ser löjligt coolt ut och jag undrar hur den ser ut i dagsljus? Borde bli lite blått skimmer över den när lumen är fulladdad.Inte min, men här är bild på den varianten.
Men den kostar 810 usd?Har för mig att denna var uppe i tråden tidigare fast då med ETA 2892? Finns nu på KS med ETA 2824 och rimligt prissatt. 595 USD inkl. Frakt. Diggar den vita
Water Resistance
100 meters / 10 ATM / 333 ft
Dimensions
39 x 45.5mm
Thickness
13.3mm (including 2mm thick box sapphire crystal)
Lug width
20mm (with drilled lug holes)
Crown
Screw-down, engraved ALCADUS logo with Luminescent applied
https://www.kickstarter.com/project...5-VULh_9D2Ev-xPRpYxelAkDlnVWPFwAGt335pRJIVgQA
Edit: Recension. https://www.ablogtowatch.com/alcadus-watch-co-launches-opus-39-watch/
Klockan med 2892 skulle ha kostat 840 USD som early bird price. 595 låter onekligen väldigt bra sett till vad man får.
Nej, S$ 810 or more About US$ 595Men den kostar 810 usd?
GNOMON erbjuder alternativet att köpa klockan utan datumbubbla. Kostar dock 40 usd.Funderar på att införskaffa mig en Steinhart Ocean 1 Pepsi GMT
Jag hatar datumcyklopet!
Tycker Alcadus ovan verkar bra som en explorer watch. X1 grade super luminova samt behandlad case för att tåla repor bättre, 800 HV.Vad har ni för tips på field- och explorer-klockor? Vad finns mer än Hamilton och Smiths?
Jag väntar på Borealis Adraga. Preorders ska starta inom några veckor.Vad har ni för tips på field- och explorer-klockor? Vad finns mer än Hamilton och Smiths?
Nya (och gamla) Borealis Adraga?Vad har ni för tips på field- och explorer-klockor? Vad finns mer än Hamilton och Smiths?
Jodå var på väg, men då vart det Squale Fumoso o Blu Puro istället...Jag önskar jag hade större handleder Tycker Steinharts Dual Time designmässigt är bland det bästa i GMT väg. Dessvärre 42mm och 51mm L2L. Är detta samma dimensioner/case som vanliga Ocean One 42?
Någon som testat klockan irl och vet hur den bärs? @Watchie Skulle inte du köpa en
Bör väl vara samma dimensioner som denna? Isf tyckte jag att den satt helt ok på min 18cm handled, även om jag tycker att den kanske varit ännu bättre i 40mmJag önskar jag hade större handleder Tycker Steinharts Dual Time designmässigt är bland det bästa i GMT väg. Dessvärre 42mm och 51mm L2L. Är detta samma dimensioner/case som vanliga Ocean One 42?
Någon som testat klockan irl och vet hur den bärs? @Watchie Skulle inte du köpa en
Boetten är inte lika Ocean One 42 mm uppenbarligen (kronskydden) och mina noteringar från att ha haft Ocean One GMT 42 och Ocean Vintage GMT 42 är att l2l är 49 respektive knappa 50 mm på de. Så inte riktigt samma dimensioner tydligen, om jag nu har noterat rätt. Verkar på bilderna som dual time har samma raka bandhorn som de andra dock och det är det som är mitt problem mer än l2l.Jag önskar jag hade större handleder Tycker Steinharts Dual Time designmässigt är bland det bästa i GMT väg. Dessvärre 42mm och 51mm L2L. Är detta samma dimensioner/case som vanliga Ocean One 42?
Moms = 25% = 2500 kr, några kronor i tull och avgift till transportören för import plus eventuell frakt (tror att frakt ingår från Gnomon). Kan vara värt att notera att använder man "fel" transportör (ofta nationella postorganisationer) så finns en stor risk att det är postnord som sköter transporten inom Sverige och då också importen av varan vilket visat sig inte fungerar så bra, kan ta upp till ett par månader efter att paketet kommit till Sverige. Går det så kan det kanske vara värt att använda en internationell transportör (UPS, FedEx, Schenker...), kan kosta något mer...Hej, kanske lite offtopic men ungefär vad ligger avgifter osv på ett köp från Gnomon (eller asien generellt) nuförtiden? Levt utanför klockbubblan ett tag så ursäkta dum fråga kanske .
Låt säga ett exemplar runt 10k
Tack snälla för info, gäller att tänka till lite maoMoms = 25% = 2500 kr, några kronor i tull och avgift till transportören för import plus eventuell frakt (tror att frakt ingår från Gnomon). Kan vara värt att notera att använder man "fel" transportör (ofta nationella postorganisationer) så finns en stor risk att det är postnord som sköter transporten inom Sverige och då också importen av varan vilket visat sig inte fungerar så bra, kan ta upp till ett par månader efter att paketet kommit till Sverige. Går det så kan det kanske vara värt att använda en internationell transportör (UPS, FedEx, Schenker...), kan kosta något mer...
Bör väl vara samma dimensioner som denna? Isf tyckte jag att den satt helt ok på min 18cm handled, även om jag tycker att den kanske varit ännu bättre i 40mm
@Lindellc Tycker att den satt bra på dina 18 cm handleder. Jag har dessvärre endast 16,5 Dock platta så stax över 5 cm brett sett uppifrån. OT: förstår inte att man kan ha så klena handleder. Är i övrigt 187cm lång och väger 90 kgBoetten är inte lika Ocean One 42 mm uppenbarligen (kronskydden) och mina noteringar från att ha haft Ocean One GMT 42 och Ocean Vintage GMT 42 är att l2l är 49 respektive knappa 50 mm på de. Så inte riktigt samma dimensioner tydligen, om jag nu har noterat rätt. Verkar på bilderna som dual time har samma raka bandhorn som de andra dock och det är det som är mitt problem mer än l2l.
Jag har varit sugen på Weiss länge, men ligger lite högre i pris och kanske överdrivet att behöva skicka tillbaka till LA för service Däremot finns några på Mr Porter med så man slipper importavgifterVad har ni för tips på field- och explorer-klockor? Vad finns mer än Hamilton och Smiths?