• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fick dra och bada sjukt varmt i liften nu.
CE7E3CBE-762D-4C60-BA34-26FFC7EBFF2A.jpeg

någon som lyckats handla hos timefactors? (öppet nu). eftersom det här är tredje eller fjärde veckan jag försöker och faktiskt kommit fram innan dom stängt för veckan. jag kommer så långt att jag får bekräfta mitt kreditkort via mobilt bankid (som verkar gå bra) sen händer ingenting. inget dras från kortet och när man kommer tillbaka till websidan ligger klockan fortfarande i kassan. :(
nu ger jag upp!

ps.
någon som är sugen att sälja sin "SMITHS EVEREST PRS-25 36mm" till mig så skicka pm!
ds.

App app app, angående Everest 36-request var jag en hel dag före :)

Borde jag ta med en klocka till på semestern? Här har jag allt, saknas möjligen en bergsbestigarklocka. Någon som vill sälja en Smiths Everest 36 till mig?

F389A124-F593-4958-99AB-0FAE2FFF9F77.jpeg

Riktigt sugen på en Spinnaker!
Är tavlan så bra som den ser ut, eller rent av bättre?
Förstår dig! Man blir lätt sugen på en sån:D. Tavlan e allt grym och lite annorlunda med den månliknande ytan. På denna modellen som jag har så är ju indexen ganska mörka, typ gråa så läsbarheten när det blir mörkare blir klart sämre. Även Lumen e ju kass på denna, ska vara betydligt bättre på de andra. Annars är den rätt så cool denna mörka tavlan med mattsvarta boetten, skriker "stealth" om den :cool:. Det känns väl ändå som man får vad man betalar för, kanske tom lite mer. Gummit som följer med denna tycker jag var riktigt bra och för pengen, i detta fall 2600kr för en helt NY klocka så får man ändå mycket för pengarna det är ju trots allt en "liten" peng i denna hobby.
Vilken av modellerna är du sugen på? Den blåa i stål verkar ju inte tråkig! Hade gärna velat se å klämma på den:p
Tog lite fler bilder:
IMG_20190728_175314.jpg
IMG_20190728_175234.jpg
IMG_20190728_175242.jpg

Verkar än sålånge haft tur med gången också :)
Screenshot_20190728_181224_de.uhrenbastler.watchcheck.jpg

Förstår dig! Man blir lätt sugen på en sån:D. Tavlan e allt grym och lite annorlunda med den månliknande ytan. På denna modellen som jag har så är ju indexen ganska mörka, typ gråa så läsbarheten när det blir mörkare blir klart sämre. Även Lumen e ju kass på denna, ska vara betydligt bättre på de andra. Annars är den rätt så cool denna mörka tavlan med mattsvarta boetten, skriker "stealth" om den :cool:. Det känns väl ändå som man får vad man betalar för, kanske tom lite mer. Gummit som följer med denna tycker jag var riktigt bra och för pengen, i detta fall 2600kr för en helt NY klocka så får man ändå mycket för pengarna det är ju trots allt en "liten" peng i denna hobby.
Vilken av modellerna är du sugen på? Den blåa i stål verkar ju inte tråkig! Hade gärna velat se å klämma på den:p
Tog lite fler bilder:
IMG_20190728_175314.jpg
IMG_20190728_175234.jpg
IMG_20190728_175242.jpg

Verkar än sålånge haft tur med gången också :)
Screenshot_20190728_181224_de.uhrenbastler.watchcheck.jpg
Tack för info och fina bilder!
Priset är ju skamlöst bra!
Tavlan är fantastisk.
Har spanat på chrono, de andra automaterna är också läckra!
Suget börjar bli kännbart...
Antingen en PVD klocka eller brons.
Nu ska vi sälja och fundera!
Tack än en gång! :)

Tack för info och fina bilder!
Priset är ju skamlöst bra!
Tavlan är fantastisk.
Har spanat på chrono, de andra automaterna är också läckra!
Suget börjar bli kännbart...
Antingen en PVD klocka eller brons.
Nu ska vi sälja och fundera!
Tack än en gång! :)
Ja priset är bra helt klart! Brons e ju väldigt ballt det med. En pvd måste man ju minst ha i lådan iaf, detta är min första pvd.
Kom på att jag hade ett lite tjockare lädeband ala Panerai style som jag var tvungen att testa! Blev väl sådär, hade föredragit ett ljusare läder men det funkar ändå. Känns som att den sväljer det mesta man sätter på:)
IMG_20190728_184552.jpg
IMG_20190728_184548.jpg
IMG_20190728_184542.jpg

IMG_20190728_185701.jpg

Blev ytterligare en bild där på tavlan @Stroboman för din skull;). Nä nu ska jag sluta å spamma denna tråden :D

Senast ändrad:
Ja priset är bra helt klart! Brons e ju väldigt ballt det med. En pvd måste man ju minst ha i lådan iaf, detta är min första pvd.
Kom på att jag hade ett lite tjockare lädeband ala Panerai style som jag var tvungen att testa! Blev väl sådär, hade föredragit ett ljusare läder men det funkar ändå. Känns som att den sväljer allt man sätter på:)
IMG_20190728_184552.jpg
IMG_20190728_184548.jpg
IMG_20190728_184542.jpg

IMG_20190728_185701.jpg
Härligt med alla bilderna!
Verkar vara många trevliga nördar i det här träskhörnet!
Blev grymmare än sober på det mörka bandet!
Nu vet jag nog hur jag ska tänka!
PVD känns rätt! :cool:

Hur bra är Steinhart jubilee länken? (som en känsla inte kontra något annat märke)
Samt hur bra är Squale jubilee länken?
Ni som vet
:)

Tillbaka
Topp