• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kreacon

Audemars
Hur känns denna,hur stor handled har du?
Den är bekväm! Tydligt närvarande med sina 44 mm men inte så det stör. Finish hittar jag inget att klaga på, tvärt om. Gillar borstningen som är cirkulär på boett och tavla. Polerade sidor. Bra klick i vridningen som är lättarbetad med lagom motstånd. MEN det keramiska ilägget med lume gör mig lite ledsen varje kväll. =) men det är ju olika hur man ser på den saken.
Har nånstans mellan 17-17,5 cm handled. Och ska väl tilläggas att jag bara haft den på gummi hittills. Länken kändes lite för skrytig för min smak, men även det är ju en vanegrej, den åker nog på i sinom tid!

 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Snyggtid, märks att jag är nörd när kameran rycks fram ca 10:10

2010952A-98CF-4714-8700-A4A86519950C.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Den är bekväm! Tydligt närvarande med sina 44 mm men inte så det stör. Finish hittar jag inget att klaga på, tvärt om. Gillar borstningen som är cirkulär på boett och tavla. Polerade sidor. Bra klick i vridningen som är lättarbetad med lagom motstånd. MEN det keramiska ilägget med lume gör mig lite ledsen varje kväll. =) men det är ju olika hur man ser på den saken.
Har nånstans mellan 17-17,5 cm handled. Och ska väl tilläggas att jag bara haft den på gummi hittills. Länken kändes lite för skrytig för min smak, men även det är ju en vanegrej, den åker nog på i sinom tid!

Påminner inte logotypen väldigt mycket om Zelos? Det kanske bara är jag som tycker det men jag kom direkt att tänka på Zelos när jag tyckte att den kändes bekant. :)

Screenshot_20200921-115134_Firefox.jpg
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Tackar! Precis så är det, att den spinner med.
Uret ville att jag skulle skicka in en bild/video på problemet. Är det också vanligt förekommande att dom kräver det?

Ja det brukar de vilja ha. Iallafall när jag hade en Khaki med visarna ur synk. Men sedan brukar det inte vara några problem. :) Räkna dock med att klockan blir borta minst en månad.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kära Zackrissons Ur!

Är det så att Eterna och Esprit är märken ni extra gärna lyfter fram, eller har de ett sponsoravtal med er? De har ju onekligen fått en särställning på er sida.

Eller, är det så enkelt att Eterna och Esprit äger de underordnade märkena, eftersom de är underställda dessa med ett indrag?

D07B6D9C-A912-44EF-AC59-352F1643064F.jpeg
D2A9C446-7E8D-402D-A8F4-12F79F64EA44.jpeg
 

Urtyp

Audemars
Påminner inte logotypen väldigt mycket om Zelos? Det kanske bara är jag som tycker det men jag kom direkt att tänka på Zelos när jag tyckte att den kändes bekant. :)

Screenshot_20200921-115134_Firefox.jpg

Jovisst, även om Nespresso var det första jag tänkte på.
2815_Nespresso-Logo1_-_Qu80_RT1600x1024-_OS750x750-_RD750x750-.png

Som datageek ser jag bara loggan för NFC (Near Field Communication). Men den kanske går att koppla ihop med telefonen på det viset. :D:p
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
69DB26BB-4D3A-4B16-B213-FC4AFE1C8C80.jpeg
A01D687E-F357-4249-BCB8-221C67EE6A36.jpeg
FFCAEAC3-6789-43ED-B6AF-E406EDA0A378.jpeg
7A64507F-53A1-403F-93A5-94F93A77DB73.jpeg
Sål lätt att ta bort insert från bezeln utan att ta bort bezeln från boetten!
Använd silicon spray på insert och bezeln, ta tag i ploppen och vred framåt tillbaka några ggr !
I mitt fall så lossade pluppen vilket glorde att det blev lättare att få insert att lossa i och med att jag satt dit en index nyckel vilket gjorde att det blev bättre grepp att vrida på insert
Det är acceleratorn i sprayen som löser upp silicon limmet som fäster !
Använd sedan nytt silicon för att fästa igen,använd sprayen för att ta bort gamla limrester på bezel och insert!
Lätt som en plätt, eller hur!
Blekning på G?
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Till er som lider av svår #FOMO och beställde en ny Zelos Mako.
Nu har jag postat den här review'n tidigare. Men jag såg just om den, i 4K. Så om ni har en TV med 4k stöd, kolla på den där.. Ohhh så sugen jag är! Var länge sen jag var så här peppad!

Och ingen inteåden som är sugen på 94an? Trådpris utlovas! :happyhappy:
 
Topp