• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Strapcode jubilee till SARB033 och SARB035

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Fan, nu har jag ågren. Tyckte den var grov men beställde ändå. Nu tycker jag den där originalseikolänken ser bättre ut, dessutom till en tredjedel av priset.. Baksidan av KS - ältandet tas till en ny nivå :)
Äsh! Bara att testa :) går ju att sälja vidare i värsta fall. Men ja jag kan nog tycka länken ser för grov ut för klockan. Sen ev lite för blingigt med mkt polerat på länken.

Ha inte för mkt ågren nu. Vi är här för att klappa dig på ryggen :D
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Äsh! Bara att testa :) går ju att sälja vidare i värsta fall. Men ja jag kan nog tycka länken ser för grov ut för klockan. Sen ev lite för blingigt med mkt polerat på länken.

Ha inte för mkt ågren nu. Vi är här för att klappa dig på ryggen :D
Ja, bara å testa. Ju mer man funder och kollar bilder ju osäkrare blir man...
Har för mig att Strapcode leveranserna brukar gå ganska snabbt, osäkert om de fastnar hos Postnord bara...
 

Omega87

Rolex
Fan, nu har jag ågren. Tyckte den var grov men beställde ändå. Nu tycker jag den där originalseikolänken ser bättre ut, dessutom till en tredjedel av priset.. Baksidan av KS - ältandet tas till en ny nivå :)

Den är dock av riktigt kass kvalité. Strapcoden-länken kanske känns bra när den sitter på, bara att testa och se. Annars går den lätt att sälja vidare :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Ja, bara å testa. Ju mer man funder och kollar bilder ju osäkrare blir man...
Har för mig att Strapcode leveranserna brukar gå ganska snabbt, osäkert om de fastnar hos Postnord bara...
Så kan de vara. Mitt paket från uncle seiko fastnade i 1v hos dom efter att jag betalat tull, moms och postnords 75kr
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Hade en Anguslänk till min sarb017 men störde mig på att de två första innerdelarna från boetten var så långa vilket gjorde att klockan byggde höjd på ett oväntat sätt. Ser ut att vara samma konstruktion på dessa länkar.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Fick hem länken idag.
Som vanligt ett riktigt gediget intryck från Strapcodes länkar. Det känns dock direkt att länken är tung och kommer förändra tyngden på klockan en hel del.
Ja har inte bestämt mig vad jag tycker ännu. Spontant så tycker jag den är för grov. Även claspen är som till en dykare mer än till en dressare...
Hade det varit en super jubilee som smalnade av till 16mm vid spännet hade den varit perfekt.
Jag får nog bära den ngn vecka innan jag bestämmer mig. Till stor del spelar det nog in att den andra am länken som satt på klockan var väldigt smäcker.
Nåja, bilder var iaf utlovade
D9E1F310-4B7A-47A5-8162-F9C8FB0DA628.jpeg
B6D434F8-4BA3-4C94-9681-5133C19D3DCC.jpeg
D5CE5659-9E10-4F92-9347-70FC771D5141.jpeg
A7D79703-9D0C-4C56-BE0A-D938223E1053.jpeg
54EC1703-1A0F-41A1-AB8A-6AD93BAFF0C6.jpeg
 
Fick hem länken idag.
Som vanligt ett riktigt gediget intryck från Strapcodes länkar. Det känns dock direkt att länken är tung och kommer förändra tyngden på klockan en hel del.
Ja har inte bestämt mig vad jag tycker ännu. Spontant så tycker jag den är för grov. Även claspen är som till en dykare mer än till en dressare...
Hade det varit en super jubilee som smalnade av till 16mm vid spännet hade den varit perfekt.
Jag får nog bära den ngn vecka innan jag bestämmer mig. Till stor del spelar det nog in att den andra am länken som satt på klockan var väldigt smäcker.
Nåja, bilder var iaf utlovade
D9E1F310-4B7A-47A5-8162-F9C8FB0DA628.jpeg
B6D434F8-4BA3-4C94-9681-5133C19D3DCC.jpeg
D5CE5659-9E10-4F92-9347-70FC771D5141.jpeg
A7D79703-9D0C-4C56-BE0A-D938223E1053.jpeg
54EC1703-1A0F-41A1-AB8A-6AD93BAFF0C6.jpeg
Tack för infon, själv gått i tankarna att köpa länk till min sarb men blivit osäker om den kommer kännas för grov eller inte... Den är bra ut på dig hur som helst :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Fick hem länken idag.
Som vanligt ett riktigt gediget intryck från Strapcodes länkar. Det känns dock direkt att länken är tung och kommer förändra tyngden på klockan en hel del.
Ja har inte bestämt mig vad jag tycker ännu. Spontant så tycker jag den är för grov. Även claspen är som till en dykare mer än till en dressare...
Hade det varit en super jubilee som smalnade av till 16mm vid spännet hade den varit perfekt.
Jag får nog bära den ngn vecka innan jag bestämmer mig. Till stor del spelar det nog in att den andra am länken som satt på klockan var väldigt smäcker.
Nåja, bilder var iaf utlovade
D9E1F310-4B7A-47A5-8162-F9C8FB0DA628.jpeg
B6D434F8-4BA3-4C94-9681-5133C19D3DCC.jpeg
D5CE5659-9E10-4F92-9347-70FC771D5141.jpeg
A7D79703-9D0C-4C56-BE0A-D938223E1053.jpeg
54EC1703-1A0F-41A1-AB8A-6AD93BAFF0C6.jpeg
Tycker tråkigt nog att den andra länken passade bättre. Av just de anledningar du nämnde.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Tycker tråkigt nog att den andra länken passade bättre. Av just de anledningar du nämnde.
Benägen att hålla med. Kvalitén på strapcodes länk är dock avsevärt mycket bättre.
Förstår inte varför de gick på Angus....:bored: Nu blir det mer länk än klocka...
Jakten fortsätter......:blackalien:

