• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

P1012105.jpg

Squale 1545

3 nya från Helm som iallafall jag missat, kanske släppts nyss? Titan, Seiko verk samt med/utan roterande bezel.

Togiak Scout
Bead Blasted 316L Stainless Steel
Integrated Crown Guards
Screw Down Caseback
Diameter: 39.5mm
Lug to Lug: 46mm
Lug Width: 20mm
Height: 13.5mm

1000034887.jpg
1000034888.jpg
1000034889.jpg

Togiak Expedition och Expedition UTC
Brushed Titanium (Grade 2)
Integrated Crown Guards
Screw Down Caseback
Diameter: 42mm
Lug to Lug: 49mm
Lug Width: 22mm
Height: 14mm

1000034891.jpg
1000034892.jpg

1000034893.jpg

Senast ändrad:
Wow, snygg klocka! Jag behöver en sådan till sommar 2026. Såg att den drivs av Miyota 8215. Hur håller den tiden tycker du?
Tack. Jo jag är mycket nöjd med den.
Angående tidshållningen kan jag inte svara exakt då jag oftast byter klocka dagligen och inte kollar, men min preliminära uppskattning är att den går +15 sekunder per dygn. Gissningsvis.

Senast ändrad:
@JohnMonchard Aqua Aperta var ju cool! Någon mer info kring den? 😎

Och när jag ändå frågar, hur tjocka är dessa band ungefär? 🙂

Tack!
Vad specifikt vill du veta? :)
Den klockan är en prototyp som är ungefär 70-80% färdig, och egentligen inte mer än att vi gärna vill göra dom, men ekonomin i att tillverka dom kommer kräva en egen ”kickstarter”, dvs att vi har folk som förköper då tillverkningskostnaderna är såpass höga!

Dom banden ligger rund 1,5mm om jag inte minns helt fel! Kan be min kollega som sitter på lagret kolla!

Tack!
Vad specifikt vill du veta? :)
Den klockan är en prototyp som är ungefär 70-80% färdig, och egentligen inte mer än att vi gärna vill göra dom, men ekonomin i att tillverka dom kommer kräva en egen ”kickstarter”, dvs att vi har folk som förköper då tillverkningskostnaderna är såpass höga!

Dom banden ligger rund 1,5mm om jag inte minns helt fel! Kan be min kollega som sitter på lagret kolla!

Blir bra med den infon! Tycker designen är lyckad 🙂

Tillbaka
Topp