• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Påminner om min ungdom i chamonix och burgarna på Poco Loco.:)
photo0jpg.jpg
:eek: Hängde också där nere några suddiga vintrar, hade dock bara råd att käka Belouga och ostbollar :hungry:

:eek: Hängde också där nere några suddiga vintrar, hade dock bara råd att käka Belouga och ostbollar :hungry:
Min brorsa var säsongare i sex år. Vinter i chamonix sommar på Bali.
Det fanns alltid husrum och han kände folk, så det blev aldrig särskilt dyrt heller. Brukade få någon annan säsongares årskort runt halsen direkt när jag klev av Lion alpinbussen.:D

Saknar Chamonix men kanske framförallt saknar jag den tiden, lite.

Trodde att det skulle gå att förlänga den tiden och det livet om man inte skaffade familj, men alla andra gifte sig och skaffade ungar och det kändes inget kul att åka själv.:(

Var i Chamonix senast 2002.:sorry:
Om jag åker tillbaka nu blir det nog på sommaren...

Min brorsa var säsongare i sex år. Vinter i chamonix sommar på Bali.
Det fanns alltid husrum och han kände folk, så det blev aldrig särskilt dyrt heller. Brukade få någon annan säsongares årskort runt halsen direkt när jag klev av Lion alpinbussen.:D

Saknar Chamonix men kanske framförallt saknar jag den tiden, lite.

Trodde att det skulle gå att förlänga den tiden och det livet om man inte skaffade familj, men alla andra gifte sig och skaffade ungar och det kändes inget kul att åka själv.:(

Var i Chamonix senast 2002.:sorry:
Om jag åker tillbaka nu blir det nog på sommaren...
Vi kanske har bärsat på Le Garage nångång vad vet vi. Hög igenkänning på det mesta du säger...vi flaxade runt i en svart Cheva några år där nere mellan tävlingar och grejer (nej inte så seriöst som det låter, du vet ;))
-01 var nog sist jag var just i Chamonix, bröt nacken på nåt event, rymde från sjukan och bärsade dagen efter :cigar:
Ah, vilken minnen. Saknar också den där tiden ibland men vill inte göra om det liksom

Vi kanske har bärsat på Le Garage nångång vad vet vi. Hög igenkänning på det mesta du säger...vi flaxade runt i en svart Cheva några år där nere mellan tävlingar och grejer (nej inte så seriöst som det låter, du vet ;))
-01 var nog sist jag var just i Chamonix, bröt nacken på nåt event, rymde från sjukan och bärsade dagen efter :cigar:
Ah, vilken minnen. Saknar också den där tiden ibland men vill inte göra om det liksom
Haha
Inte omöjligt! La garage var grejer det.:D var det en motorcykel som kom ut ur väggen? Eller var det en lastbil? Eller både och?!o_O
Hängde mest i dom kvarteten där nere i chamonix sud. Brorsan jobbade på The jeckyl flera vintrar. Han hade lägenhet nästan ända uppe vid brevant några år och ett år bodde han i ett svinflott hus halvvägs bort till stora montan.
Fan så nostalgisk jag blev nu. Lite härligt på något sätt.

V behöver träffas och prata mer om det här känner jag.:D

Ja, öl måste ha företräde i ett sådant läge :hilarious:

Från botten av Amazontunnan till det absoluta toppskiktet på bara några dagar.:)
IMG_20200710_152751.jpg

Utan avisering hade ännu ett band från Amazon dykt upp i receptionen. Nu snackar vi!
Först blev jag lite besviken på att jag inte hade pisslavan på mig så jag kunde testa direkt. Men sen slog det mig att jag ändå inte har något verktyg med mig för att byta.
IMG_20200710_152844.jpg

Behövdes inte visade sig.:D
För £16 inkl frakt ingår verktyg och fyra bandstift.:)
IMG_20200710_153335.jpg

Så jag testade på Sharkmastern istället. Lavan kommer ju få ett från @SpaceAce så småningom, så det blev kanske rätt iallafall det här. Beställningen gjordes långt innan planerna på ett customband kom upp...
IMG_20200710_154141.jpg
IMG_20200710_154137.jpg
IMG_20200710_154226.jpg
IMG_20200710_154148.jpg

Jag är som sagt rätt så nöjd med mitt nya camoband.:happyhappy:
Får dessutom känna mig lite extra manlig då jag för en gångs skull har ett hål över.:cigar:

Edit: hål över på bandet! Försök inte.;)
Det vart ju grymt med bandet Bobo! :)

Haha
Inte omöjligt! La garage var grejer det.:D var det en motorcykel som kom ut ur väggen? Eller var det en lastbil? Eller både och?!o_O
Hängde mest i dom kvarteten där nere i chamonix sud. Brorsan jobbade på The jeckyl flera vintrar. Han hade lägenhet nästan ända uppe vid brevant några år och ett år bodde han i ett svinflott hus halvvägs bort till stora montan.
Fan så nostalgisk jag blev nu. Lite härligt på något sätt.

V behöver träffas och prata mer om det här känner jag.:D
Japp, känner det samma, lika barn leka bäst :happyhappy:

Ja, öl måste ha företräde i ett sådant läge :hilarious:

Den delen av @Von s inlägg tyckte jag var så självklart att jag inte ens kommenterade det.:D

Haha givetvis är öl prio ett på skidresa. Åkte iväg till Trysil med kompisgänget för 2-3 år sedan och minns att jag var borta från jobbet både före och efter resan. Penicillinet som jag fått för något jag inte minns idag hade föga effekt med alkohol i kroppen. :D

Till mitt försvar hade vi 2 sjuksköterskor i sällskapet som båda övertalade mig att öl var prio ett. :rolleyes:

Det var även då jag lärde mig att om man sjukskriver sig en andra gång för samma "sjukdom" slipper man andra karensdagen!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp