• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Strapcode jubilee till SARB033 och SARB035

Eftersom jag har skrivit lite i tråden om mina bekymmer med originallänlen till 033:an, så kan jag nu konstatera, som många andra i tråden, att Strapcode är mtcet bra. Extra plus måste sägas att grejerna kom postade från England och inte från USA. Såg inget om detta, men det besparade mig ju en del pengar.
Jag valde Oyster-länken, som till det yttre är väldigt lik originalet. I verkligheten har det ganska vassa kanter och är inte alls lika bekvämt på armen som originalet är. Det är också lite tjockare och tyngre.
Liksom flera andra också kommenterat, så är låset en riktig ordentlig sak. Det är stort, det är brett, det är tungt. Det finns ingen risk att det skulle lossna utan förvarning, eller så. Nejdå. Det verkar vara en fin konstruktion på alla sätt. Men det har vassa kanter och är inte alls lika fint konstruerat som originalet.

Nu skall jag inte klaga så mycket. Klockan passar ju min vrist numera, så det är ju riktigt bra. :)
Uppskattar att du delar med dig sitter själv på orginallänken som inte passar perfekt, kul att veta att det finns alternativ :)
 

fransl

Cartier
Köp den från källan. Finishen på länken är inte lika bra som original, men om originalet inte passar så duger den bra.
 
Topp