• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Studentpresent - Oris eller Omega

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Många lovord om Quartz. Är det verkligen känsla i en Quartz? En milstolpemarkör såsom en klocka i studentpresent bör väl vara en känslosam historia? Jag röstar för Oris sixty-five! Grym klocka!
Jag tycker att man borde ha åtminstone en quartzare i samlingen, varför inte en AT. Minns när man var liten och tog tid på varandra när man var under vatten, klart svårare med flytande sekundvisare ;)
 

Racerfox

Omega
Om trådskaparen skulle gå på en Oris så år det att föredra att gå på 43mm, länken på 40mm blir inte bra, kan inte sätta fingret på exakt vad det är men det ser bara konstigt ut;)
Dock så är ju omega alltid omega så det är ju ett riktigt "lyxproblem" att bestämma sig:)
 

Olaola

Panerai
Röstar på Omegan, om det nu är till någon hjälp! Kan bara gå på eget tycke men som många skrivit tidigare passar den till det mesta medans Orisen inte bara kan bli tråkig, den är redan tråkig:D
välj den du gillar! :)
 

Hugow

Omega
Hej, tack för alla svar!! Liten update: Jag har var hos AD och prövade både Orisen och Omega AT quartz. Ingen av dem kändes perfekt. Orisen kändes som en klocka jag skulle tröttna snabbt på med endast den i rotation och AT:n såg som många andra sagt, billig ut. Man såg tydligt att de skärt ner på kostnaderna vid produktionen utav den urtavlan. Jag funderar på att ge en fullsize Omega Seamaster en chans, kan en 41mm klocka se för stor ut egentligen? Går också i tankarna att vänta på en Tudor BB 36mm.. Vad tror ni om dessa två? Återigen tack för alla förslag och all hjälp.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Lilla Tudor BB ser skitfin ut på bild. Som andra skrivit, kolla Oris Diverse sixty five, den är bra i storlek och lite originell.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Prövade den, men gillade inte b.la den ''fejkade'' patinan på lumen..
Jo,det där är en smaksak, det är ju sjukt inne just nu med retroklockor från dom flesta. Tudor, Longines, Breitling osv. Personligen tyckar jag den nya lilla Tudorn är riktigt snygg. Sen har ju Oris en divers sixtyfive med annan tavla som är skitsnygg, men den är 42. Men personligen tycker jag inte 2-3mm hit eller dit alltid spelar roll. Jag har 17cm handled och har klockor från 39-44mm och tycker alla funkar
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Om det är vattentät lite sportigare med datum och automat du vill ha skulle jag kolla på speedmaster racing. Dom är riktigt nice och ligger lägre i pris än AT'n
 

Hugow

Omega
image.jpeg image.jpeg

Hej igen!
Har spanat lite på seamastern, både 41mm och 36.25mm. Gillar verkligen designen på dem men vet inte vilken storlek.. Har som sagt små handleder, vilken tycker panelen sitter bäst på mig?
 

Freddie L

Panerai
Wristshots luras som bara den. En klocka som ser grotesk ut på bild (i den vinkeln) kan se bra ut IRL. Med tanke på dina mått ska den stora fungera. Lite att växa i i värsta fall, och bättre andrahandsvärde om det blir aktuellt. Kör på 41mm, annars ångrar du dig.
 

Wiliamo

Panerai
Wristshots luras som bara den. En klocka som ser grotesk ut på bild (i den vinkeln) kan se bra ut IRL. Med tanke på dina mått ska den stora fungera. Lite att växa i i värsta fall, och bättre andrahandsvärde om det blir aktuellt. Kör på 41mm, annars ångrar du dig.
Håller med helt och hållet. Kbk!
 

Pewe

Omega
Tycker du borde ge Tag Heuer Aquaracer en chans och prova. Var själv helt inne på en Seamaster innan jag provade TH i butik. Har smala handleder och Aquaracerns 41mm bärs mindre.
DSC_3003.JPG
 

Racerfox

Omega
Säger 41 mm pga andrahandsvärdet, dock så satt 36 fint men du kommer nog ångra dig om några år när du har fått Karl-Alfred underarmar;)
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Av dom 2 skulle jag valt Orisen. Vi hade en passaround med en sådan här på forumet för 1 år sen ungefär. Grymt härlig klocka som sitter bra och håller en hög kvalitet :)
Men om du verkligen gillar Omegans design så kan jag tipsa dig om Grand Seiko med quartzverk. Riktigt fin klocka som håller en riktigt fin kvalité och finish och känns verkkigen inte budget :)
 

Starship

Cartier
Jag har en Aquis och den tar rätt mycket handledstid från min Speedmaster och SMP. Men jag tror att en automatisk AT skulle vara kungen i klocklådan.
 
Topp