• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Yummy :cigar:

67112052_2951377704879560_6667754096440639488_o.jpg

Tycker Alcadus ovan verkar bra som en explorer watch. X1 grade super luminova samt behandlad case för att tåla repor bättre, 800 HV.

Jag väntar på Borealis Adraga. Preorders ska starta inom några veckor.
hqdefault.jpg

Nya (och gamla) Borealis Adraga? :)

EDIT: 2a på den :D

Jag har varit sugen på Weiss länge, men ligger lite högre i pris och kanske överdrivet att behöva skicka tillbaka till LA för service:p Däremot finns några på Mr Porter med så man slipper importavgifter:)
https://weisswatchcompany.com/collections/all/products/38mm-special-issue-field-watch-latte-dial
38mm_Standard_Issue_Field_Watch_Front_Latte_1080_2048x2048.jpg

Finns även origin som är snäppet billigare - deras nya använder seagulls istället för eta 6497 vilket i min värld tappar lite charm, men det är ju grymt individuellt:) https://www.originwatch.com
20171221-2013.jpg

edit: lade till origin

Jag tackar för kvalitativa tips i sedvanlig ordning!
PS @hammermountain hur känns din Hamilton, jämfört med t.ex MK eller SKX, på handleden? Tänker man på att det är en avsevärt mer slimmad boett än dykare?

Roligt initiativ. Hur fungerar detta? :)
Snupps är en plattform för att hålla reda på och visa upp sin samling. Det funkar för andra grejer än klockor också :)

Min tanke med gruppen är att om någon funderar på att sälja eller har lagt ut en mikro eller affordable på köp&sälj och även har den på Snupps så kan man klicka i ”accept offers” och sen ”share on group” så kan medlemmarna hålla reda på vad som finns tillgängligt på vårat lilla hörn av marknaden. Sen när en klocka har blivit såld eller bortbytt så klickar man bara på ”accepting offers” och väljer ”mark as sold” :D

Krävs visserligen fler medlemmar än jag och @MaBr för att funka, men det kanske kommer ;)

Nu finns Tropic i lager på nytt.. Har en i kundkorgen men vet inte om jag ska klicka hem den..
Squale30AtmosGMTVintageCeramica14L.jpg

Behöver du hjälp? KÖÖÖÖÖÖÖÖÖP! :D

Tror att jag loggar ut tills den är utsåld igen... Jävla studentliv.

Lovat mig själv att köpa en klocka för sommarlönen, inte mer. Och lutar åt Borealis.
Har dessutom hamnat i någon form av hoarderläge och vill inte sälja nåt :/

Den sitter ju riktigt bra, jag vet för jag har ju haft den gröna.
Men jag önskar verkligen att dom släpper den i det nya 40mm caset.
Då blir det ett garanterat köp.

Edit: Bild på det nya caset är ju att föredra.
20190711_122415.jpg
Jag är sjukt sugen... Varit mycket diskussioner om storleken på denna, fejkpatinan, likheterna med Rolex, att den saknar Squale-själ etc.
För min personliga del har den ju inte Mercedesvisare, däremot har den bubbla vilket jag egentligen ogillar men för övrigt ser den sjukt snygg och välbyggd ut.
:banghead:

Senast ändrad:
Jag tackar för kvalitativa tips i sedvanlig ordning!
PS @hammermountain hur känns din Hamilton, jämfört med t.ex MK eller SKX, på handleden? Tänker man på att det är en avsevärt mer slimmad boett än dykare?
Den ligger grymt slimmad tycker jag! Mycket enklare att bära även om den är 42 med en l2l över 50:p så definitivt en märkbar skillnad som jag uppskattar mer och mer. Den vanliga khaki fielden skulle nog sitta ännu bättre, men någonting med just murphen gör den görnice! That Said så är ja fortfarande lite sugen på en vit-tavlan khaki Field mechanical:)

Den ligger grymt slimmad tycker jag! Mycket enklare att bära även om den är 42 med en l2l över 50:p så definitivt en märkbar skillnad som jag uppskattar mer och mer. Den vanliga khaki fielden skulle nog sitta ännu bättre, men någonting med just murphen gör den görnice! That Said så är ja fortfarande lite sugen på en vit-tavlan khaki Field mechanical:)
Ja, jag är ju mer sugen på 38 mm än 42 mm! Gillar just det mer slimmade :angel:

Ja, jag är ju mer sugen på 38 mm än 42 mm! Gillar just det mer slimmade :angel:
38an är klockren med! Mindre sizen är helrätt för fältestetiken! (bild från jurawatches):)
Hamilton_Watch_Khaki_Field_Mechanical_H69439511.jpg

Lite OT: Finns här https://www.jurawatches.co.uk/produ...anical-h69439511?_pos=12&_sid=cb2b11531&_ss=r, men har själv inte handlat från Jura. Känns lite skumt när denna endast skulle vara tillgänglig från Topper de första månaderna men det finns nog en bra anledning till det:)
Edit: lade till bild

Senast ändrad:
Snupps är en plattform för att hålla reda på och visa upp sin samling. Det funkar för andra grejer än klockor också :)

Min tanke med gruppen är att om någon funderar på att sälja eller har lagt ut en mikro eller affordable på köp&sälj och även har den på Snupps så kan man klicka i ”accept offers” och sen ”share on group” så kan medlemmarna hålla reda på vad som finns tillgängligt på vårat lilla hörn av marknaden. Sen när en klocka har blivit såld eller bortbytt så klickar man bara på ”accepting offers” och väljer ”mark as sold” :D

Krävs visserligen fler medlemmar än jag och @MaBr för att funka, men det kanske kommer ;)
Äh, vadå? Jag tycker att du och jag har haft bra fart på våra affärer! :D

Bra initiativ. Jag följer er redan ju, har joinat gruppen nu också

Tillbaka
Topp