Har den misskött sig?Tortyr för mini-turteln. Det är väl snart en vecka i sträckbänken nu, men den har fått ett beskyddade lager av frömjöl!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har den misskött sig?Tortyr för mini-turteln. Det är väl snart en vecka i sträckbänken nu, men den har fått ett beskyddade lager av frömjöl!
![]()
Nah, det ska jag inte säga. Jag har inte använt den så mycket. Jag vet inte varför, den är kanon egentligen, men andra kommer alltid före. Så jag tänkte att den kanske hade blivit fräck med lite patina när jag ändå inte kommer gå och sakna den medan den ligger där!Har den misskött sig?
Om jag bara lyckas övertala honom att satsa på en digitalareLite dyrare än din budget men den absolut bästa snickarklockan 570-685kr! Finns ytterligare 5% att hämta genom nyhetsbrev hos Watches2u
https://www.watches2u.com/watches/casio/dw-5600bbmb-1er-mens-g-shock-watch.html
![]()
https://www.watches2u.com/watches/casio/dw-5600cc-2er-mens-g-shock-watch.html
![]()
https://www.watches2u.com/watches/casio/dw-5600bbm-2er-mens-g-shock-watch.html
![]()
https://www.klockgiganten.se/svart-...1gro8D5eimxyuApRyFBq6VYq6Q9QOwbRoCkEAQAvD_BwE
![]()
Älskar autocorrect. Meningar som förr aldrig hade kunnat skrivas är numera vardag.ändå inte kommer gå och Diana den medan den ligger där!

Men är det verkligen din klantighet att bandstiftet gick sönder?Han är ju serviceminded helt klart. Men vill nog inte slösa hans tid på något som orsakats av min klantighet...![]()
Säkert väl värt det men hos mig finns det mycket som får gå före.Du kan få ner den till runt 24-26k tror jag. Men ja den är dyr. In-house verk osv gör den ganska dyr.
Den där, vill ha.......Jag har inte varit OWG på länge, men idag är jag det efter att hållit på och sälja mer än köpa de senaste åren. Målet har hela tiden varit att komma ner till 2-3 klockor, men idag är jag OWG efter att ha sålt några den här veckan. Imorgon borde jag ha en Monta inkommande så sen är jag med två mikron igen.
![]()
Får man fråga varför?![]()

@Birchgrove den där skulle man ha. När du tröttnat så....vet du vart du ska vända dig.Vilket väder! Borealis på för den poppar ju så bra i solskenet
![]()
Tog fram Armida för den dagliga funderingen om huruvida jag vill använda den.Kollar gångavvikelsen. Nu satte jag på ett grönt läderband. Vad tycks? Blev rätt bra.
Kanske ska behålla ändå? Eller köpa en tredje Sinn 556i som jag fått för mig kommer att tillfredsställa mig (troligt).
![]()
![]()
![]()
![]()

Steinhart!Stenhårt!![]()
Kön är lång, men jag ska ha dig i åtanke@Birchgrove den där skulle man ha. När du tröttnat så....vet du vart du ska vända dig.
Blev ju jättebra!Tog fram Armida för den dagliga funderingen om huruvida jag vill använda den.Kollar gångavvikelsen. Nu satte jag på ett grönt läderband. Vad tycks? Blev rätt bra.
Kanske ska behålla ändå? Eller köpa en tredje Sinn 556i som jag fått för mig kommer att tillfredsställa mig (troligt).
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack. Inte värt att köpa en dubbelt så dyr Sinn? Kanske inte. Saknar den blötsvarta tavlan på 556 i. Kan fundera ett tag till.Blev ju jättebra!
Japp. Men min hjärna är så otroligt liten och lider av artros så det funkar för mej att skifta emellanMen timvisaren gör likt en Åkerfalk ett varv på 24 istället för 12 timmar? Vet inte om jag skulle kunna vänja mig vid att kl 12 på dagen är rakt ned, men det kanske man gör?

På riktigt så funkar det bra för mej. Det stora problemet är nog inte 24 timmars i sig utan att det är lätt att läsa en timme fel, framför allt vid en snabb blick. Det är nog därför 12 timmars håller i sig. Nej, jag tycker nog inte det, inte för dubbelt så mycket pengar.Tack. Inte värt att köpa en dubbelt så dyr Sinn? Kanske inte. Saknar den blötsvarta tavlan på 556 i. Kan fundera ett tag till.Men Armidan är självklart fortfarande till salu.
![]()
Jag förstår dig helt. Utan tvekan en favorit hos mig medKvällsklockan.
Trodde aldrig att jag skulle gilla den här klockan så mycket men jag är faktiskt duktigt nöjd över den.
![]()
Har fått en del bytesförslag, men har nog tänkt ersätta med Sinn i så fall. Har inte bestämt än så kör ren försäljning. Inte legat ute så länge. Den är verkligen jättefin, men av någon anledning känns den inte helt rätt för mig.Nej, jag tycker nog inte det, inte för dubbelt så mycket pengar.
Tycker den är kanon. Kan inte vara svårsåld?
Lite synd att de inte kan postas i de vanliga trådarna utan att få en debatt som följd.Jag förstår dig helt. Utan tvekan en favorit hos mig med. Kul att det florerar så mycket superaffordables i tråden som det gör just nu.
Iofs inte så konstigt, det är ju riktigt grymma grejer för pengen det mesta och många har ju sett ljuset om man säger så. Prestigelöst-deluxe.
Ja tyvärr är det så, lite synd. Dom som har betalat dyrt gillar inte alltid att bli utmanade av det som är billigt och ändå riktigt bra, så är det nog.Lite synd att de inte kan postas i de vanliga trådarna utan att få en debatt som följd.
100 % medhållMan ska bara köpa, inte sälja![]()
Blev det någon Smiths?![]()