Crispie
Silver
Grym trippel. En G-shock på det så kan du kan du göra exitMin för tillfället väldigt bantade samling.... Saknas bara en G-shock![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym trippel. En G-shock på det så kan du kan du göra exitMin för tillfället väldigt bantade samling.... Saknas bara en G-shock![]()
![]()
Oj, en utläggning av rang! Intressant märke helt klart, kikade lite på dom tidigare. Kanske skulle ta en titt på utbudet igenTack själv och härligt att den föll dig så väl i smaken
Man skulle nästan kunna tro det, men delvis sant är det nog. Anonimo Firenze grundades i Florens 1997 av Federico Massacesi som dessförinnan faktiskt inte hade någon som helst erfarenhet av klocktillverkning, utan kom närmast som chef från modehuset Salvatore Ferragamo. Han var dock ute i helt rätt tid. Panerai hade precis relokerat till Schweiz efter att ha blivit uppköpta av Richemont Group och lämnat kvar många lokala hantverkare och en fullt fungerande fabrik, sann entreprenör som Federico var så såg han möjligheterna med det av Panerai efterlämnade arvet och återupplivade urmakartraditionen i Florens. 2003 anslöt ingenjören och tidigare Panerai VD'n Dino Zei till Anonimo och man utvecklade sin första dykarlinjen i Nautilo. En av de absolut första microtilllverkarna, älskad av många hardcore följare pga. dess robusta boetter och mångårig Italiensk urmakartradition som många gånger anpassats till militära specifikationer mötte Anonimo Firenze sitt öde 2013 då man hamnat i finansiella svårigheter och blivit uppköpta av Schweiziska Anonimo SA. Därefter valde många trogna följare att lämna Anonimo då man ansåg att de blivit för mainstream.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Federico grundade efter sin resa med Anonimo ett nytt märke som hette Full Carbon men det lyckades aldrig binda till sig samma skara följare som Anonimo hade gjort och har sedermera också upphört att existera![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dessvärre inte, det kittlar inte när jag ser den. BeklagarKan denna vara av intresse?
Om inte, kanske för någon annan?
Orient Bambino 2nd gen (har jag för mig).
![]()
Den Bulovan var ju mysig! Vad är det för specar på den?
En av mina favoriter men den används aldrigDen Bulovan var ju mysig! Vad är det för specar på den?
Haha den va braOm man bortser från att de har snott designen från olika varianter av Yacht master så får du läskigt mycket för pengarna. Brukar inte gilla copage-klockor men denna är grym.
Kul, hoppas de funkar som de ska.Den där casion går nog att dressa upp bra med ett fint läder kan jag tänka mig.
Ha ha! Det är helt rätt. Jag bara jävlas med er, det är som att ha en Ferrari men med fälgar från en Nissan micraSka linda in det lite fint och säga att klockan är för bra för den länken![]()
Ja det blir för långt glapp!Om inte sprinthålen hade suttit så satans långt ut på bandhornen så hade det fan funkat fint, ingen borde lyssna på mig iofs men skitsamma![]()
Tackar. För en gång skull är man nöjdGrym trippel. En G-shock på det så kan du kan du göra exit![]()
Har du kollat cheapest nato... Vet att dom han mn i brons IAF.Någon som har sett natoband med spänne och keepers i brons? Jag hittar Zulus. Även om det inte finns så många såna heller. Zulu tycker jag blir för fläskiga. Till min San Martin. Tips?
För övrigt, tavlan och glaset på denna.
![]()
Ska du bara vara dryg kan du låta bli att skriva. Ha en bra dag.
Tror att något av dessa hade suttit fint på den annarsNågon som har sett natoband med spänne och keepers i brons? Jag hittar Zulus. Även om det inte finns så många såna heller. Zulu tycker jag blir för fläskiga. Till min San Martin. Tips?
![]()
Fördelen med att bo i kåk, fan vad man måste se ut som en mupp när man håller på![]()
Någon som har sett natoband med spänne och keepers i brons? Jag hittar Zulus. Även om det inte finns så många såna heller. Zulu tycker jag blir för fläskiga. Till min San Martin. Tips?
![]()
Tack! Juste, såg att det fanns några på CNS, dock såg jag bara 22mm, slutsålt i 20 som jag behöver. Får heller inte riktigt MN-strap att sitta sköntTror att något av dessa hade suttit fint på den annars![]()
![]()
Inte jag heller... Men efter lite klippande och ett textillim så blev det bra!Tack! Juste, såg att det fanns några på CNS, dock såg jag bara 22mm, slutsålt i 20 som jag behöver. Får heller inte riktigt MN-strap att sitta skönt. Diggar inte vassa kanterna på spännet.
Tack, men "vanligt" spänne har jag som jag nu t.ex. satt på ovan tropic från Cousins. Det satt ett rätt schysst bronsspänne på det inkluderade gummibandet. Dock är gummit så brett att det är meckigt att få det igenom spännet.Har ett spänne i brons på 18mm ifall det kan vara av intresse.
Hivar väl upp Vostoken, så får vi se om det är något som lockar i bytesväg
![]()
Dagens första deal klar. Min första ryss!