• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Härligt med ordning :)
Vad har du för vagn?
Ja klockan är det ordning på med och oerhört fiiin :)
En äldre vagn, en Adria Forma 560 - 93. Campar för lite för att ha något dyrt. Blir bara ca 14 dagar om året men dom vill jag inte vara utan :). Funderar dock på ett byte till nästa säsong. Beträffande klockan så är jag närmast pedant även med vad jag kallar beaters. Riktigt grova göromål ja då åker allt av.
(Såg bjudningen i sista meningen och klargör att det är grövre göromål med kläderna på som menas :D)

En äldre vagn, en Adria Forma 560 - 93. Campar för lite för att ha något dyrt. Blir bara ca 14 dagar om året men dom vill jag inte vara utan :). Funderar dock på ett byte till nästa säsong. Beträffande klockan så är jag närmast pedant även med vad jag kallar beaters. Riktigt grova göromål ja då åker allt av.
(Såg bjudningen i sista meningen och klargör att det är grövre göromål med kläderna på som menas :D)
Haha helt rätt :)
Jag håller med ang vagn man klarar sig bra med tätt tak över huvudet,man sover bara :)
Jag står själv på säsong så rullar bara dit o hem.

I väntan på att det ska sluta regna får man roa sig med att ”telefonficklampsladda” Nezumin :D
42AE22D0-7293-47DB-A887-0406403732C0.jpeg

är det bara timefactors som säljer smiths?
mina försök att köpa en smiths explorer går ju halvtaskigt och nu är eddie sjukskriven och shoppen stängd tills vidare... :confused:

"Ordering was open from 1500 hrs (UK time) 28 July and sufficient orders were received to keep me busy packing until the end of this week. Then I'm admitted to hospital on Sunday 4 August for surgery to repair an abdominal aortic aneurysm. The surgeon has advised that I'll be in hospital for 7 - 10 days and then will be unlikely to be fit for work for a month. I'll update this page with a date when I'll be open for business again as soon as I can."
Trist läge det där. Själv så la jag en likadan i kundkorgen förra söndagen och fick då reda på att det var semesterstängt till idag 28/7.
Hade kanske inte varit fel att anställa lite extra hjälp emellanåt. Öppethållningen är ju ytterst begränsad tyvärr och där missar han förmodligen en del kunder.

är det bara timefactors som säljer smiths?
mina försök att köpa en smiths explorer går ju halvtaskigt och nu är eddie sjukskriven och shoppen stängd tills vidare... :confused:

"Ordering was open from 1500 hrs (UK time) 28 July and sufficient orders were received to keep me busy packing until the end of this week. Then I'm admitted to hospital on Sunday 4 August for surgery to repair an abdominal aortic aneurysm. The surgeon has advised that I'll be in hospital for 7 - 10 days and then will be unlikely to be fit for work for a month. I'll update this page with a date when I'll be open for business again as soon as I can."

Gah, jag satt också med en i korgen men valde att avvakta en vecka :(

BE7D2BF8-B9EA-473C-928A-E7B5C9FEC1C1.jpeg

4 av de 9 olika varianterna av Borealis Adraga Steel är nu slutsålda. Någon som vet hur många de tillverkar av varje sort?

Italienska skönheten på armen i kväll. Bärs mycket komfortabelt. Har fått Gmt-visaren lite justerad av min lokala urmakare och Roberto på MV skickade en slant för att täcka kostnaden. Bra service från italienarna.
Edit: Oj så suddigt... Bilden såg bra ut på mobilen men på datorn...
20190728_214237.jpg

Senast ändrad:
Italienska skönheten på armen i kväll. Bärs mycket komfortabelt. Har fått Gmt-visaren lite justerad av min lokala urmakare och Roberto på MV skickade en slant för att täcka kostnaden. Bra service från italienarna.
20190728_214237.jpg
Går bezeln att vrida åt bägge håll ?

20190728_214237.jpg

Går bezeln att vrida åt bägge håll ?

Nej, tyvärr.
Som en dykarebezel som hos de flesta "affordable" gmt

dom har ju ingenting i lager?
försöker man köpa en klocka som det inte står slutsåld på får man detta meddelande:

"THIS WATCH IS STILL NOT IN STOCK. A 50% DEPOSIT IS REQUIRED AND IT IS MADE IN ORDER TO CONFIRM YOUR PRE-ORDER.
EXPECTED DELIVERY DATE: AROUND JANUARY/FEBRUARY 2020 THOUGH SMALL DELAYS MAY OCCUR"

vem i hela friden vill vänta till nästa år och dessutom betala 50% i förskott?!? :eek::wtf:
Tillräckligt många för att de ska kunna göra så :/ Jag passade pga just väntetiden

• Like
Reactions: :-)
dom har ju ingenting i lager?
försöker man köpa en klocka som det inte står slutsåld på får man detta meddelande:

"THIS WATCH IS STILL NOT IN STOCK. A 50% DEPOSIT IS REQUIRED AND IT IS MADE IN ORDER TO CONFIRM YOUR PRE-ORDER.
EXPECTED DELIVERY DATE: AROUND JANUARY/FEBRUARY 2020 THOUGH SMALL DELAYS MAY OCCUR"

vem i hela friden vill vänta till nästa år och dessutom betala 50% i förskott?!? :eek::wtf:
Jag vill och har beställt en.
Men min fråga i inlägget var hur många som kommer att tillverkas.

Har alltid varit en som hatar att förstöra saker!
Morsan var kommunal dagmamma. Mycket gråt och tandagnisslan över förstörda leksaker...
Tar ogärna av mig klockan, men skyddar med handskrage eller ärmmuff!

Haha helt rätt :)
Jag håller med ang vagn man klarar sig bra med tätt tak över huvudet,man sover bara :)
Jag står själv på säsong så rullar bara dit o hem.
Har åkt husbil i snart 20 år.
Första var verkligen bara tak över huvudet! :)
LT 31 med säng, spis och kylskåp!
Men jisses vad långt vi åkte och vad mycket lärdom vi fick!
Vår nuvarande husbil (-04) känns som rena lyxhotellet! :)

Tillbaka
Topp