Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nytt idag.
Nodus Sector Sport, i den somriga färgen Glacial Blue.
![]()
Mycket trevlig bekantskap, då jag tidigare inte varit speciellt imponerad av bilderna jag sett. Men ack så fel jag hade, den är nästan perfekt!
![]()
Jag hade en när Zackes saluförde Squale. Lite sugen igen ifall den blir lyckadHade dock helst haft svart datum.
![]()
![]()
Hur upplever du finishen? Pratat med flera som tycker att microrotorn gör en hel del ljud?Den här har garanterat varit uppe tidigare:
Baltic Mr01, salmon dial. Perfekta dimensioner med sina 36mm i diameter, 44mm l-l och <10mm (!) hög. Så elegant pjäs i från hur den bärs till finishen. Såklart en favorit på beads of rice men klarar även av natoband (imo).
![]()
![]()
![]()
![]()
Finishen är bra, särskilt för prisklassen. T.o.m urverket har hög finish (om än här syns visst slarv eller bristande kunskap). Förväntningarna bör läggas på en rimlig nivå såklart. Men lite av en ”high end”-dressare med micro rotor för en rimlig peng. Blir inte mycket roligare än så.Hur upplever du finishen? Pratat med flera som tycker att microroto
Nej tyvärr, inte testat men funderat själv om det kan gåHar någon i tråden testat curved ends-gummi på en Maranez Samui? @M26 - jag vet att du har en i mässing; har du testat?
Nyförvärv? Stilig!Inte badat än
![]()
![]()
Jepp- kom idag!Nyförvärv? Stilig!
Har genom åren haft två blåa Magrette Moana Pacific. Den första var den ökända passaround-klockan som tyvärr såldes.
Saknade den å det grövsta, så när en annan blå dök upp så högg jag som en kobra!
![]()
Gillar verkligen det australienska märket Magrette och har försökt köpa fler. Det har strandat på min egen snålhet eller att det helt enkelt inte varit rätt klocka.
Visst, man kan köpa nytt men då blir det tull, frakt och moms. Jag vill köpa i Sverige utan krångel.
I förra veckan fick jag lite feeling och skrev en köpesannons som besvarades av @Norp som hade en grå Pacific till salu.
Vi kom överens ganska snart och idag hämtade jag ut paketet.
![]()
![]()
Asken var förvånansvärt fin.
Men hur ser klockan ut och vad skiljer mot den gamla blå?
Min blåa har ett Miyota-verk i sig. Den har funkat bra genom åren men det är väl snart dags för en service.
Den nya har ett STP1-11 som väl säkert också funkar bra. Den var otroligt lätt och len i uppdraget iaf. Har inga större problem med detta och har heller ingen aning om det är ett bättre eller sämre verk än det gamla.
För övrigt så är boetten på den gamla polerad och borstad på den nya.
Jag gillar att de är olika men föredrar den borstade.
![]()
Det ny gummit är lika kasst som det gamla men sluter tätt mot boetten numer.
Eftersom klockan har lika boett som Panerai och dess 1950-case så borde jag kunna hitta bra gummin och läder av bättre kvalitet.
Om någon har ett äkta Panerai-gummi så är det bara att höra av sig
![]()
Ventilen på den nya är lite mindre.
![]()
Jag är jättenöjd och denna kommer liksom den blå att bli en keeper.
Är alltid på jakt efter Magretter så har du en i lådan du inte använder så är jag spekulant.
Just ja, det är lume i vridringen numer.
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack @Norp för en trevlig affär!
Edit: viktigt viktigt! Den nya är 10 gram tyngre. 144 g mot 134.
Har genom åren haft två blåa Magrette Moana Pacific. Den första var den ökända passaround-klockan som tyvärr såldes.
Saknade den å det grövsta, så när en annan blå dök upp så högg jag som en kobra!
![]()
Gillar verkligen det australienska märket Magrette och har försökt köpa fler. Det har strandat på min egen snålhet eller att det helt enkelt inte varit rätt klocka.
Visst, man kan köpa nytt men då blir det tull, frakt och moms. Jag vill köpa i Sverige utan krångel.
I förra veckan fick jag lite feeling och skrev en köpesannons som besvarades av @Norp som hade en grå Pacific till salu.
![]()
![]()
Min blåa har ett Miyota-verk i sig. Den har funkat bra genom åren men det är väl snart dags för en service.
Den nya har ett STP1-11 som väl säkert också funkar bra. Den var otroligt lätt och len i uppdraget iaf. Har inga större problem med detta och har heller ingen aning om det är ett bättre eller sämre verk än det gamla.
![]()
Eftersom klockan har lika boett som Panerai och dess 1950-case så borde jag kunna hitta bra gummin och läder av bättre kvalitet.
![]()
![]()
Är alltid på jakt efter Magretter så har du en i lådan du inte använder så är jag spekulant.
![]()
![]()
![]()
![]()
Men va f**!Tjusigt! Men dom är från Nya Zeeland, inte Australienockså sugen o testa en någon gång.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Men va f**!
Det var ju det jag menade!![]()
Tjusigt!Tror STP1-11 är en Swiss made klon på 2824, typ ett alternativ till Selitta sw200.
Japp, ägs av Fossil och har en nära koppling till Zodiac