• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Baltic Aquascaphe mk2
1000010584.jpg

Någon som har länk till sin Boldr Venture och vill dela bilder och tankar? Funderar på om det är värt att köpa till en. Brukar inte använda länk för jag får ont i armen för min arm är skadad men länken är ju i titan. Blir denna för mig isf. eftersom klockan är svart PVD.
11597.jpg

Är den så stor som specsen ger sken av? Fler bilder?

Sneglade på den flera gånger när de kostade ~8-9 tusen nya men vågade aldrig slå till utan att ha provat.
Det är den nog. Men den har bra proportioner. Och jag är nog fel person att fråga om den känns för stor. För jag gillar stora klockor. Så jag tycker den är precis bra som den är.

Luddigt svar kanske 😅. Jag är ingen vidare fotograf men här har du en bild med andra klockor i bild.
1000000970.jpg

Senast ändrad:
Hamnar lite av en slump i den här tråden när jag råkade klicka hem en Serica 4512. Gillar den skarpt, inklusive den sköna och lite rangliga bonklip-länken. Kunde ändå inte låta bli att testa ett Nato och billigt läderband jag hade hemma. Tror jag gillar läder bättre av de två, men original vinner (just nu). Ska skaffa nåt gummi som jag tror kommer att passa funkislooken.

20260331_114516~2.JPG

20260331_110743.JPG

20260331_102621~2.JPG

Hamnar lite av en slump i den här tråden när jag råkade klicka hem en Serica 4512. Gillar den skarpt, inklusive den sköna och lite rangliga bonklip-länken. Kunde ändå inte låta bli att testa ett Nato och billigt läderband jag hade hemma. Tror jag gillar läder bättre av de två, men original vinner (just nu). Ska skaffa nåt gummi som jag tror kommer att passa funkislooken.

20260331_114516~2.JPG

20260331_110743.JPG

20260331_102621~2.JPG
1000018571.jpg

4512 är kanske min favoritklocka på nato. Nånting med de breda bandhornen som gör att boetten bär så jäkla snyggt på bagageband.

Ja det här är ju definitivt en affordable. Klockade in på några tiokronor på alibaba 😂 Men inte är det helt inte..
IMG_2392.jpeg

Men vi kämpar några timmar till sjöstjärnan och jag, och det gör vår insamling också. Vi är på 125k+ och siktar på 130k+. Hade vart helt underbart om nån ville hjälpa oss en bit på vägen 😍
egeninsamling.minstoradag.org

OWGMARCH 2026

OWG March - 2026 Join us for this years challenge! OWG March is a challenge among watch entusiasts to only wear one and the same watch for a month starting March 1, 2026. The challenge is open to ...

Tillbaka
Topp