Är det någon som har bra koll på ryggskott?
Jag har haft det någon enstaka gång förut. Men nu fick jag det för en vecka sedan efter en minimal överbelastning...helt overkligt egentligen.
Jag vilade från gymmet men, gick och stretchade osv i två dagar. Sen hoppade jag in på mitt rullande 5 dagars. Anpassat såklart, mycket isolation, inga compound etc.
Nu har det gått en vecka och det är väl bättre, upplever att jag har god mobilitet, men problemet som uppstår nu är att hur mycket du än isolerar så kommer du att spänna ryggen vid nått tillfälle, särskilt när man kör bröst. Allt är mjukt och fint men sen när man tröttnar det minsta så hugger det till snabbt på en nivå där man kan tappa det man har i händerna, sen är det borta.
Så som jag förstått det så är ryggskott en spasm och att det är inga problem att belasta ryggen normalt, och att rörelse hjälper, vilket det gör såklart. Men att det går över av sig själv oavsett...eller är det en inflammatorisk process, är är det en ruptur?
Hur långtid tar det?
Träna med smärtstillande?
Finns mycket information där ute, men det verkar täcka ett tillstånd som sträcker sig från dödsbädden till Stockholm marathon.
Jävligt segt är iaf.