• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Godmorgon. Idag blev det fyrkantigt.
20250814_085435.jpg

Vad tycker tråden om unimatic?
Och hur upplevs de på handleden, luggarna verkar ganska raka på många modeller…

Kollat lite mot denna, trevlig på många sätt 🙂
IMG_2552.jpeg
Jag har en med deras "vanligaste" boett, dvs den som används till U1, U3, U4. Jag gillar Unimatic skarpt. Luggarna är raka som du säger och det passar mig men jag har en hyfsat platt handled så de sitter bra. Sedan är jag stark förespråkare av 22 mm band på 40 mm boett. Det blir mer stabilt på armen även om man bär klockan lite lösare och sedan ser det lite mer "tooligt" än stiligt ut.

Jag har en med deras "vanligaste" boett, dvs den som används till U1, U3, U4. Jag gillar Unimatic skarpt. Luggarna är raka som du säger och det passar mig men jag har en hyfsat platt handled så de sitter bra. Sedan är jag stark förespråkare av 22 mm band på 40 mm boett. Det blir mer stabilt på armen även om man bär klockan lite lösare och sedan ser det lite mer "tooligt" än stiligt ut.
Har ju haft liknande deras U2 i boett och de bärs ju lite speciellt. Men coola klockor och en egen design jag gillar. Får se om det kan bli en 🤓

Edit: kan ju faktiskt fråga @sekvens , ni som säljer båda upplevs de olika just hur de bärs på handleden Unimatic U1 vs U2? 🙂

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp