• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Streetwear-tråden

JLC

Panerai
2-Faktor
Pike? Menar du insatsstyrkans märke? Gamla piketen. Den kan du inte gå runt med, såvida du inte är tillhör eller tillhört dom.
nähä, det menar du inte... ;-) självklart fattar jag det, har själv en MP-examen. Jag pratade mest om design inför val av keps.
och det är ju regional insatsstyrka, inte nationella Insatsstyrkan, därav att många internt fortf kallar det för Sthlms piketen, eftersom det även finns en i Göteborg.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Förstärkt_Regional_Insatsstyrka
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
nähä, det menar du inte... ;-) självklart fattar jag det, har själv en MP-examen. Jag pratade mest om design inför val av keps.
och det är ju regional insatsstyrka, inte nationella Insatsstyrkan, därav att många internt fortf kallar det för Sthlms piketen, eftersom det även finns en i Göteborg.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Förstärkt_Regional_Insatsstyrka
Jo tack. Vet att det heter förstärkt regional instatsstyrka och att de utöver det du sa även finns i Malmö.
Det är ju ganska töntigt att gå runt i polis/ specialförbands märken om man inte tjänstgjort vid just det förbandet. Men absolut, alla gör som dom själva vill
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Jo tack. Vet att det heter förstärkt regional instatsstyrka och att de utöver det du sa även finns i Malmö.
Det är ju ganska töntigt att gå runt i polis/ specialförbands märken om man inte tjänstgjort vid just det förbandet. Men absolut, alla gör som dom själva vill
Håller helt med, och återigen - tanken var inte att jag skulle gå runt med ett polismärke, jag utvärderade modeller inför valet av en keps.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
@Luckyluciano Du som har koll på sånt här; de Gucci-tischor som säljs på Gucci.com nu, är det samma som såldes där för typ... ett år sedan?
Har för mig att du äger en/flera? Alternativt kanske @aleks har koll? Tack på förhand, grabbar! :)

Denna jag syftar på alltså: https://www.gucci.com/us/en/pr/men/...th=Men/Mens-Ready-To-Wear/Mens-T-shirts-Polos
Förstår inte riktigt frågan men ja det är ju samma märke och design men har ingen aning ifall dem gjort små ändringar med passform, material eller liknande :)
 
Förstår inte riktigt frågan men ja det är ju samma märke och design men har ingen aning ifall dem gjort små ändringar med passform, material eller liknande :)
Haha, ursäkta min otydlighet. Det var det sistnämnda jag tänkte på. Då jag har för mig att dessa var svåra att få tag på förut och slutsålda direkt men nu finns de i lager, i alla storlekar på många ställen. Tänkte om det var en helt annan t-shirt fast jag tyckte att de ser likadana ut :) Nu benämns de som ”oversize” vilket de ej gjorde förut om jag ej missminner? Å andra sidan förstod jag det som att de var stora i storlekarna förut också sååå... ah. :D
 

Rojalisten

Panerai
Efter att ha resonerat med mig själv flertalet gånger blev det slutligen en keps från supreme igår. Har varit sugen på deras Hoodie men betalar fan inte 4-5lök bara för en tröja. Till detta inhandlades en hoodie från senaste kollektionen från Fila, samt en från Dickies. Känner mig lagom kittad på den fronten nu till hösten :)
06C9789D-5381-4A58-AE80-5719308ED083.png



Lite sugen på att testa anti social social club, men fan deras kläder är ju ännu drygare att få tag på än supreme.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: JLC

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alltså har du på dig de där ? Känns inte som du..
Hehe, nä. Har använt tröjan 2 ggr och har aldrig använt t-shirten. Fick däremot för mig att jag var tvungen att köpa dem. Har en hel del kläder som jag köpt under resor för att det var roligt då men som jag aldrig använder.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Hehe, nä. Har använt tröjan 2 ggr och har aldrig använt t-shirten. Fick däremot för mig att jag var tvungen att köpa dem. Har en hel del kläder som jag köpt under resor för att det var roligt då men som jag aldrig använder.
Ja som jag har fattat så är de där ändå värda lite kulor på resell marknaden
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Tycker det är för jävla lite keps i tråden nu!! Och inte bidrar jag heller....
 

Writer136

Panerai
Jag har en del kepsar och tycker det är kul att variera. 5-panel modellerna är de som blivit favoriterna. Får ta lite foton när jag kommer hem sen.
Caliroots brukar ha en del bra. Har köpt en del ifrån Highlights också.

Någon som har tips på om det går att hindra att de solbleks? Typ om det finns uv-skydd att spraya på eller så. Svarta kepsar ser rätt fula ut när de får en mer brun färg.
 

McOak

Omega
Jag har en del kepsar och tycker det är kul att variera. 5-panel modellerna är de som blivit favoriterna. Får ta lite foton när jag kommer hem sen.
Caliroots brukar ha en del bra. Har köpt en del ifrån Highlights också.

Någon som har tips på om det går att hindra att de solbleks? Typ om det finns uv-skydd att spraya på eller så. Svarta kepsar ser rätt fula ut när de får en mer brun färg.
.

Textilfärg i sprayform har funkat bra hittils. Blir svart på nytt!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Vet inte om detta är riktigt rätt tråd men den kan ändå behöva en bump ;)

Ska till Stockholm imorgon, någon som har koll på ifall Stone Island Store och/eller Stone Island inne på NK kör någon rea?
 
Topp