wotan
Silver
Måste säga att din antea är sjukt fin, kanondressare!Jajamensan, här på mesh:
![]()
Och en till på fliegern:
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Måste säga att din antea är sjukt fin, kanondressare!Jajamensan, här på mesh:
![]()
Och en till på fliegern:
![]()
Vilken flieger är det?Riktigt snygga!
Dressare?Måste säga att din antea är sjukt fin, kanondressare!
Flieger klassik med blått på visarnaVilken flieger är det?
Ja, borde inte antea klassas som en dressad klocka?Dressare?![]()
Jaha, trodde du syftade på flygarn.Ja, borde inte antea klassas som en dressad klocka?![]()
Helt klart ett tecken på att du druckit för lite alkohol!Jaha, trodde du syftade på flygarn.![]()
Flieger klassik med blått på visarna
Skicka klockaN till mig när du tröttnat på denJa, den vanliga automaten utan logo eller datum.
Helst hade jag velat ha en med Unitasverk med sekundvisare i (manuell dock) eftersom jag gillar baksidan. Men urmakaren som moddade dem för Stowa gick bort för något år sen.
Såhär ser den ut (detta är en FO) på baksidan:
![]()
Skicka klockaN till mig när du tröttnat på den![]()
Flieger klassik med blått på visarna
Äsch den är fin på framsidan och eta- eta-verken är bra!Men sista bilden är på en Stowa FO(LE) med Unitas. Min är en med vanlig ETA, automatisk, och inte alls så fin baksida...![]()
Jojo, sannerligen inget fel på den.Äsch den är fin på framsidan och eta- eta-verken är bra!
Stowa har andra modeller från förr de borde ge sig på när de ändå är i farten. Hittade ingen bild nu men på deras gamla hemsida var det en bild i top med historiska klockor och där låg en ritkigt mysig dykare. Ska söka vidare. Hittade en annan som ser väldigt trevlig ut så länge.
![]()
Bild schnodd på netet.
Snygg den där. Hur upplever du att den sitter på handleden? Har själv lite mindre handleder och är rädd att den känns lite blockig...?Jag och klockan längtar efter vår stundande invasion av polen på valborg!![]()
Snygg den där. Hur upplever du att den sitter på handleden? Har själv lite mindre handleder och är rädd att den känns lite blockig...?
Mums!!![]()
Bidrar med en bild på min Flieger no logo.
Hur står sig ikarus, kändes som ett attraktivt pris nämligen![]()
Stowa har god byggkvalitet, till ikarus såg jag att man kunde välja olika typer av eta 2834 verk också. Lättservat, bra byggkvalitet och snygg
Skulle vilja ha en själv faktiskt...
antagligen för att den skulle vara lite för lik fliegern då?Konstigt att den inte finns i svart tavla :/
Här på KS vet jag inte, men testade 'Snogges' från TTT's Lange som är ifrån 1943 med 'Luftwaffe' papper och 55mm stor för ett par år sedan...
![]()
Till skillnad mot många konservativa så tycker jag att Fliegern gör sig bäst på läder utan "nitar". Snyggt!
Jag har ju taniga handleder men tycker att den sitter jäkligt skönt ändå, tom så att man kan glömma att deN sitter där. Den kan ibland upplevas ngt hög men har maN exEmpelvis skjorta så kör man bara mer uppknäppt än på den andra armen.
Tack. Jag har ett med nitar och ett svart också men detta gillar jag mest.Till skillnad mot många konservativa så tycker jag att Fliegern gör sig bäst på läder utan "nitar". Snyggt!