Några byteslördag / heads up klockor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Luktar bandet starkt?Trädgårdsklockan på!
![]()
![]()
Det luktar en del men inte så mycket att det stör tycker jag. Har du samma färg?Luktar bandet starkt?
Mitt gröna luktar så mycket att det fick åka av efter halva dagen. Väldigt komfortabelt men luktar alldeles för mycket.
Nix. Mossgrönt. Jag tycker det luktar rätt starkt. Använder förvisso inte parfym, så kanske är känsligare än många, men när jag t ex står i köket och lagar mat med armarna framför mig känner jag med tydlighet att det luktar.Det luktar en del men inte så mycket att det stör tycker jag. Har du samma färg?
Så mycket luktar definitivt inte mitt.Nix. Mossgrönt. Jag tycker det luktar rätt starkt. Använder förvisso inte parfym, så kanske är känsligare än många, men när jag t ex står i köket och lagar mat med armarna framför mig känner jag med tydlighet att det luktar.
Misstänker att det kan vara så. Komforten är dock fantastisk. Lätt det mest medgörliga gummiband jag stött på.Så mycket luktar definitivt inte mitt.Tänker att det kanske skiljer sig åt mellan färgerna? Jag har iofs ett rosa, ett blått och ett grönt som jag tror är från samma tillverkare och de luktar inte heller så starkt.
Jag håller med, riktigt bra band. Jag gillar att man får med olika keepers också så man kan få det som man vill.Misstänker att det kan vara så. Komforten är dock fantastisk. Lätt det mest medgörliga gummiband jag stött på.
Hur gör man för att enkelt byta bezeln?Dagens val blev inte vilken klocka utan vilken bezelOj vad jag alltid saknar datum däremot…
![]()
Man tar bara tag med fingret/nageln under bezel vid kl 6 och "bänder" upp. Man behöver inga verktyg eller liknande så det är sjukt smidigt faktiskt! Redan hunnit med tre bezels under förmiddagenHur gör man för att enkelt byta bezeln?
Och det sitter ordentligt? Känns som jag skulle va rädd att tappa det om man slår i nåt. Men kul grej, och väldigt snygg klocka.Man tar bara tag med fingret/nageln under bezel vid kl 6 och "bänder" upp. Man behöver inga verktyg eller liknande så det är sjukt smidigt faktiskt! Redan hunnit med tre bezels under förmiddagen![]()
Var också lite rädd att den skulle sitta löst men tycker faktiskt den sitter på mer än dugligt så här långt!Och det sitter ordentligt? Känns som jag skulle va rädd att tappa det om man slår i nåt. Men kul grej, och väldigt snygg klocka.