Jag har kvar mitt camokitt till DW då snabbsprintarna pajjat men har moddat så original går att användaVilken mer fick du?![]()
Det är en 5035 på väg till det kittet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har kvar mitt camokitt till DW då snabbsprintarna pajjat men har moddat så original går att användaVilken mer fick du?![]()
Jag har kvar mitt camokitt till DW då snabbsprintarna pajjat men har moddat så original går att använda
Det är en 5035 på väg till det kittet![]()
Ptjaaa, allt är ju till salu så är det juGrymt! Vill ha camo mod med![]()
Alltså hur länge ska han ha 10 min fönster varannan vecka? Är det inte dags att skala upp produktionen/inköpen/anställa någon?
Jo det kan man ju undra...![]()
Kul med fler Monta på forumet, den är jättefin!Nyinkommen?
Jag tror faktiskt inte att han kommer att göra det. Någon frågade om det förut och han svar var något i stil med att han ville ha full kontroll på allting själv och den typen av personer brukar tyvärr sällan ändra uppfattning.![]()
Han verkar vara en väldigt speciell person.
Inte så förtjust i modellen (har ju testat den några ggr, guld funkar ej) mer kittet hehePtjaaa, allt är ju till salu så är det ju![]()
![]()
Jag har bytt band och förmodligen stift själv på den här ett par gånger, så den var inte direkt original längre...Men är det verkligen din klantighet att bandstiftet gick sönder?
Jag har full förståelse för dom som blir irriterade när dom köpt något för t.ex 35' och det sen flashas något väldigt liknande här för 5'. Till råga på allt så har den för 5' en grym finish och är i det närmsta lika trevlig, förutom verket då kanske som även det väldigt ofta kan hålla en tidshållning likt cosc.
Något som förvånar mig är att gamla ruttna, redigt slitna Submariners är ’värda’ hundratusentals kronor. För mig ser de ut som det skräp de är.Ja tyvärr är det så, lite synd. Dom som har betalat dyrt gillar inte alltid att bli utmanade av det som är billigt och ändå riktigt bra, så är det nog.
Det är denSynd bara att man blir så himla sugen på en Cartier pga utseendet
![]()
Något som förvånar mig är att gamla ruttna, redigt slitna Submariners är ’värda’ hundratusentals kronor. För mig ser de ut som det skräp de är.
Fan oxå...
Ett bandstift rök när jag cyklade över en trottoarkant. Ner i asfalten och:
![]()
Haha där satte du mig på pottanDu spelade väl gitarr? Säger du samma sak om en sliten gammal Stratocaster från 1960-talet? Det var ju också en utilitaristisk "budgetpryl" på sin tid? Ibland gör historien att äldre enklare saker blir värda mer med tiden. Och vi kan sällan idag veta vad som är framtidens mer eftertraktade prylar. Kanske är det Zelos?![]()
Stäm någon! Vem som helst!Jag har bytt band och förmodligen stift själv på den här ett par gånger, så den var inte direkt original längre...
Stäm någon! Vem som helst!Jag har bytt band och förmodligen stift själv på den här ett par gånger, så den var inte direkt original längre...

Japp.Oj så tråkigt. Smärtsamt när sånt händer.
Det ät min gamla är det inte?
Du spelade väl gitarr? Säger du samma sak om en sliten gammal Stratocaster från 1960-talet? Det var ju också en utilitaristisk "budgetpryl" på sin tid? Ibland gör historien att äldre enklare saker blir värda mer med tiden. Och vi kan sällan idag veta vad som är framtidens mer eftertraktade prylar. Kanske är det Zelos?![]()
Jag ger mig fanken på att det kommer vara en gammal iPhone av enklare slag som är det som hipsters vill ha om 10 eller 20 år.![]()

Beror på hur mycket du vill betala. Ligger ju några på ebay till överpris.Stäm någon! Vem som helst!
Väldigt fin klocka hur som helst. Vad är oddsen att hitta en swordfish eller hammerhead i brons tror du?
Ja, du har helt rätt!Du spelade väl gitarr? Säger du samma sak om en sliten gammal Stratocaster från 1960-talet? Det var ju också en utilitaristisk "budgetpryl" på sin tid? Ibland gör historien att äldre enklare saker blir värda mer med tiden. Och vi kan sällan idag veta vad som är framtidens mer eftertraktade prylar. Kanske är det Zelos?![]()
Håller med här också även om jag själv väntar på just en San Martin med ett väldigt likt kronskyddPersonligen tycker jag det är skillnad på "ännu en submariner-homage" som det ju har gått tretton på dussinet av i minst 20 år och de som tar mer unika modeller och gör rena design-rip-offs av. Panerai-klonerna som nyligen dykt upp här, speciellt de med Panerais kronskydd som ju är nån sorts kännetecken i sig för Panerai sticker ut som "över gränsen" för mig.
Detta sagt av någon som ägt både Rolex och Panerai, samt "homager" av desamma, men nu letar efter lite mer ... saker som står på egna ben. Micro eller inte. Det har inte riktigt med pris att göra, utan ... egenhet?![]()
Fanns på dutyfreeislandshop. Är en limiterad variant på 2000ex. Men de hade kvar av den. NY0094-85E heter modellen.Vart hittade du TT klockan ? Är med sugen på en TT.
Tack för info.Fanns på dutyfreeislandshop. Är en limiterad variant på 2000ex. Men de hade kvar av den. NY0094-85E heter modellen.![]()
Tycker man inte ser skymten av ett särskilt ur, men sen när man får upp ögonen så är det visst överallt.Ja, du har helt rätt!
Vad är poppis om 20år?
Barnbarn som inte finns än, här är arvet från farfar!
![]()
Håller med här också även om jag själv väntar på just en San Martin med ett väldigt likt kronskydd. Det stora problemet tidigare har varit att alla inte har varit lika trevliga och ödmjuka som du är i detta fallet. Köper och accepterar ditt resonemang fullt ut även om jag själv gillar det mesta i klockväg och även homager (inte allt dock)
.