• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Måste säga att independent märken börjar ge mig den där glädjen som jag hade de första 5-10 åren inom klockvärlden - Stor kreativitet och mycket fokus på värde och kunden - allt som jag tycker de flesta etablerade företag helt tappat!

Här två exempel från Lorier och Arken

Hydra Zulu
IMG_4983.jpeg


Alterum

IMG_4982.jpeg
 
Kolmården för hela slanten med familjen idag. Ruskigt slut i kroppen nu.

BFD900C2-A14F-4CCF-B5C4-C05B18B175FC.jpeg
0BCC6FAA-D8EF-492A-BCA4-38270458965C.jpeg
D03842CC-ADA5-46ED-86F3-051BD7F8794E.jpeg


Burgare satt fint innan hemresan.

C761385F-1F06-462C-8603-2DEC849A129A.jpeg

Blir lite gå där 😅
funderar på att dra dit imorgon (vi bor 10mil ifrån) och ta med tvååriga systerdottern. Efter vi haft årskort hela barnens barndom tröttna vi lite men var några år nu sedan vi var där så kanske dags. Vid rätt väder mysigt iaf 🙂

(Och burgarna är det bästa att äta där, det och pannkakorna på bamses värld 👌🏻)
 
Här sitter jag i lugn o ro o väntar på att färg ska torka. Skoja bara. Jag är dampig och har redan gjort 58 grejer på en kvart 😂

*rättelse: 8min

Pizzadegen på jäsning

IMG_5173.jpeg

Du låter som mig, jag gör saker hela tiden. Plockar, städar etc. Populärt hos övriga och trivs med det själv, ska strax städa badrummet då det regnar första semesterdagen 😅

För att hålla topic, ny klocka idag. Ägt innan men då blev det retur pga glaset som är lite keff. Nu fick jag den för 1/3 av förra priset så var bara slå till då det inte stör då, cool klocka 😎
IMG_0230.jpeg
IMG_0231.jpeg

Hyfsat svårfotad 🙈
 
Du låter som mig, jag gör saker hela tiden. Plockar, städar etc. Populärt hos övriga och trivs med det själv, ska strax städa badrummet då det regnar första semesterdagen 😅

För att hålla topic, ny klocka idag. Ägt innan men då blev det retur pga glaset som är lite keff. Nu fick jag den för 1/3 av förra priset så var bara slå till då det inte stör då, cool klocka 😎
IMG_0230.jpeg
IMG_0231.jpeg

Hyfsat svårfotad 🙈
Den är cool! Spännet ser ut som ett knogjärn va?
 
Måste säga att independent märken börjar ge mig den där glädjen som jag hade de första 5-10 åren inom klockvärlden - Stor kreativitet och mycket fokus på värde och kunden - allt som jag tycker de flesta etablerade företag helt tappat!

Här två exempel från Lorier och Arken

Hydra Zulu
IMG_4983.jpeg


Alterum

IMG_4982.jpeg

Några fler bilder på hydra zulu? Så sjukt cool 😎

Jag har hittat min nisch just nu med klockor som kostar lite (~500-1500kr) men med lite udda design eller bara allmänt bra gjorda. Vintage som nytt. Senast i raden denna skapelse, svårfotad men kul.
IMG_0240.jpeg
 
Måste säga att independent märken börjar ge mig den där glädjen som jag hade de första 5-10 åren inom klockvärlden - Stor kreativitet och mycket fokus på värde och kunden - allt som jag tycker de flesta etablerade företag helt tappat!

Här två exempel från Lorier och Arken

Hydra Zulu
IMG_4983.jpeg


Alterum

IMG_4982.jpeg
Hydra Zulun är sjukt cool! Jag är definitivt spekulant om du någon gång säljer den! Bonetto 295 band också som original band är ju lite magiskt.
 
  • Like
Reactions: m_s
Tillbaka
Topp