wotan
Silver
MumsNya 36mms Marine. ETA 2824. Perfekt för de som tyckt de gamla varit för stora.
Date och no-date, Arabic eller roman.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
MumsNya 36mms Marine. ETA 2824. Perfekt för de som tyckt de gamla varit för stora.
Date och no-date, Arabic eller roman.
![]()
Tror de kommer sälja många av de här. Har ju efterfrågats en mindre version av Marine väldigt länge.
Sugen på en B men det är nog dumt med tanke på hur sällan jag använder min nuvarande Stowa. Fast idag fick den komma fram ur garderoben.
![]()
/B
Den du har är också en riktigt fin klocka, räcker gott som flygareSugen på en B men det är nog dumt med tanke på hur sällan jag använder min nuvarande Stowa. Fast idag fick den komma fram ur garderoben.
![]()
/B
Sugen på en 36mm Marine.
Någon som har en med "standard"urverket?
Undrar ifall det går att vrida upp klockan med kronan? Ja (det antar jag) Kan man hacka sekundvisaren? Ja Hur ställer sig det verket mot de andra? Samma fast top grade är dekorerat med snyggare skruvar och rotor (vet inte om det är regulerat bättre men tvivlar?)
Hade helst haft manuell men kostar så mycket mer.
Bra beskrivning. Äckligt är rätt ord. Känns som att det sitter sand i kronan....Det är eta 2824-2, väldigt stabilt urverk. Finns överallt, låter och känns enligt vissa lite äckligt att vrida upp manuellt.
Stort tack för svar! Då verkar ju nästan billigast "bäst"? Om man inte bryr sig så mycket om utseendet på verket iaf.Det är eta 2824-2, väldigt stabilt urverk. Finns överallt, låter och känns enligt vissa lite äckligt att vrida upp manuellt.
Bra beskrivning. Äckligt är rätt ord. Känns som att det sitter sand i kronan....
Men det är väl lite charmigt, antar jag![]()
Kan vara så. Har också hört det.Enl vad jag förstått det rätt så bör man undvika att vrida upp 2824 regelbundet. Inte så att det tar skada av att vridas upp då och då, men att ngt (kommer inte ihåg vad) slits fort om man alltid vrider upp den manuellt.
Kan vara så. Har också hört det.
Detta är en sådan vanlig internet åsikt att jag tog den som given också men @Echo Delta som har koll på riktigt rättade mig i detta vid något tillfälle och menade att det inte stämmer öht. Så vi får väl försöka ta död på den "faktoiden" istället!Enl vad jag förstått det rätt så bör man undvika att vrida upp 2824 regelbundet. Inte så att det tar skada av att vridas upp då och då, men att ngt (kommer inte ihåg vad) slits fort om man alltid vrider upp den manuellt.
Detta är en sådan vanlig internet åsikt att jag tog den som given också men @Echo Delta som har koll på riktigt rättade mig i detta vid något tillfälle och menade att det inte stämmer öht. Så vi får väl försöka ta död på den "faktoiden" istället!
Nej för all del, better safe than sorry! O det finns ju heller ingen anledning att hålla på och dra upp klockan. Jag brukar ge dom fem sex drag innan jag sätter på armen och det räcker....Här är en tråd med bilder. Här menar man att om urverket inte servas regelbundet så kan det bli problem. Om det är rimligt eller stämmer har jag själv inte kompetens att avgöra. Själv väljer att "play it safe" och sätter klockan i windern istället. Ser ingen direkt uppsida med att handjaga om det finns risk för skador.
https://forums.watchuseek.com/f6/eta-2836-2-crown-over-wind-protection-605616.html
Och det är bla inlägg av Al Archer som fick mig att tro att detta var helt vedertaget. Men Echo Delta kan ju detta så... Tja som vanligt finns väl olika uppfattningar.Här är en tråd med bilder. Här menar man att om urverket inte servas regelbundet så kan det bli problem. Om det är rimligt eller stämmer har jag själv inte kompetens att avgöra. Själv väljer att "play it safe" och sätter klockan i windern istället. Ser ingen direkt uppsida med att handjaga om det finns risk för skador.
https://forums.watchuseek.com/f6/eta-2836-2-crown-over-wind-protection-605616.html
Nej för all del, better safe than sorry! O det finns ju heller ingen anledning att hålla på och dra upp klockan. Jag brukar ge dom fem sex drag innan jag sätter på armen och det räcker....
Mkt bra komboTyvärr redan slutsålda men kommer tillbaka om några månader i icke-limiterad variant. Jäkligt najs med brons!
![]()
![]()
Tyvärr redan slutsålda men kommer tillbaka om några månader i icke-limiterad variant. Jäkligt najs med brons!
![]()
![]()
Riktigt coola. Har ju varit inne på Marine men inte bestämt mig, gillar inte loggan (Är den röd eller orange förresten?)Tyvärr redan slutsålda men kommer tillbaka om några månader i icke-limiterad variant. Jäkligt najs med brons!
![]()
![]()
Den gråa limited verkar skitfin! Jag velade mellan den och Marine 36an som jag sedan köpte. Ångrar mig inte en sekund men skulle säkert blivit väldigt nöjd med den grå fliegern också. Observera att om man tvekar mellan 36 o 40 är det sannolikt 36 man vill ha. Dom bär stort med liten glasring o mycket tavla!Riktigt coola. Har ju varit inne på Marine men inte bestämt mig, gillar inte loggan (Är den röd eller orange förresten?)
Men fastnade för pilotklockor och då är det Stowa jag vill ha. Den gråa som finns limited, är riktigt cool också.
![]()
Ja absolut 36 som gäller isf. Vad är det för färg på loggan? Skär lite i mina färgblinda ögon tyvärr.Den gråa limited verkar skitfin! Jag velade mellan den och Marine 36an som jag sedan köpte. Ångrar mig inte en sekund men skulle säkert blivit väldigt nöjd med den grå fliegern också. Observera att om man tvekar mellan 36 o 40 är det sannolikt 36 man vill ha. Dom bär stort med liten glasring o mycket tavla!![]()
På min marin är den grå. På limited vet. jag inte men inte är den väl röd?Ja absolut 36 som gäller isf. Vad är det för färg på loggan? Skär lite i mina färgblinda ögon tyvärr.
Jaha oj. Alltså på den du skickade i tråden? Ser röd typ orange ut för mig haha.På min marin är den grå. På limited vet. jag inte men inte är den väl röd?