Vrider lite på det fram och tillbaka. Det som får bägaren att rinna över är claspen.
Funderar på om det är värt att jaga upp en smäckrare clasp så borde hela länken upplevas smäckrare. Grejen är att den sitter ruggigt bra mot boetten och kvalitén går verkligen inte att klaga på, synd om det inte går att få att funka...
Någon med idé på annan clasp med bra låsning?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Vrider lite på det fram och tillbaka. Det som får bägaren att rinna över är claspen.
Funderar på om det är värt att jaga upp en smäckrare clasp så borde hela länken upplevas smäckrare. Grejen är att den sitter ruggigt bra mot boetten och kvalitén går verkligen inte att klaga på, synd om det inte går att få att funka...
Någon med idé på annan clasp med bra låsning?
Går tyvärr bet på tips av mig. Vet att Strapcode håller riktigt fin kvalité då jag har haft endmill på min turtle tidigare men samma där. Den blev för stor och tung för mig.

Vet inget lås som passar direkt men ställ frågan i Seikotråden. Säkert fler som kikar där :)
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Jag tycker länken är bekväm samtidigt som den känns stabil. Claspen är ju mer rejäl än elegant som tidigare nämnts, men inget som stör mig så mycket.
IMG_20180904_115106.jpg
Mycket vanesak. Har burit min under veckan och när man vant sig vid claspen känns länken riktigt bra.
Jag hade fortfarande föredragit ett super jubilee som smalnade av till 16mm och en elegantare clasp men länken är klart godkänd.
Som du säger, bekväm och mkt bra kvalitetsintryck.
 

howling_hawk

Breitling
Fick hem länken idag.
Som vanligt ett riktigt gediget intryck från Strapcodes länkar. Det känns dock direkt att länken är tung och kommer förändra tyngden på klockan en hel del.
Ja har inte bestämt mig vad jag tycker ännu. Spontant så tycker jag den är för grov. Även claspen är som till en dykare mer än till en dressare...
Hade det varit en super jubilee som smalnade av till 16mm vid spännet hade den varit perfekt.
Jag får nog bära den ngn vecka innan jag bestämmer mig. Till stor del spelar det nog in att den andra am länken som satt på klockan var väldigt smäcker.
Nåja, bilder var iaf utlovade
D9E1F310-4B7A-47A5-8162-F9C8FB0DA628.jpeg
B6D434F8-4BA3-4C94-9681-5133C19D3DCC.jpeg
D5CE5659-9E10-4F92-9347-70FC771D5141.jpeg
A7D79703-9D0C-4C56-BE0A-D938223E1053.jpeg
54EC1703-1A0F-41A1-AB8A-6AD93BAFF0C6.jpeg
Vad är det för andra länk du har på klockan? Den ser faktiskt läckrare ut tycker jag...
 

fransl

Cartier
Jag hittade några amerikaner som pratade om den här för att råda bot på SARB033:ans lite snåla originallänk:

https://www.amazon.com/gp/offer-listing/B00G6QGZ2Y/ref=dp_olp_new_mbc?ie=UTF8&condition=new

Hittar den tyvärr inte på någon europeisk site, men det verkar ju ändå vara en relativt intressant lösning på problemet om den faktiskt fungerar. Någon som känner till det här sättet?

Kan för övrigt konstatera att detta inte var ett fungerande alternativ. Nåja, det var ju lite att gripa efter halmstrån...
Jag gillar ju original-länken. Den är både bekväm och snygg, men som sagt, bara lite, lite för kort. Och det håller inte. Funderar på att testa Strapcodes 3D Super Oyster. Undrar om det kan vara lönt, eller om jag bara skall ge upp och satsa på läder istället?
 

Pieces

Omega
Kan för övrigt konstatera att detta inte var ett fungerande alternativ. Nåja, det var ju lite att gripa efter halmstrån...
Jag gillar ju original-länken. Den är både bekväm och snygg, men som sagt, bara lite, lite för kort. Och det håller inte. Funderar på att testa Strapcodes 3D Super Oyster. Undrar om det kan vara lönt, eller om jag bara skall ge upp och satsa på läder istället?
Kan du inte bara köpa någon extra länkbit och sitta dit?
 

fransl

Cartier
Eftersom jag har skrivit lite i tråden om mina bekymmer med originallänlen till 033:an, så kan jag nu konstatera, som många andra i tråden, att Strapcode är mtcet bra. Extra plus måste sägas att grejerna kom postade från England och inte från USA. Såg inget om detta, men det besparade mig ju en del pengar.
Jag valde Oyster-länken, som till det yttre är väldigt lik originalet. I verkligheten har det ganska vassa kanter och är inte alls lika bekvämt på armen som originalet är. Det är också lite tjockare och tyngre.
Liksom flera andra också kommenterat, så är låset en riktig ordentlig sak. Det är stort, det är brett, det är tungt. Det finns ingen risk att det skulle lossna utan förvarning, eller så. Nejdå. Det verkar vara en fin konstruktion på alla sätt. Men det har vassa kanter och är inte alls lika fint konstruerat som originalet.

Nu skall jag inte klaga så mycket. Klockan passar ju min vrist numera, så det är ju riktigt bra. :)
 

Bilagor

  • DSC_2276.JPG
    DSC_2276.JPG
    115.9 KB · Visningar: 9
Topp