• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_5135.jpeg

Älskar älskar älskar 🦈
Den där var riktigt fin! Hur stor är den i diameter?

Den där var riktigt fin! Hur stor är den i diameter?

Jag bara hoppar in här och svarar men boetten är 40,5mm och vridringen är 42mm.

Haha tack så mycket! Vet du vilken modell det där är exakt?

@MaBr då tar jag mig friheten att hoppa in här då - det är en limiterad 1521 med annorlunda index och vridring, gjord åt det polska klockforumet KMZIZ i 35 exemplar. En googling på Squale 1521 KMZIZ limited edition borde ge mer info.

Spännande att se om det är ett genuint intresse eller som oftast enbart en jakt på 50 inlägg.

Spännande att se om det är ett genuint intresse eller som oftast enbart en jakt på 50 inlägg.
Jag antar att du har en till salu med tanke på din kommentar? Om inte, är det så konstigt att man frågar om en klocka man tycker ser bra ut men inte sett innan? Vare sig man har under eller över 50 inlägg? Eller vad exakt får man skriva enligt dig innan man nått upp dit?

Fick tag i en av de nya HAQ-Ascentsen (270 st sålde slut på under 60 minuter), men fram tills den anländer i oktober så är det lila som gäller när jag får ett sug efter Erebus.
1000028999.jpg

Snyggt! Vilken färg blev det? Jag var sugen på svart eller vit men sålde slut så jäkla fort att jag missade chansen. Synd, för det lär väl inte bli samma fina pris när de är åter i lager.

Snyggt! Vilken färg blev det? Jag var sugen på svart eller vit men sålde slut så jäkla fort att jag missade chansen. Synd, för det lär väl inte bli samma fina pris när de är åter i lager.
Körde på blå på O-style länk så jag kan variera mellan både J och O.
Det var mellan den och min lila det stod när jag valde förra gången, så det kändes iaf ganska självklart.

Med tanke på att kontot är två år gammalt så tycker jag att han förtjänar att bli tagen på allvar, vi alla började någonstans.
Jag må vara cynisk men inte fan hade jag fel. Några veckors spam följt av annons på K&S inom ett dygn av uppnådda 50 inlägg.

1000031000.jpg

Jag må vara cynisk men inte fan hade jag fel. Några veckors spam följt av annons på K&S inom ett dygn av uppnådda 50 inlägg.

1000031000.jpg

Jojo. Men jag tror inte mina första femtio inlägg var sådär jättebidragande heller. Det börjar smått, och kan man sedan annonsera och få riktig snurr på klockberoendet lär det förhoppningsvis föda fler och desto mer "produktiva" inlägg. Vi kan ju hoppas iaf. Jag tyckte åtminstone att detta var långt ifrån det värsta spammandet jag sett, att visa (gissningsvis) genuint intresse för en klocka är väl hela vitsen med forumet. Ljusår mycket bättre än att bara kommentera "fin" på någons inlägg som man sett åtskilliga gånger.
Ursäkta ranten, jag lägger ner nu :) önskar alla mikrovänner en go dag i solen, det ska jag ha!

1000031000.jpg
Tycker du verkar ha vaknat på fel sida hela veckan. Någonstans måste man som redan sagts börja, och inläggen har väl knappast utmärkt sig som spam överhuvudtaget tycker jag. Köp och sälj är för den delen också en viktig del av forumet, likt väl som en trevlig ton.

Tillbaka
Topp