• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Koka dom och knip ihop dom med en grillpinsett och sen under iskallt vatten med dom. Då kniper dom lite bättre sen :).
Kokade mitt första gummi för några veckor sedan med fördjefla bra resultat. Just detta gummit känns lite för mjukt för att kokas. Eller?
Eller så drar man ett stygn på baksidan.

Senast ändrad:
Var ett tag sedan på en original Seiko metallkeeper. Du får nog testa och känna efter själv vilket som blir bäst :)
Låter klokt. På tal om det är mitt favvogummi just nu ett kokt från Tropic från cns. Minns att vi pratade om just waffle eller tropic 2.0 i tidernas begynnelse. Stelheten bidrar till lite ventilation men gummit följer handleden perfekt efter kokningen. Okokta från cns är horribla.

Låter klokt. På tal om det är mitt favvogummi just nu ett kokt från Tropic från cns. Minns att vi pratade om just waffle eller tropic 2.0 i tidernas begynnelse. Stelheten bidrar till lite ventilation men gummit följer handleden perfekt efter kokningen. Okokta från cns är horribla.
Nästan alla gummin blir bättre av en kokning, gäller inte bara cns enligt mig :p jag tycker med att de är mer än godkända för de pengarna :)

Intressant ny Micro

Reliowatches

Specs

-Case: 316L steel
- Case Size: 38mm
- Thickness: 11.9mm
- Lug size: 20mm
- Lug to lug: 46mm
- Movement: Miyota 9039
- Water Resistance: 100m (330ft) / 10ATM
- Crown: Screw-down crown with engraved logo
- Dial: Gradient sunburst dial fading to black with applied silver indices & BGW9 superluminova filled into indices
- Crystal: Sapphire Crystal with multiple AR coatings applied on the inside.
- Bracelet: Solid H-link bracelet with screws for sizing pins
- Case back: Screw down caseback with sapphire crystal for exhibition
FB_IMG_1600719354106.jpg

Intressant ny Micro

Reliowatches

Specs

- Dial: Gradient sunburst dial fading to black with applied silver indices & BGW9 superluminova filled into indices
FB_IMG_1600719354106.jpg
Snyggt! Kickstarter? Pris?

• Like
Reactions: M26
Intressant ny Micro

Reliowatches

Specs

FB_IMG_1600719354106.jpg
Riktigt trevliga dom där.

• Like
Kära Zackrissons Ur!

Är det så att Eterna och Esprit är märken ni extra gärna lyfter fram, eller har de ett sponsoravtal med er? De har ju onekligen fått en särställning på er sida.

Eller, är det så enkelt att Eterna och Esprit äger de underordnade märkena, eftersom de är underställda dessa med ett indrag?

D07B6D9C-A912-44EF-AC59-352F1643064F.jpeg
D2A9C446-7E8D-402D-A8F4-12F79F64EA44.jpeg
Är det bara jag som noterat detta? Jag har nämligen begrundat och förundrats av detta under mycket lång tid! Vad grundar sig denna särställning på?

Glömde visst tagga @Zackrissonsur.se :bag:

Wow, la ej märke till det på dina andra bilder. Spännande, lite som rolex air king med dubbla 9or :banghead::D
Får hoppas att man slipper vänta 3-4mån bara när man skeppar tillbaka och sen ska få tillbaka... för det där måste ju gå på garantin annars är det förjävligt. Hade tom köpt silvrig jacka och grå mössa osv. för att matcha klockan. Fick svårt att sova tom.

Så jävla trist då jag gillar designen. Hade tom. kunnat leva med en halvtaskig bezel men nu är det för mycket. Håller dålig tid dessutom. Nu är det inte en svindyr klocka men ska Phoibos slå sig in på marknaden i denna prisklass vilket man lyckats med måste man ha bättre QC (ja jag vet att dyrare Seiko har problem med alignment men detta är värre)

Får hoppas att man slipper vänta 3-4mån bara när man skeppar tillbaka och sen ska få tillbaka... för det där måste ju gå på garantin annars är det förjävligt. Hade tom köpt silvrig jacka och grå mössa osv. för att matcha klockan. Fick svårt att sova tom.

Så jävla trist då jag gillar designen. Hade tom. kunnat leva med en halvtaskig bezel men nu är det för mycket. Håller dålig tid dessutom. Nu är det inte en svindyr klocka men ska Phoibos slå sig in på marknaden i denna prisklass vilket man lyckats med måste man ha bättre QC (ja jag vet att dyrare Seiko har problem med alignment men detta är värre)
Haha! Som du säger, ett insert kan leva med. Men en tavla som har felmonterade index samt dålig tidhållning. Blir mycket kaka på kaka. Dra ihop ett mail med bifogade bilder och skicka till de du handlade av. Phoibos ska ju vara kvalitativa från vad jag sett och hört.

Tror inte det, verkar inte helt klart ännu :)

"Hi everyone,

I’m a new microbrand owner and prototypes came in. Would love to hear your thoughts. If you’re interested, give me a follow on Instagram @relio.watches and sign up for our newsletter at reliowatches.com."

Det är helt klart att man gör fel om man inte orkar med instagram och samtidigt vill hålla lite koll på mindre klockmärken. ... nä, jag orkar inte instagram, jag får leva i okunskap. :)

• Like
Det är helt klart att man gör fel om man inte orkar med instagram och samtidigt vill hålla lite koll på mindre klockmärken. ... nä, jag orkar inte instagram, jag får leva i okunskap. :)
Nu är alla jävla plattformar fulla med reklam ändå (tacka vet jag Instagram för 5-6 år sen!), men Insta är ändå bland de enklare att följa. Och bra! Många fina bilder där.

Intressant ny Micro

Reliowatches

Specs

FB_IMG_1600719354106.jpg
Ser inte luggarna och ändlänkarna oproportionerligt långa ut?! :confused: Eller är det bara bilden? Måtten skvallrar ju inte om att de skulle vara särskilt långa. Utöver det så ser de mkt trevliga ut.

• Like
Intressant ny Micro

Reliowatches

Specs

FB_IMG_1600719354106.jpg
Tydliga Sinn 556-vibbar, men ser mer dressad ut. Cool ju!

Tillbaka
Topp