Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja till det priset de kör på rean så var det lite svårt o låta bliDen där är ju riktigt fin. Och mycket prisvärd.
Spinnaker kan man väl inte få för mycket av egentligen.
Förresten, om du ska ha en blå Piccard till sommaren finns de till bra pris på Klockgiganten just nu.
Spinnaker Piccard Automatic Dark Cerulean SP-5098-22 - Silver rostfri stål herrklocka https://search.app/W7x4t69AvseXUXy79
Alltid (oftast) kul med nya micro, men namnet?Lite googlande tog mig hit https://www.estrudo.com/
Ha ha. Imponerande snabbt där broder. Såg sedan att erbjudandet upphörde vid tolvslaget.Ja till det priset de kör på rean så var det lite svårt o låta bliHoppas den är lika trevlig i verkligheten som på bilderna…
Men ge mig inte mer tips nukan bli dyrt det här
![]()
Ha ha. Imponerande snabbt där broder. Såg sedan att erbjudandet upphörde vid tolvslaget.
Jo den är trevlig i verkligheten också. Jag tycker den är mer blå i verkligheten jämfört med bilderna där bezeln ser lite mer grå ut.
Ska bli kul att höra vad du tycker när du får hem den. Brukar gå rätt fort från Klockgiganten.
Den gröna Piccarden jag köpte från Spinnaker i höstas skickades förresten från Utah USA vilket förvånade mig. Tog mer än en månad på sig för sin resa.
Dagens klocka är dock en Amphibian.
![]()
När det är från Klockgiganten behöver du inte oroa dig för tull/moms då de skickar från Sverige.Ska verkligen bli spännande o se den i verkligheten.
Fick precis ett mail om att den är skickad och förväntas vara framme på onsdag… dock lite orolig den ska fastna i tullen om de skickar den från US. Konstigt nog går det inte o se vart ifrån de skickat den…
Bara för att så kör vi en broder idag
![]()
(Bara tillfälligt befriad från bund, kan jag meddela känsliga tittare)
En väldigt lyckad tavla och utförande i stort!Malakitt i snø.
![]()
Beställde den faktiskt från dem direkt då de had 47% på denNär det är från Klockgiganten behöver du inte oroa dig för tull/moms då de skickar från Sverige.
Den som skickades från USA köpte jag direkt från Spinnaker.
Jo det är lätt hänt att man blir nöjd med en Spinnaker. Kul design, bra finish och rimliga priser.Fått hem nytt![]()
mycket nöjd
Ett knep som brukar nämnas är att alltid zooma in till 2x för att gå från vidvinkeloptiken som är sämre. Ett annat tips att hålla mobilen uppochner, så linsen hamnar nedåt så att säga. Helt ovetenskapligt ska väl sägas, inget jag kollat upp. Men dessa dyker ofta upp som tips.Är jag den enda som avskyr ipones kamera (eller är det s.k. Skit bakom spakarna) Det är helt omöjligt att ta vettiga kort
![]()
Årets första blev en koreansk klocka med emaljtavla. Otroligt fin!![]()
Vilka underbara tillskott mina herrar fåttFick nyss hem denna godbit!
![]()
En tyskkorean och en mexikanjapan.Vilka underbara tillskott mina herrar fått![]()
Den där ser jag gärna lite fler bilder på, jäkla fin.Fick nyss hem denna godbit!
![]()
Årets första blev en koreansk klocka med emaljtavla. Otroligt fin!![]()
Dag två med min nya kompis. Inte den bästa av bilder men måste dela med mig av tavlan. På kvällen går den mest i mörkblå/svart men när ljuset tittar fram här den härligt nedtonad blå
![]()
Härligt att se så många fina klockor som ramlar in till er så här i början av året.Fick nyss hem denna godbit!
![]()