• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stowa marscherar in!

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Jag velar väldigt mycket fram och tillbaka om jag ska köpa Sinn, Fortis eller Stowa. Har varit och huggit på flera Sinn 556i men jag tycker nästan att Stowas Flieger är snyggare. Den är ju också lite större med sina 40 mm mot Sinns 38,5mm
En dum fråga: Stowa har ju inga lugholes. Är det inte eländigt svårt att byta band på dessa utan att sabba bandstift och repa luggarna?

Stowa


Sinn


Stowas Flieger Baumuster B
Dom här Stowa klockorna såg ju inte helt fel ut :)
 

Gasparo

Cartier
2-Faktor
Jag läste vissa som tyckte att urtavlan på fliegern typ B var lite plottrig, att den hade passat bättre i ett 42mm case.
Oberoende av det så tyckte jag att typ A var lite cleanare och valde den :)
 

Ale

Cartier
Faktum är att min Antea KS kanske dyker upp köp & sälj snart, efter att jag låtit byta bezel på den, har fått några fula dings. Sedan jag köpte min Rolex OP blir den lite överflödig, det är en silvrig dressare (kan man kalla dem lite slarvigt) för mycket...
 

wotan

Rolex
Kablaaaaaam!!! Göring levererade en klocka med fedex idag. Vill ni ha en riktig paketöppning inom kort?
DSC_0052.JPG
 

wotan

Rolex
Ska skriva ihop ngt kul / ta fram mer fakta bara.
Sinnessjukt fin klocka irl, över förväntan!
Glad att jag kör vidare på stowa och inte tog snålvarianten med laco.
 
Kan någon förklara vitsen med att ha timmarna på den inre ringen och minuterna på den yttre?

Under mina undersökningar inför köp av Lacos Beobachtungsuhr (Type B, Leipzig) så läste jag någonstans att just den urtavlan var designad för navigatörer och bombfällare vars behov av att lätt kunna avläsa sekunder och minuter var större än att avläsa timme. Vilket verkar rimligt om man skall beräkna distanser och nedräkning för bomber mm. För övrigt najs att bära en logo-less :)

IMG_2483.JPG
 

Mark-IX

Cartier
Japp,, då landade den äntligen, den lilla godbiten... Stowa Partitio, välbyggd, jajjamen, rekommenderas för er som gillar 37 mm stål. Lumen lyser upp hela toan när jag stänger dörren. Beställde den med läderbandet vid sidan om. Får se vad det blir för band? Är just nu inne i natobandland...så något sådant eller liknande blir det nog.

image.jpg
image.jpg
 

wotan

Rolex
Japp,, då landade den äntligen, den lilla godbiten... Stowa Partitio, välbyggd, jajjamen, rekommenderas för er som gillar 37 mm stål. Lumen lyser upp hela toan när jag stänger dörren. Beställde den med läderbandet vid sidan om. Får se vad det blir för band? Är just nu inne i natobandland...så något sådant eller liknande blir det nog.

image.jpg
image.jpg

Härligt! Fin klocka:)
Släng gärna upp en wristshot och en paketöppning ngn dag:)
 

Mark-IX

Cartier
Leveranstiden på Stowan blev ungefär en månad....och under tiden hann jag givetvis inhandla ett annat ur. Longines WWW. Jag vet inte om jag får nämna det i den här Stowa-tråden men smekmånaden med Longines är inte över än! Känner dock ett överväldigat pirr i benen och en glädje i hela kroppen när jag tar fram Stowan.

image.jpg
 

AntCarlsan

Breitling
Hej, gjorde en paketöppningstråd men missade reglerna så den blev låst, orkar inte göra en ny så skriver här istället :)

Har varit sugen på en första kvalitetsklocka ett par år nu.
Var inne på stowa ett tag då jag tyckte klockorna var jävligt cleana och hade bra priser, hade dock missat deras modell 1938 och när jag såg den för första gången för några veckor sedan visste jag att jag hittat rätt :) gillar klassiska, lite gubbiga ur och har aldrig vart mkt för sportiga klockor så denna satt som ett smäck. Var lite rädd att den skulle kännas stor med sina nästan 15mm höjd, men den känns faktiskt nästintill perfekt (visst, det hade inte skadat om den var 2-3 mm mindre i höjd, men men)
Klockan känns fruktansvärt välgjord och man vill inte sluta titta på urtavlan som skimrar fint och olika beroende på ljus. Jag är helt enkelt, efter ett drygt dygns ägande, mkt nöjd!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    129 KB · Visningar: 141
  • image.jpg
    image.jpg
    114.5 KB · Visningar: 137
  • image.jpg
    image.jpg
    251.1 KB · Visningar: 142
  • image.jpg
    image.jpg
    105 KB · Visningar: 136
  • image.jpg
    image.jpg
    106.8 KB · Visningar: 143
  • image.jpg
    image.jpg
    242.3 KB · Visningar: 137
  • image.jpg
    image.jpg
    131.9 KB · Visningar: 140
  • image.jpg
    image.jpg
    134.5 KB · Visningar: 139

wotan

Rolex
Hej, gjorde en paketöppningstråd men missade reglerna så den blev låst, orkar inte göra en ny så skriver här istället :)

Har varit sugen på en första kvalitetsklocka ett par år nu.
Var inne på stowa ett tag då jag tyckte klockorna var jävligt cleana och hade bra priser, hade dock missat deras modell 1938 och när jag såg den för första gången för några veckor sedan visste jag att jag hittat rätt :) gillar klassiska, lite gubbiga ur och har aldrig vart mkt för sportiga klockor så denna satt som ett smäck. Var lite rädd att den skulle kännas stor med sina nästan 15mm höjd, men den känns faktiskt nästintill perfekt (visst, det hade inte skadat om den var 2-3 mm mindre i höjd, men men)
Klockan känns fruktansvärt välgjord och man vill inte sluta titta på urtavlan som skimrar fint och olika beroende på ljus. Jag är helt enkelt, efter ett drygt dygns ägande, mkt nöjd!

Stoooort grattis, det där är en sinnessjukt snygg och clean klocka. Jag skulle också vilja ha en....

Välkommen till Stowafamiljen, vi är lite bättre än alla andra!:)
 
Topp