Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt fin sub de där är du nöjd? Fin katt också![]()
Lisette provade tidigare att titta på mig när jag sitter på min tron aka tv-fåtöljen
![]()
Sen blev det ’business as usual’.
Mycket nöjd !Grymt fin sub de där är du nöjd? Fin katt också![]()
Katten blev nervös att hamna på byteslördagKlockbyte. Det är ju ändå lördag.
(Dock inte aktuell för byteslördag)
![]()
Ha ha ha... ja man får inte bli långtråkig. Den blå SM har du ju haft i snart en vecka nu så det är klart att den ska vidare.Lördags heads-up. Två mot en?
![]()
![]()
Snygg sunburst på den där San Martinen.Lördags heads-up. Två mot en?
![]()
![]()
Var i minsta laget tycker jag. Men det är en trevlig Kronograf.Ha ha ha... ja man får inte bli långtråkig. Den blå SM har du ju haft i snart en vecka nu så det är klart att den ska vidare.
Den kan nog bli en fin sommarklocka på vitt gummi.
Snyggt!Nu har jag äntligen fått tag på min personliga favorit av alla Lorier Neptune - den mörkblåa med kritvita index!Det var en kille i Österrike som turligt nog för mig hade en NOS liggande. Har inte orkat justera länken än, så just nu sitter den på ett sandfärgat single pass från Miro. Otroligt bekväm kombo.
![]()
Vad är det för specs på Smithsen?Byteslördag
Det är en PRS-25 40mm MiotaverkVad är det för specs på Smithsen?
Fräna klockorJag har ännu inte gjort något klockköp 2024. Är ganska nöjd med min nuvarande samling och ingen av klockorna är på väg ut just nu.
Har dock vissa planer på att utöka med någon klocka och här vet jag inte vilken jag ska välja.
Det förefaller som det med viss mognad hos många blir så att man går ned i storlek. Den mognaden har jag inte nått ännu utan tänker mig nästa klocka som en rejäl pjäs.
Fram till ganska nyligen var jag helt inställd på att nästa klockköp skulle bli en Spinnaker Piccard. Inte helt klart vilken färg men troligen grön.
![]()
![]()
![]()
Den är ju förjäkla cool.
Men nu har det emellertid dykt upp en konkurrent i flödet.
En Ploprof hommage i brons från Steeldive.
![]()
![]()
Också en riktig bamsebusing till klocka som har hög coolhetsfaktor!
Nu vet jag inte vilken jag ska välja...
Båda två är i kvartskiloklassen. Piccarden kan bli lite toppning är jag rädd men är mer unik med sin häftiga kupa.
Steeldive plopen är ju urfrän med brons. Och 1200 meter...till ingen nytta... Men fränt.
Vilken ska jag välja?
Knäskydd på dags att mjölka tjuren![]()
![]()
Autocorrect va f.nDet är ju du som är bonde, men jag tror inte man ska mjölka tjurar... finns ju bara en spene![]()
Hade hoppats på 36. Synd för migDet är en PRS-25 40mm Miotaverk
Båda är riktigt kul och jag har själv kikat på dem. Dock tror jag att man tröttnar på "superdomen" hur cool den än är, så jag hade nog valt bronsaren eller ännu hellre den här med bezel i brons.Jag har ännu inte gjort något klockköp 2024. Är ganska nöjd med min nuvarande samling och ingen av klockorna är på väg ut just nu.
Har dock vissa planer på att utöka med någon klocka och här vet jag inte vilken jag ska välja.
Det förefaller som det med viss mognad hos många blir så att man går ned i storlek. Den mognaden har jag inte nått ännu utan tänker mig nästa klocka som en rejäl pjäs.
Fram till ganska nyligen var jag helt inställd på att nästa klockköp skulle bli en Spinnaker Piccard. Inte helt klart vilken färg men troligen grön.
![]()
![]()
![]()
Den är ju förjäkla cool.
Men nu har det emellertid dykt upp en konkurrent i flödet.
En Ploprof hommage i brons från Steeldive.
![]()
![]()
Också en riktig bamsebusing till klocka som har hög coolhetsfaktor!
Nu vet jag inte vilken jag ska välja...
Båda två är i kvartskiloklassen. Piccarden kan bli lite toppning är jag rädd men är mer unik med sin häftiga kupa.
Steeldive plopen är ju urfrän med brons. Och 1200 meter...till ingen nytta... Men fränt.
Vilken ska jag välja?