• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Streetwear-tråden

Falken

Panerai
@Erik1

57AD9976-2F98-4F65-9B6E-5A2A40238415.jpeg
DBB91919-C4F2-4709-814D-C469761DB615.jpeg

F1E1ABB0-E6E4-42DC-A2C2-F0104F8D5B35.png
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Hej kan nån tips om lämplig keps för mig.

Jag är 40år, går normalt i kostym på jobbet men hemma bär jag gärna luvtröjor och sköna byxor.
Tränar kampsport (MMA, boxning, ju-jutsu) och aktiv livsstil. Tidigare militär utbildning och varit utbildare inom närkamp och underrättelsetjänst och några civila examen från universitet. Jobbar på större börsnoterat företag i Stockholm.
186cm/85kg.
Har dock stort huvudet (size 62) och tycker keps inte sitter så bra på mig normalt.
Har testat några NYJ kepsar i rätt storlek när jag varit i NYC etc och de sitter ok.

Kan nån tips om hippt ovanligt märke som man kan vara lite egen med med BRA kvalitet, gärna tjockt mtrl. Får gärna vara dyrt.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Hej kan nån tips om lämplig keps för mig.
Jag är 40år, går normalt i kostym på jobbet men hemma bär jag gärna luvtröjor och sköna byxor.
Tränar kampsport (MMA, boxning, ju-jutsu) och aktiv livsstil. Tidigare militär utbildning och varit utbildare inom närkamp och underrättelsetjänst och några civila examen från universitet. Jobbar på större börsnoterat företag i Stockholm.
186cm/85kg.
Har dock stort huvudet (size 62) och tycker keps inte sitter så bra på mig normalt.
Har testat några NYJ kepsar i rätt storlek när jag varit i NYC etc och de sitter ok.
Kan nån tips om hippt ovanligt märke som man kan vara lite egen med med BRA kvalitet, gärna tjockt mtrl. Får gärna vara dyrt.
Sicken bakgrundshistoria för att välja en keps, blir intressant det här. Du verkar vela, varför vill du ha en om du inte tycker att det sitter bra? Personligen föredrar jag New eras 59fifty men finns ju flertal modeller m.m.

Utmärkta valet för dig har du här i @yonsson's resereportage. Hermes-keps i alligator för $3k, frågor?

https://klocksnack.se/threads/molle-och-yonsson-baselworld-2018.89679/page-6#post-2247792
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sicken bakgrundshistoria för att välja en keps, blir intressant det här. Du verkar vela, varför vill du ha en om du inte tycker att det sitter bra? Personligen föredrar jag New eras 59fifty men finns ju flertal modeller m.m.

Utmärkta valet för dig har du här i @yonsson's resereportage. Hermes-keps i alligator för $3k, frågor?

https://klocksnack.se/threads/molle-och-yonsson-baselworld-2018.89679/page-6#post-2247792
Hehe, instämmer.

Själv har jag sällan keps, nästan bara när det regnar. Har en Bape-keps i militärstuk jag gillar, några reklamkepsar och en jäkla massa newera-kepsar.
Med din bakgrund @JLC , så ska du såklart ha en Alpha industries med kardborremärke på framsidan och borttagen logga, det är ju klockrent. Alternativet är en "don't be scared homie"-kept från Diaz brothers eller liknande. Wanderlei Silvas gym brukar också ha rätt schyssta merchgrejer.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Kan nån tips om hippt ovanligt märke som man kan vara lite egen med med BRA kvalitet, gärna tjockt mtrl. Får gärna vara dyrt.
Orginalet, New Era 9twenty. Modell baserad på old-scohol baseball kepsar, finns i hundratals färger och lag.

Man måste dock beställa ifrån USA som regel, skralt utbud inom EU. Men det gör ju att få har en likadan keps.
 
  • Like
Reactions: JLC

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hej kan nån tips om lämplig keps för mig.

Jag är 40år, går normalt i kostym på jobbet men hemma bär jag gärna luvtröjor och sköna byxor.
Tränar kampsport (MMA, boxning, ju-jutsu) och aktiv livsstil. Tidigare militär utbildning och varit utbildare inom närkamp och underrättelsetjänst och några civila examen från universitet. Jobbar på större börsnoterat företag i Stockholm.
186cm/85kg.
Har dock stort huvudet (size 62) och tycker keps inte sitter så bra på mig normalt.
Har testat några NYJ kepsar i rätt storlek när jag varit i NYC etc och de sitter ok.

Kan nån tips om hippt ovanligt märke som man kan vara lite egen med med BRA kvalitet, gärna tjockt mtrl. Får gärna vara dyrt.
Allt du skriver talar ju emot att du överhuvudtaget ska bära keps :D
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Hej kan nån tips om lämplig keps för mig.

Jag är 40år, går normalt i kostym på jobbet men hemma bär jag gärna luvtröjor och sköna byxor.
Tränar kampsport (MMA, boxning, ju-jutsu) och aktiv livsstil. Tidigare militär utbildning och varit utbildare inom närkamp och underrättelsetjänst och några civila examen från universitet. Jobbar på större börsnoterat företag i Stockholm.
186cm/85kg.
Har dock stort huvudet (size 62) och tycker keps inte sitter så bra på mig normalt.
Har testat några NYJ kepsar i rätt storlek när jag varit i NYC etc och de sitter ok.

Kan nån tips om hippt ovanligt märke som man kan vara lite egen med med BRA kvalitet, gärna tjockt mtrl. Får gärna vara dyrt.

Blev det någon keps?
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Kul med intresset. Jag fick in 3 varianter men är inte riktigt nöjd; två olika mörkblå Paul and Shark, en svart med Polisens Pikemärke på(det gula) och en Alpha. Skall dock titta lite på de andra förslagen. Även frågat några gamla bekanta som tjänstgjort inom special forces runt om i världen om de inte har nån sliten exotisk att skänka mig. Återkommer.
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Kul med intresset. Jag fick in 3 varianter men är inte riktigt nöjd; två olika mörkblå Paul and Shark, en svart med Polisens Pikemärke på(det gula) och en Alpha. Skall dock titta lite på de andra förslagen. Även frågat några gamla bekanta som tjänstgjort inom special forces runt om i världen om de inte har nån sliten exotisk att skänka mig. Återkommer.
Pike? Menar du insatsstyrkans märke? Gamla piketen. Den kan du inte gå runt med, såvida du inte är tillhör eller tillhört dom.
 
Topp