• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Enkelt val idag, haft länk på under dagen men testade nu att byta till band. Först ett canvas men blir testa ett mn-band sen med. Gillar dock länken men smidigt byta emellan 🙂
IMG_3653.jpeg

Jag tänker mig att det är supportpersonal som är ointresserad i kombination med att man bestämt att "man mäter quartz över en månad" och inte reflekterat över att det kanske beror på att variationen ska vara så liten att det inte skulle vara nån vits med att mäta dagvis.

Nu har jag bara erfarenhet av att varit i kontakt med dessa och aquastar - men jag delar väl lite @blackcoffee s erfarenhet. Aquastar var riktigt risigt rakt igenom. Återstår att se hur detta slutar men man hade ju önskat lite mer förståelse och flexibilitet kanske. Erbjuda att ta in den direkt kanske? Menar jag har ju svårt att se att den ska hämta hem +23 sek nu de närmsta 2-3 veckorna.
Tänker mig att del av svaret till varför detta är så vanligt förekommande finns i diskussionen i de senaste sidorna om marginaler och ekonomisk verklighet för mikrobrands. Jag misstänker att de som ligger bakom precis som alla vi andra har full koll på hur viktigt det är för marknadsföring och varumärkesbyggande att ge en positiv supportupplevelse men sen möts de av verkligheten. Man säljer en mindre volym och när allt jobb är inräknat är det i bästa fall med nöd och näppe att man ligger nånstans kring break-even......och sen kommer en handfull returer och kvalitetsärenden som måste åtgärdas. Man vill göra kunder nöjda men samtidigt blir pressen de facto svår, man ser utrymmet att gå vidare med nästa batch försvinna eller tom hela ekonomin riskeras och då går man i mentalt försvarsläge och hoppas kunna trixa lite för att köpa sig tid tills man är på fastare mark.
Alla som jobbat med retail vet ju att den här typen av kundkontakt är oundviklig, oavsett hur fantastisk ens produkt är, men jag tror många undervärderar hur det faktiskt är när man drar upp sina affärsplaner. Och har man inte lämnat marginal i sin budget för att täcka det blir det potentiellt en tung motgång.

Tillbaka
Topp