Påminner om min ungdom i chamonix och burgarna på Poco Loco.
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Påminner om min ungdom i chamonix och burgarna på Poco Loco.
![]()
Ser gott ut, nu blev jag hungrig igenDet var nått nytt!
I @Jeser90 land så serverar de ”Calskrove” = Skrovmål inbakad i Calzone...
Skrovmål är typ som BigMac o company eller dylikt för er sörlänningar.
![]()
![]()
Har dock ej provat själv.![]()
Min brorsa var säsongare i sex år. Vinter i chamonix sommar på Bali.Hängde också där nere några suddiga vintrar, hade dock bara råd att käka Belouga och ostbollar
![]()
Vi frågar @Jeser90!Ser gott ut, nu blev jag hungrig igen
Edit: Vart exakt finns detta ???
Ser för jäkla fint ut!Påminner om min ungdom i chamonix och burgarna på Poco Loco.
![]()
Ser gott ut, nu blev jag hungrig igen
Edit: Vart exakt finns detta ???
Vi frågar @Jeser90!
Vi kanske har bärsat på Le Garage nångång vad vet vi. Hög igenkänning på det mesta du säger...vi flaxade runt i en svart Cheva några år där nere mellan tävlingar och grejer (nej inte så seriöst som det låter, du vetMin brorsa var säsongare i sex år. Vinter i chamonix sommar på Bali.
Det fanns alltid husrum och han kände folk, så det blev aldrig särskilt dyrt heller. Brukade få någon annan säsongares årskort runt halsen direkt när jag klev av Lion alpinbussen.
Saknar Chamonix men kanske framförallt saknar jag den tiden, lite.
Trodde att det skulle gå att förlänga den tiden och det livet om man inte skaffade familj, men alla andra gifte sig och skaffade ungar och det kändes inget kul att åka själv.
Var i Chamonix senast 2002.
Om jag åker tillbaka nu blir det nog på sommaren...
ToppenViking i Västerbottens Finest, Skellefteå.![]()
SegisSer trevlig ut den med. Ska nog beställa en mop som komplement till den vita. Var liiite för långsam på din.
Fortfarande oklart vart ifrån dock?Kompisen köpte ett också. 150 kr ink frakt hälsar han!
HahaVi kanske har bärsat på Le Garage nångång vad vet vi. Hög igenkänning på det mesta du säger...vi flaxade runt i en svart Cheva några år där nere mellan tävlingar och grejer (nej inte så seriöst som det låter, du vet)
-01 var nog sist jag var just i Chamonix, bröt nacken på nåt event, rymde från sjukan och bärsade dagen efter
Ah, vilken minnen. Saknar också den där tiden ibland men vill inte göra om det liksom
Ja, öl måste ha företräde i ett sådant lägeVi kanske har bärsat på Le Garage nångång vad vet vi. Hög igenkänning på det mesta du säger...vi flaxade runt i en svart Cheva några år där nere mellan tävlingar och grejer (nej inte så seriöst som det låter, du vet)
-01 var nog sist jag var just i Chamonix, bröt nacken på nåt event, rymde från sjukan och bärsade dagen efter
Ah, vilken minnen. Saknar också den där tiden ibland men vill inte göra om det liksom
Det vart ju grymt med bandet Bobo!Från botten av Amazontunnan till det absoluta toppskiktet på bara några dagar.
![]()
Utan avisering hade ännu ett band från Amazon dykt upp i receptionen. Nu snackar vi!
Först blev jag lite besviken på att jag inte hade pisslavan på mig så jag kunde testa direkt. Men sen slog det mig att jag ändå inte har något verktyg med mig för att byta.
![]()
Behövdes inte visade sig.
För £16 inkl frakt ingår verktyg och fyra bandstift.
![]()
Så jag testade på Sharkmastern istället. Lavan kommer ju få ett från @SpaceAce så småningom, så det blev kanske rätt iallafall det här. Beställningen gjordes långt innan planerna på ett customband kom upp...
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag är som sagt rätt så nöjd med mitt nya camoband.
Får dessutom känna mig lite extra manlig då jag för en gångs skull har ett hål över.
Edit: hål över på bandet! Försök inte.![]()
Tackar! Är helnöjd.Det vart ju grymt med bandet Bobo!![]()
Nu ser jag, det är samma modell som Feskarn säljer, men han har inte Camo. De är riktigt bra och sköna, håller längeTackar! Är helnöjd.
Med tanke på vad ett band kan kosta så tycker jag att det här var very good enough för den pengen.
![]()
![]()
![]()
![]()
Det låter bra!Nu ser jag, det är samma modell som Feskarn säljer, men han har inte Camo. De är riktigt bra och sköna, håller länge![]()
Japp, känner det samma, lika barn leka bästHaha
Inte omöjligt! La garage var grejer det.var det en motorcykel som kom ut ur väggen? Eller var det en lastbil? Eller både och?!
Hängde mest i dom kvarteten där nere i chamonix sud. Brorsan jobbade på The jeckyl flera vintrar. Han hade lägenhet nästan ända uppe vid brevant några år och ett år bodde han i ett svinflott hus halvvägs bort till stora montan.
Fan så nostalgisk jag blev nu. Lite härligt på något sätt.
V behöver träffas och prata mer om det här känner jag.![]()
Ja, öl måste ha företräde i ett sådant läge![]()
Den delen av @Von s inlägg tyckte jag var så självklart att jag inte ens kommenterade det.![]()
Vet ej. Nånstans på Ebay. Kan kolla!Fortfarande oklart vart ifrån dock?![]()
Finns den på flaska fortfarande? Lokala systembolaget har endast burk numera till sambons stora förtret.Fattar inte varför jag tänker på Bobo när jag dricker denna...
#pissklockan
![]()
![]()
Fattar inte varför jag tänker på Bobo när jag dricker denna...
#pissklockan
Edit: Den är väldigt smaklös(första gången jag provar denna)![]()
Yes, här uppe i norr iallafall!Finns den på flaska fortfarande? Lokala systembolaget har endast burk numera till sambons stora förtret.
Wohoo! Så jäääävla bra!Jo fick ju en fin klocka idag också, betar av min önskelista sakta men säkert. Tack igen @Jeser90 för en trevlig affär
Inte ofta jag är ordlös men vet faktiskt inte hur ska beskriva denna rackare just nu, sexiga former som satan är mitt första intryck
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja det där såg inte rätt utDet låter bra!
Edit: pinnen i spännet är lite kort tycker jag dock. Kunde varit någon mm längre. Som det är nu går det att vrida den så den hamnar på undersidan...
Kanske bockar en ny om det blir ett problem.
![]()
Stilig!Jo fick ju en fin klocka idag också, betar av min önskelista sakta men säkert. Tack igen @Jeser90 för en trevlig affär
Inte ofta jag är ordlös men vet faktiskt inte hur ska beskriva denna rackare just nu, sexiga former som satan är mitt första intryck
![]()
![]()
![]()
![]()