• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Funderar på att köpa en dressare till en kompis och har kollat lite på den här från Orient.

0CF2A6DA-856D-4141-95B3-B3EA92F75AFB.png

Är det någon som har en, och kan kommentera om ni upplever att det är ett bra köp för de pengarna? Andra förslag i samma prisklass och utseende tas gärna emot.

Funderar på att köpa en dressare till en kompis och har kollat lite på den här från Orient.

Är det någon som har en, och kan kommentera om ni upplever att det är ett bra köp för de pengarna? Andra förslag i samma prisklass och utseende tas gärna emot.

Affordable! In house urverk. Kolla in den nya med small seconds också. Mycket fin. Finns nog på Seriouswatches som är AD? Konstiga mått på bandhornen bara.

Jag har inte haft exakt den där modellen men Orient är riktigt bra klockor för pengarna. Lång historia, allting inhouse om man bryr sig om sånt och riktiga stridsvagnar till urverk. :) Tror att din kompis kommer att bli väldigt glad för den där. :D

Kolla på https://zackrissonsur.se/ innan du köper om de har modellen. Finns en rabattkod här på forumet som ger 20 eller 25%. Fråga i Orient-tråden på Kobra Kai om det blir aktuellt.

Affordable! In house urverk. Kolla in den nya med small seconds också. Mycket fin. Finns nog på Seriouswatches som är AD? Konstiga mått på bandhornen bara.

Jag har inte haft exakt den där modellen men Orient är riktigt bra klockor för pengarna. Lång historia, allting inhouse om man bryr sig om sånt och riktiga stridsvagnar till urverk. :) Tror att din kompis kommer att bli väldigt glad för den där. :D

Kolla på https://zackrissonsur.se/ innan du köper om de har modellen. Finns en rabattkod här på forumet som ger 20 eller 25%. Fråga i Orient-tråden på Kobra Kai om det blir aktuellt.

Tack för tipsen! Uppskattas verkligen.

Väldigt stor för att vara denna typ av ur. Jag tycker 34-36 mm är lämpligast och hade inte rekommenderat att gå över 38 mm.

Nån som har passat på å handlat en zelos swordfish innan prishöjningen imorgon? Man e ju sugen alltså, men så jävla onödigt bara! Man e ju sjuk i huvudet som håller på med detta :eek::D

Kommer SS version snart också! Riktigt trevliga färger dessutom. Ägde en förra vecka men sålde. Blir fort trött på brons, annars en fin klocka som sitter sjukt bra.

Behöver råd.

Jag står i valet och kvalet mellan vilken jag ska köpa. Antingen en
Christopher Ward C65 Trident GMT
eller Oris Sixty-five.

Är CW bra/prisvärda klockor?

• Like
Reactions: FOQ
Väldigt stor för att vara denna typ av ur. Jag tycker 34-36 mm är lämpligast och hade inte rekommenderat att gå över 38 mm.
Beror ju helt på vad man gillar. De flesta idag uppskattar större klockor. Jag tycker personligen att den är för stor och det var därför jag gjorde mig av med min.

• Like
Reactions: M26
Kommer SS version snart också! Riktigt trevliga tävlar dessutom. Ägde en förra vecka men sålde. Blir fort trött på brons, annars en fin klocka som sitter sjukt bra.
Hade vart trevligt å spanat in den också först kanske. Hade en Armida a1 för två år sedan, inte i brons då men mässing. Tror nog det hade vart ballt med en brons klocka... man kanske tröttnar som du säger. Modellen verkar dock grym!

Beror ju helt på vad man gillar. De flesta idag uppskattar större klockor. Jag tycker personligen att den är för stor och det var därför jag gjorde mig av med min.

Helt upp till en själv så klart. Storleken på dessa har hållit mig tillbaka från köp många ggr, men jag tror vissa kanske föredrar storleken. Nåja, i slutändan är det man själv gillar som räknas.

Behöver råd.

Jag står i valet och kvalet mellan vilken jag ska köpa. Antingen en
Christopher Ward C65 Trident GMT
eller Oris Sixty-five.

Är CW bra/prisvärda klockor?

Båda är bra!
Har haft/har båda märken och kvalitén är jämförbar. Båda hör väl till relativt prisvärda märken där varumärkepåslaget på priset är lågt.
Finns en CW tråd med en del relevant info.
https://klocksnack.se/threads/någon-med-en-christopher-ward-här.52531/

Hade vart trevligt å spanat in den också först kanske. Hade en Armida a1 för två år sedan, inte i brons då men mässing. Tror nog det hade vart ballt med en brons klocka... man kanske tröttnar som du säger. Modellen verkar dock grym!

Äh, vad fasen. Du kanske gillar det jättemycket. Vet inte vad det är men ägt ett antal och tröttnar rött fort på brons/mässing.

Har du ref? Tänkte hela tiden att det var Panerai som satte igång det för ett antal år sedan.

Det stämmer, det var Gerald Genta som var först med brons 1988 med sin Gefica som Aurum refererar till och som de sedermera följde upp med en mycket större modell på 46,5mm Gerald Genta Gefica Bi-Retro Safari Bronze 2007
image-asset.jpeg

Men Det var Anonimo som var först med att serieproducera 2006 med sin Polluce Bronze
polluceBronze_01747_1.jpg

Och slutligen Panerai som gjorde brons till vad det är idag 2011 med sin PAM382 Bronzo Submersible
Panerai-Luminor-Submersible-1950-Bronzo-Limited-Edition-PAM-382-Green.jpg

Senast ändrad:
Det stämmer, det var Gerald Genta som var först med brons 1988 med sin Gefica som Aurum refererar till och som de sedermera följde upp med en mycket större modell på 46,5mm Gerald Genta Gefica Bi-Retro Safari Bronze 2007
image-asset.jpeg

Men Det var Anonimo som var först med att serieproducera 2006 med sin Polluce Bronze
polluceBronze_01747_1.jpg

Och slutligen Panerai som gjorde brons till vad det är idag 2011 med sin PAM382 Bronzo Submersible
Panerai-Luminor-Submersible-1950-Bronzo-Limited-Edition-PAM-382-Green.jpg
Vad menar du med att Anomino var först med att serieproducera?

Tillbaka
Topp