• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Min för tillfället väldigt bantade samling.... Saknas bara en G-shock;)
IMG_20200530_134914_Bokeh.jpg
Grym trippel. En G-shock på det så kan du kan du göra exit :p

Tack själv och härligt att den föll dig så väl i smaken :)

Man skulle nästan kunna tro det, men delvis sant är det nog. Anonimo Firenze grundades i Florens 1997 av Federico Massacesi som dessförinnan faktiskt inte hade någon som helst erfarenhet av klocktillverkning, utan kom närmast som chef från modehuset Salvatore Ferragamo. Han var dock ute i helt rätt tid. Panerai hade precis relokerat till Schweiz efter att ha blivit uppköpta av Richemont Group och lämnat kvar många lokala hantverkare och en fullt fungerande fabrik, sann entreprenör som Federico var så såg han möjligheterna med det av Panerai efterlämnade arvet och återupplivade urmakartraditionen i Florens. 2003 anslöt ingenjören och tidigare Panerai VD'n Dino Zei till Anonimo och man utvecklade sin första dykarlinjen i Nautilo. En av de absolut första microtilllverkarna, älskad av många hardcore följare pga. dess robusta boetter och mångårig Italiensk urmakartradition som många gånger anpassats till militära specifikationer mötte Anonimo Firenze sitt öde 2013 då man hamnat i finansiella svårigheter och blivit uppköpta av Schweiziska Anonimo SA. Därefter valde många trogna följare att lämna Anonimo då man ansåg att de blivit för mainstream.
anonimo-opera-meccana-firenze-2007b-16732-2.jpg
anonimo-firenze-millemetri-polluce-corsaro-2003-bronze-automatic-mens-watch_chronostore_1.jpg
12544675-4rlamb8vv1ml9rboxh8qow0e-Zoom.jpg
ANONIMO Dino Zei San Marco BRONZE 01.jpg
watch_1572008835_7272155c_progressive.jpg
eddc245a83a02bedeb2b489799561711_large.jpg
3968b4427744d9aacef7fc5c601c3153_large.jpg

Federico grundade efter sin resa med Anonimo ett nytt märke som hette Full Carbon men det lyckades aldrig binda till sig samma skara följare som Anonimo hade gjort och har sedermera också upphört att existera
fullcarbon_IB01_IB0102-DS_carbonfiber_watch_10.jpg
fullcarbon_IB01_IB0102-DS_carbonfiber_watch_11.jpg
fullcarbon_IB01_IB0102-DS_carbonfiber_watch_13.jpg
fullcarbon_IB01_IB0102-DS_carbonfiber_watch_18.jpg
fullcarbon_IB01_IB0102-DS_carbonfiber_watch_20.jpg
Oj, en utläggning av rang! Intressant märke helt klart, kikade lite på dom tidigare. Kanske skulle ta en titt på utbudet igen :)

Kul, hoppas de funkar som de ska.:) Den där casion går nog att dressa upp bra med ett fint läder kan jag tänka mig.

Håller tummarna, hoppas kunna öppna Casion själv och byta. Certinan blir nog lämna in. Ska borsta upp länkarna ikväll och sen beställa cape cod. Återkommer med fler bilder senare men redan nu bättre efter en inledande tvätt. Frugan var måttligt road, jag tycker det ska bli kul att greja lite klockor ikväll och verkar som yngsta dottern är det med :D

Tänkte det med men ena ändlänken sitter som berget så blir nog kvar just nu. Länken i sig är bra (låset rätt b).

Har ett spänne i brons på 18mm ifall det kan vara av intresse.
Tack, men "vanligt" spänne har jag som jag nu t.ex. satt på ovan tropic från Cousins. Det satt ett rätt schysst bronsspänne på det inkluderade gummibandet. Dock är gummit så brett att det är meckigt att få det igenom spännet.

• Like
Reactions: FOQ
Tillbaka
Topp