wotan
Silver
@Mattias Hedlin
Håll ögonen öppna,kan ha råkat beställa hem ngt...
Håll ögonen öppna,kan ha råkat beställa hem ngt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dom här Stowa klockorna såg ju inte helt fel utJag velar väldigt mycket fram och tillbaka om jag ska köpa Sinn, Fortis eller Stowa. Har varit och huggit på flera Sinn 556i men jag tycker nästan att Stowas Flieger är snyggare. Den är ju också lite större med sina 40 mm mot Sinns 38,5mm
En dum fråga: Stowa har ju inga lugholes. Är det inte eländigt svårt att byta band på dessa utan att sabba bandstift och repa luggarna?
Stowa
![]()
Sinn
![]()
Stowas Flieger Baumuster B
![]()
Nopp,dom är grymmaDom här Stowa klockorna såg ju inte helt fel ut![]()
Googla, det finns inga dåliga recensioner för stowaFan den här vill jag ha!
Ja det är verkligen dags för en Stowa-öppning!Kablaaaaaam!!! Göring levererade en klocka med fedex idag. Vill ni ha en riktig paketöppning inom kort?![]()
Kablaaaaaam!!! Göring levererade en klocka med fedex idag. Vill ni ha en riktig paketöppning inom kort?![]()
Lite trist att referera till en massmördande nazist, men schysst dinka!Kablaaaaaam!!! Göring levererade en klocka med fedex idag. Vill ni ha en riktig paketöppning inom kort?![]()
Kan hänga ihop med b-uhrets historia?Lite trist att referera till en massmördande nazist, men schysst dinka!
Kan hänga ihop med b-uhrets historia?
I övrigt tack!
Handlar mer om mitt ställningstagande mot dom stora religionerna.Ditt forumnicks koppling till tysk högerextremism och nazism är naturligtvis bara en tillfällighet?
Handlar mer om mitt ställningstagande mot dom stora religionerna.
Wotan = Oden sen om du vill förstöra ett klockforum genom att lägga annat i namnet får stå för dig.
En sak jag gillar med stowa är att vissa modeller finns utan logga. Fler tillverkare borde erbjuda samma alternativ.
![]()
![]()
Var köpte du någonstans?Kablaaaaaam!!! Göring levererade en klocka med fedex idag. Vill ni ha en riktig paketöppning inom kort?![]()
Från stowa, dom sålde ett visningsex.Var köpte du någonstans?
Under mina undersökningar inför köp av Lacos Beobachtungsuhr (Type B, Leipzig) så läste jag någonstans att just den urtavlan var designad för navigatörer och bombfällare vars behov av att lätt kunna avläsa sekunder och minuter var större än att avläsa timme. Vilket verkar rimligt om man skall beräkna distanser och nedräkning för bomber mm. För övrigt najs att bära en logo-less
Japp,, då landade den äntligen, den lilla godbiten... Stowa Partitio, välbyggd, jajjamen, rekommenderas för er som gillar 37 mm stål. Lumen lyser upp hela toan när jag stänger dörren. Beställde den med läderbandet vid sidan om. Får se vad det blir för band? Är just nu inne i natobandland...så något sådant eller liknande blir det nog.
![]()
![]()
Hej, gjorde en paketöppningstråd men missade reglerna så den blev låst, orkar inte göra en ny så skriver här istället
Har varit sugen på en första kvalitetsklocka ett par år nu.
Var inne på stowa ett tag då jag tyckte klockorna var jävligt cleana och hade bra priser, hade dock missat deras modell 1938 och när jag såg den för första gången för några veckor sedan visste jag att jag hittat rättgillar klassiska, lite gubbiga ur och har aldrig vart mkt för sportiga klockor så denna satt som ett smäck. Var lite rädd att den skulle kännas stor med sina nästan 15mm höjd, men den känns faktiskt nästintill perfekt (visst, det hade inte skadat om den var 2-3 mm mindre i höjd, men men)
Klockan känns fruktansvärt välgjord och man vill inte sluta titta på urtavlan som skimrar fint och olika beroende på ljus. Jag är helt enkelt, efter ett drygt dygns ägande, mkt nöjd!