• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Posta lite bilder gubbar...

As per request. Lite dålig varians från min sida i helgen :eek: men för att berika tråden med lite leverans. Låter klockan vila på den tyska ölen, så Norrlands får lite rampljus tillsammans med min Zelos :)
upload_2019-7-13_22-5-41.jpeg

Då har jag läst den, bra skrivet. Men fan den känns lite för mycket budget vilket är synd för den är så jävla cool samtidigt. :arghh: Lika bra att hålla på stålarna för även jag vill ha den där nya Borealis...kommer väl bli officiella trådklockan:D.
Bara att hojta till om du ångrar dig ;)

Jag hade tänkt att behålla dem på bilden, det var mest att jag tyckte att Adragan passade in i just det gänget. Sen ligger det säkert ett dussin på Snupps som jag kan tänka mig att göra mig av med visserligen :D

Ah, man lär sig hela tiden. Riktigt ball klocka.
Den är sjukt nice faktiskt, och ganska ”affordable”. Gillar att det är en inhouse-kaliber på en digitalare som dem tog fram tillsammans med Bofors. Skrönan är att det är samma tidsmodul som i Bamse-missilerna. SS gjorde den till besättningarna på Volvo ocean race typ 2004 i 100ex, sen gjorde de ett svep till i typ 300ex och sen sista versionen som dem gjorde för volkswagen 2014 i typ 600ex eller så. Sen tycker jag att det är guld värt att den visar veckonummer också utöver datum.

Senast ändrad:
Den är sjukt nice faktiskt, och ganska ”affordable”. Gillar att det är en inhouse-kaliber på en digitalare som dem tog fram tillsammans med Bofors. Skrönan är att det är samma tidsmodul som i Bamse-missilerna. SS gjorde den till besättningarna på Volvo ocean race typ 2004 i 100ex, sen gjorde de ett svep till i typ 300ex och sen sista versionen som dem gjorde för volkswagen 2014 i typ 600ex eller så. Sen tycker jag att det är guld värt att den visar veckonummer också utöver datum.

Intressant back-story. Tack för att du delar med dig. Hur fick du tag på din? Kan inte vara många i omlopp då.

Tillbaka
Topp