• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stowa marscherar in!

wotan

Rolex
Jajamensan, här på mesh:

p4EAgRf.jpg


Och en till på fliegern:
LSgLU4Y.jpg
Måste säga att din antea är sjukt fin, kanondressare!
 

Ale

Cartier
Flieger klassik med blått på visarna

Ja, den vanliga automaten utan logo eller datum.

Helst hade jag velat ha en med Unitasverk med sekundvisare i (manuell dock) eftersom jag gillar baksidan. Men urmakaren som moddade dem för Stowa gick bort för något år sen.

Såhär ser den ut (detta är en FO) på baksidan:

Vs9M1rA.jpg


Löjligt pris nuförtiden, man skulle hållt sig framme när de släpptes....http://thestowafan.blogspot.se/2013/11/stowa-flieger-original.html?m=1
 

wotan

Rolex
Ja, den vanliga automaten utan logo eller datum.

Helst hade jag velat ha en med Unitasverk med sekundvisare i (manuell dock) eftersom jag gillar baksidan. Men urmakaren som moddade dem för Stowa gick bort för något år sen.

Såhär ser den ut (detta är en FO) på baksidan:

Vs9M1rA.jpg
Skicka klockaN till mig när du tröttnat på den;)
 

Pope

Cartier
Stowa har andra modeller från förr de borde ge sig på när de ändå är i farten. Hittade ingen bild nu men på deras gamla hemsida var det en bild i top med historiska klockor och där låg en ritkigt mysig dykare. Ska söka vidare. Hittade en annan som ser väldigt trevlig ut så länge.
image.jpg


Bild schnodd på netet.
 

Ale

Cartier
Stowa har andra modeller från förr de borde ge sig på när de ändå är i farten. Hittade ingen bild nu men på deras gamla hemsida var det en bild i top med historiska klockor och där låg en ritkigt mysig dykare. Ska söka vidare. Hittade en annan som ser väldigt trevlig ut så länge.
image.jpg

Bild schnodd på netet.

Snygg, och verkligen i tiden!
 

wotan

Rolex
Snygg den där. Hur upplever du att den sitter på handleden? Har själv lite mindre handleder och är rädd att den känns lite blockig...?

Jag har ju taniga handleder men tycker att den sitter jäkligt skönt ändå, tom så att man kan glömma att deN sitter där. Den kan ibland upplevas ngt hög men har maN exEmpelvis skjorta så kör man bara mer uppknäppt än på den andra armen.
 

Gasparo

Cartier
2-Faktor
Jag har ju taniga handleder men tycker att den sitter jäkligt skönt ändå, tom så att man kan glömma att deN sitter där. Den kan ibland upplevas ngt hög men har maN exEmpelvis skjorta så kör man bara mer uppknäppt än på den andra armen.

Okej! Blir kanske att överväga en Seatime ändå. Kanske med en annorlunda färg på bezeln. Den är snygg på mesh också!
 
Topp