• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fick hem Thorn's "bantade" 50 FF. Den är alltså både lättare (Titan) och mindre (38mm exkl krona och 46mm L2L) än vanligt. Som jag hoppades så känns den rätt gjuten för min smala handled. Första intrycket är riktigt gott. Boetten känns utseendemässigt som stål, vilket passar mig som inte är överdrivet förtjust i gråare Titan ytor. "Rally"-tropic bandet måste vara det bästa som jag fått på en kina-klocka.

Det som fick mig att fastna för just den här modellen av de tre som Thorn gjort på det här temat är den subtila rödfärgningen av inner-änden på tim markörerna - den, i kombination med distorsionen från Tophat glaset, ger liv åt tavlan så att intrycket inte blir så sterilt.

thorn_FF_3.jpg

thorn_FF_1.jpg

Stilig! Känns den lagom tunn, 10 mm? Eller kanske en vanesak…
Skruvad krona?

Jag ser att PatrikJ redan svarat, men jag kan säga att den känns tunnare i praktiken på handleden. Mer 11 än 13. Det är väl för att det "bara" är glas som tar upp de sista 2-3 mm. Den känns alltså väldigt slimmad och bra.

Edit: Kronan är skruvad - jag är inte superförtjust i känslan i den. Den frikopplar inte under inskruvningen. Det är inget fel, men jag tycker alltid att det känns lite obehagligt och föredrar att den är löskopplad från driften under inskruvning.

thorn_FF_4.jpg

Senast ändrad:
Jag ser att PatrikJ redan svarat, men jag kan säga att den känns tunnare i praktiken på handleden. Mer 11 än 13. Det är väl för att det "bara" är glas som tar upp de sista 2-3 mm. Den känns alltså väldigt slimmad och bra.

Edit: Kronan är skruvad - jag är inte superförtjust i känslan i den. Den frikopplar inte under inskruvningen. Det är inget fel, men jag tycker alltid att det känns lite obehagligt och föredrar att den är löskopplad från driften under inskruvning.

thorn_FF_4.jpg
Ok. Grymt. Jag har precis börjat kika runt här i tråden då jag är på jakt. Ute lite efter omega Seamaster 60 stuket.

Tillbaka
Topp