Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klockor och bröd! Två saker som gör livet lite ljusare i grå november.Perfekt att tajma brödbak med. Blev danskt rågbröd idag. Ett slitet och skitigt gammalt nato som matchar brödens nyans som bonus.
![]()
Så sant som det är sagt!Klockor och bröd! Två saker som gör livet lite ljusare i grå november.
Finns nu i krono med Meca-Quartz, inte dum!
Mycket fint tagen bild. Man blir ju lite sugen på en sån klockaDagens fotomodell.
![]()
Åker man bil i Sao Paolo kommer man att se att det finns rejäla nät uppspända under vissa träd i staden. Man kan undra varför... det beror på att de stora mangofrukterna (inte direkt de vi importerar) trillar ner och bucklar biltaken rejält vid direktträff...En Avozilla
![]()
Vill inte vara den som är den…
Men den ena är ett ägg.
Och klockan är ju en Kiwi, Det är sen gammalt![]()
Är det samma klocka i grunden som min GUL från 90-talet?Dagens fotomodell.
![]()
Gick igenom bandsalladen igår och hittade det här bandet- bekvämt men lite för ljust?
Undrar om det går att mörka ner på något sätt?
![]()
![]()
Testat det och kaffe men får inte riktigt till det.Olja brukar vara lösningen
Så ska det se ut! Ser med spänning fram emot ditt slutliga omdöme av denna operation.Testat det och kaffe men får inte riktigt till det.
Äh vi provar det här- hälften vågat hälften förlorat
![]()
![]()
Ska köra på lite olja ocksåSå ska det se ut! Ser med spänning fram emot ditt slutliga omdöme av denna operation.
Minkolja som jag bl.a. använder till kängor brukar ge en mörkare nyans än ursprungliga färgen. Finns bl.a. hos skomakare och friluftsbutiker.Gick igenom bandsalladen igår och hittade det här bandet- bekvämt men lite för ljust?
Undrar om det går att mörka ner på något sätt?
![]()
![]()
Kör lite Kajsa Varg-tar vad som finns hemma och testar.Minkolja som jag bl.a. använder till kängor brukar ge en mörkare nyans än ursprungliga färgen. Finns bl.a. hos skomakare och friluftsbutiker.
Cool! Påminner lite om gorilla watches klockor tycker jag.Varken affordable eller möjligtvis inte ens micro men jäkligt mycket lume
![]()
BR-X5 Green Lum
www.bellross.com
Det blev inte förstört iafVilket fiasko
![]()
Byter till Bund...
![]()
Letade fram orginalet - det är bra det medDet blev inte förstört iaf. De gånger jag oljat in läder med rapsolja har lädret blivit bra mycket mörkare men jag har inte lyckats färga tråden som du gjorde.
Inte riktigt samma men de är nog alster av samma tidsera. Bezeln liknar ju varandra helt klart.Är det samma klocka i grunden som min GUL från 90-talet?![]()
![]()
Nu blev jag inspirerad att göra något åt detta bund som i mina ögon har en rätt tråkig färg. Lite grå. Skulle önska lite varmare brun.Kör lite Kajsa Varg-tar vad som finns hemma och testar.![]()
Om det blir bra på bandet så blir nog keepers problemet![]()
Nu kör vi. Earl Grey organic.
![]()
![]()
Frågan är hur länge....
Ska prova en timme?![]()