• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om Sommarklockor 2017

Jag tycker modellen är sjukt snygg och även om jag hade haft 1miljon över så hade jag inte köpt the real-deal då jag är en jävel på att slakta klockor under sommrarna. Förra året slog jag sönder en SKX på vatten skoter och en seiko 5a på vattenvolleyboll :D

IMG_1348.JPG
Blå, Check! Två-ton, Check! :)

Jag tycker modellen är sjukt snygg och även om jag hade haft 1miljon över så hade jag inte köpt the real-deal då jag är en jävel på att slakta klockor under sommrarna. Förra året slog jag sönder en SKX på vatten skoter och en seiko 5a på vattenvolleyboll :D
Givetvis ska du köpa klockan du vill ha oavsett om det är en hommage eller ej :).
Men köper ju det man själv gillar och tycker om och inte vad andra gillar.

1494508081811-146625271.jpg
nya sommar klockan, en klassisk dykare vet dock inte hur vattentät, osv men detta kommer vara sommar beatern! Schyst matchande nato också.

vad är en sommarklocka? En beater eller hur definieras det?

isåfall min Rolle Deejay....den används till allt. Känns dessutom som min hållbaraste klocka då dressklockorna är så ömtåliga verkar det som.

Jag har en SRPB51K1 på väg in.
img_2778-jpg.502297

Men går ändå i tankar om att det finns något annat roligt. Speciellt den nya Worldtimern från Sjöö Sandström
RSWT_41_Link_White.png

Eller en Omega SMPc 300.
6587398355_29994f726a_b.jpg

*Alla 3 bilderna är lånade från Internetet.

Jag fick nyss hem en vintage Certina DS som behöver lite fix. Men när den är klar så kommer den nog bäras en hel del i sommar!

Vad sägs om en maffig, lagom flashig, dominant alfahane vid namn Breitling Chronomat 44 AB011012.G684.375A för sommarens bravader???

Tillbaka
Topp